BibTex RIS Kaynak Göster

ATTITUDES OF THE ACADEMICIANS TOWARDS MULTICULTURAL EDUCATION

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 45, 325 - 341, 01.01.2013

Öz

This study investigates the attitudes of the academicians at a Faculty of Education in Istanbul towards Multicultural Education. For this purpose, a scale was prepared and it was sent via e-mail to the academicians of 15 universities in Istanbul which have a Faculty of Education. Throughut the study, 108 people started to fill in the questionnaire but 82 of them comleted it. The answers of 82 participators to The Multicultural Education Attitudes Survey were graded and certain analyses were drawn from them. After the analysis, the means of the scores of the academicians revealed that their attitudes towards multicultural education were quite high. Moreover, taking the demographic information of the participartors as an independent variable, ANOVA and Regression Analysis were carried out. Because the significance of all the independent variables was over .05, the ANOVA analysis showed that there were not any significant differences between the variables. The Regression Analysis also showed that the demographic information of the participators was not a determiner of the attitudes towards multilingual education.

AKADEMİSYENLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARI

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 45, 325 - 341, 01.01.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, İstanbul'daki eğitim fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumlarını incelemektir. Bu amaçla elektronik ortamda oluşturulan ölçek, İstanbul'da eğitim fakültesinin bulunduğu 15 üniversitenin akademisyenlerine e-posta olarak gönderilmiştir. Araştırma sürecinde toplam 108 kişi ankete katılmış, bunlardan 82'si anketi tamamlamıştır. 82 kişinin Çokkültürlü Eğitim Tutum Ölçeği'ne verdikleri cevaplar puanlandırılmış ve bu puanlar kullanılarak çeşitli analizler elde edilmiştir. Bu analizler sonucunda akademisyenlerin aldıkları puanların aritmetik ortalamasından, çokkültürlü eğitime ilişkin tutumlarının çok yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca akademisyenlerin demografik bilgileri bağımsız değişken olarak kullanılmış, ANOVA ve Regresyon Analizi yapılmıştır. ANOVA analizi değerinin bütün bağımsız değişkenler için .05'den büyük çıkması sonucunda, değişkenler arasında anlamlı fark olmadığı saptanmıştır. Yapılan Regresyon analizinde de katılımcıların demografik bilgilerine bakarak, çokkültürlü eğitime ilişkin tutumları hakkında yorum yapılamayacağı anlaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fadime Koç Damgacı Bu kişi benim

Hasan Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Damgacı, F. K., & Aydın, H. (2013). AKADEMİSYENLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 325-341.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.