Abstract
The purpose of this study is to reveal the perceptions ofprimary school teacher candidates in relation to the period preschool. As samples for this study, 200 teacher candidates of the Giresun University Faculty of Education, Department of Primary School Education were selected. In order to collect data for the survey, first of all the scale "Preschool perception" was determined. After determining the articles of this scale, the Lawshe technique was used for the scope validity. The reliability analysis of the scale was made, according to the statistics it was seen that the Cronbach Alfa value of the whole scale was defined as .62. There was seen a significant difference between lower dimensions of class levels of primary school teacher candidates and the preschool perception (p0.05). However there was found a significant difference at the lower dimension in relation to the gender of primary school teacher candidates and the preschool content. (p
Öz
Araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının okul öncesine ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 200 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için öncelikle "Okul Öncesine İlişkin Algı" ölçeği geliştirilmiştir. Ölçeğin maddeleri oluşturulduktan sonra kapsam geçerliği için Lawshe tekniği kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik analizi yapılmıştır, yapılan istatistiklere göre ölçeğin tamamının Cronbach Alfa değeri .62 olarak belirlenmiştir. Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri ile okul öncesi algı ölçeğinin alt boyutları arasında anlamlı fark bulunmuştur (p0.05). Ancak, sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının cinsiyetleri ile okul öncesi eğitimin içeriğine ilişkin alt boyutu arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur (p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 43 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.