Today democracy is mostly defined as a life style. Since 2004-2005 academic year this concept was thought both in primary and secondary schools not only in theory but also in practice by means of "Democracy Education and School Councils Project" applications. In this study it is aimed to evaluate the project which aims to educate students as an individual embraces the culture of democracy, indulgent, respectful to social structure, depends on national and spiritual values, embraces the culture of election and selection depending on the ideas of candidate teachers and teachers. In this context, semi-structured interviews were conducted with seven teacher candidates and six teachers in Cemal Mümtaz Anatolian high School in Eskisehir in 2009-2010 academic year spring semester. As a result of the descriptive analysis of the obtained data both teachers and students have positive attitudes towards the project, but basically not having enough information about the project and due to some factors not giving enough importance to the project both teachers and students have similar problems and request solutions.
Günümüzde daha çok bir yaşam biçimi olarak tanımlanan demokrasi kavramı, 2004-2005 öğretim yılından itibaren "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" uygulamalarıyla tüm ilköğretim ve ortaöğretim okullarında yalnızca kuramsal olarak değil, uygulamaya dönük örneklerle de öğrencilere benimsetilmeye çalışılmaktadır. Bu araştırmada, demokrasi kültürünü benimsemiş, hoşgörülü, toplumsal yapıya saygılı, milli ve manevi değerlerine bağlı, seçme, seçilme ve oy kullanabilme kültürünü edinmiş öğrenciler yetiştirmeyi amaçlayan projenin geleceğin öğretmen adaylarının ve bu adayları yetiştiren öğretmenlerin görüşleri alınarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, 2009- 2010 öğretim yılı bahar döneminde Eskişehir il merkezinde yer alan Cemal Mümtaz Anadolu Öğretmen Lisesi'nde öğrenim gören ve projenin okul içi uygulamalarında aktif görev alan yedi öğrenci ve projenin uygulanmasına rehberlik eden altı öğretmen ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizi sonucunda gerek öğretmenlerin gerekse öğrencilerin projeye yönelik olumlu düşüncelere sahip olmakla birlikte, temel olarak yeterli bilgiye sahip olmama ve kimi etmenlerden dolayı projeye gereken önemi göstermemelerinden kaynaklı benzer sorunlar yaşadıkları ve bu sorunlara yönelik olarak önerilerinin olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 46 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.