Abstract
The aim of this study was to determine whether phonemic text dictation is effective or not on putting in practice the students' knowledge about writing behaviors. The study was conducted on 18 A2 level (according to the European language portfolio) students. 10 students who participated in pre-applications and post applications were included in the study. Experimental design was used in the study. The gathered data were analyzed by employing the techniques of content analysis, frequency and percentage. According to the results of the study, it is determined that there is a total of 60 percent improvement at vowels, 65 percent improvement at consonants and 65 percent improvement at writing suffixes on denominative and deverbative words in favor of post application between pre and post applications in terms of mistakes students made during the implementation of writing. Consequently, phonemic text dictations were very effective for students' performance on writing vowels, consonants and suffixes on denominative and de-verbative words.
Key Words: Dictation, phonemic text dictation, writing education
Bu araştırmanın temel amacı, öğrencilerin bilgi düzeyindeki yazma davranışlarını uygulama düzeyine çıkarabilmelerinde sesbirimsel metin diktesi uygulamalarının etkili olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, Gaziantep Üniversitesi Tömer'de öğrenim görmekte olan Avrupa Dil Portfolyosu'na göre A2 düzeyindeki 18 kişiden oluşan bir sınıfta gerçekleştirilmiş olup bu öğrencilerden ön-test ve son-test uygulamalarına katılan 10 öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmada deneysel desen kullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi, frekans ve yüzde istatistikleriyle çözümlenmiştir. Araştırmanın verilerinden elde edilen bulgular, öğrencilerin ön-uygulama ve son-uygulamaları arasında son uygulama lehine isim ve fiil soylu sözcüklerdeki ünlü ses yanlışları açısından %60'lık, ünsüz ses yanlışları açısından %65'lik ve bu sözcüklere gelen eklerin yazımındaki yanlışlar açısından %65'lik bir düzelmenin gerçekleştiğini ortaya koymaktadır. Sonuç olarak, sesbirimsel metin diktesi uygulamaları öğrencilerin ünlü ve ünsüz sesler ile sözcüklere gelen ekleri (şahıs, zaman, iyelik) doğru kullanabilmeleri açısından önemli ölçüde katkılar sağlamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 49 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.