BibTex RIS Kaynak Göster

POSTMODERNISM AND PHOTOGRAPGH

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 46, 255 - 263, 01.02.2013

Öz

Photography has partaken in the art with different ways and forms since its invention. Photography which was used as a supplementary material previously put itself in appearance in the art world in post modernism and therefore it strengthened its place in the indispensable elements of the art.
During the postmodern era, witness function of an event was not valid anymore. During this era, as the originality of the photographic product was corrupted, the view that the art was only focusing on the repeated activity was dominant. Photograph products show themselves especially with recreation of the reality.
Postmodernists use the photograph as the most important tool to translate their expressions. Artists preferred the photograph since it is a new discipline and open to many fields; it is easy to access; it is fast, consumption-oriented and reproductive.
Cindy Sherman, Sherrie Levine, Barbara Kruger, Richard Prince are among the artists, who used the photograph as a translation tool in appropriation action.

Kaynakça

  • ANTMEN, Ahu, “Çağdaş Sanatta Fotoğraf Kullanımı ve Türkiye’de Fotoğraf Temelli Sanat Üzerine Düşünceler”, Sanat Dünyamız, Sayı 84, Yaz 2002, s.131- 139. ANTMEN, Ahu. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Đstanbul, Sel Yayıncılık, 2. Baskı, 200
  • CRIMP, Douglas, “Postmodernizmin Fotoğraf Etkinliği”, Çev: Kemal Atakay, Sanat Dünyamız, Sayı 84, Yaz 2002, s.121- 129.
  • GRUNDBERG, Andy, “Modernist Akım Sürecinde Fotoğraf ve Sanat”, Çev: Kemal Atakay, Sanat Dünyamız, Sayı 84, Yaz 2002, s.115- 1119.
  • ŞĐMŞEK, Özlem, “Türkiye Çağdaş Sanatının Yükselen Yıldızı Fotoğraf” (http://muratgermen.wordpress.com/2009/10/25/turkiye-cagdas-sanatinin-yukselenyildizi-fotograf-ozlem-simsekin-orhan-cem-cetin-ve-murat-germen-ile-milliyetsanat-dergisi-icin-yaptigi-soylesi/) (Erişim Tarihi: 13.12. 2012).
  • TOPÇUOĞLU, Nazif, Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor, Đstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 3.Baskı, 2010.
  • YILMAZ, Mehmet, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ankara, Ütopya Yayınevi, Baskı, 2006.

POSTMODERNİZM VE FOTOĞRAF

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 46, 255 - 263, 01.02.2013

Öz

Fotoğraf, icadından buyana sanata farklı yollarla ve biçimlerle dahil olmayı bilmiştir. Önceleri yardımcı bir malzeme olarak kullanılan fotoğraf, postmodernizmde tek başına sanat dünyasında boy göstermekte, sanatın vazgeçilmezleri arasında yerini sağlamlaştırmaktadır.
Postmodern dönemde fotoğrafın, bir olayın şahitliği işlevi artık geçersizdir. Bu dönemde fotoğrafik üretimin orijinalliğinin yıkılması sonucunda, sanatın yalnızca yinelemeye dayalı bir etkinlik olabileceği görüşü egemendir. Fotoğraf ürünleri özellikle gerçekliğin yeniden üretilmesiyle varlığını göstermektedir.
Postmodernistler fotoğrafı söylemlerini aktarmanın en önemli aracı olarak kullanmaktadırlar. Fotoğrafın yepyeni bir disiplin ve birçok alana açık oluşu, kolay ulaşılabilirliği, hızlı ve tüketime yönelik olması, yeniden üretilebilirlik özelliği, sanatçıların fotoğrafı tercih etmelerine sebep olmuştur.
Fotoğrafı kendine mal etme eylemi içinde bir ifade aracı olarak kullanan sanatçılar arasında; Cindy Sherman, Sherrie Levine, Barbara Kruger, Richard Prince sayılabilir.
Anahtar Kelimeler: Sanat, postmodernizm, fotoğraf, alıntılama, yeniden üretim.

Kaynakça

  • ANTMEN, Ahu, “Çağdaş Sanatta Fotoğraf Kullanımı ve Türkiye’de Fotoğraf Temelli Sanat Üzerine Düşünceler”, Sanat Dünyamız, Sayı 84, Yaz 2002, s.131- 139. ANTMEN, Ahu. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Đstanbul, Sel Yayıncılık, 2. Baskı, 200
  • CRIMP, Douglas, “Postmodernizmin Fotoğraf Etkinliği”, Çev: Kemal Atakay, Sanat Dünyamız, Sayı 84, Yaz 2002, s.121- 129.
  • GRUNDBERG, Andy, “Modernist Akım Sürecinde Fotoğraf ve Sanat”, Çev: Kemal Atakay, Sanat Dünyamız, Sayı 84, Yaz 2002, s.115- 1119.
  • ŞĐMŞEK, Özlem, “Türkiye Çağdaş Sanatının Yükselen Yıldızı Fotoğraf” (http://muratgermen.wordpress.com/2009/10/25/turkiye-cagdas-sanatinin-yukselenyildizi-fotograf-ozlem-simsekin-orhan-cem-cetin-ve-murat-germen-ile-milliyetsanat-dergisi-icin-yaptigi-soylesi/) (Erişim Tarihi: 13.12. 2012).
  • TOPÇUOĞLU, Nazif, Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor, Đstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 3.Baskı, 2010.
  • YILMAZ, Mehmet, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ankara, Ütopya Yayınevi, Baskı, 2006.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Şahin, D. (2013). POSTMODERNİZM VE FOTOĞRAF. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(46), 255-263.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.