BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON FOREIGN LANGUAGE TEACHING MODEL FOR UNDERGRADUATE PROGRAMS IN TOURISM

Yıl 2014, Cilt: 13 Sayı: 50, 58 - 72, 10.09.2014
https://doi.org/10.17755/esosder.18509

Öz

Abstract
Referring to the fact that the tourism sector offers a lot of job opportunities tourism undergraduate programs have an important place in the tourism education system in Turkey.Due to the importance of foreign language (FL) skills in the tourism sector, it is necessary to revise foreign language teaching models of these programs. The purpose of the study is to determine the perceptions, expectations and suggestions of students and faculty members regarding the foreign language teaching models applied in undergraduate (4 years) tourism programs. A questionnaire form based on a comprehensive review of the relevant literature was developed, opinions of academic colleagues of the authors and experiences of the authors form the basis for this questionnaire, the research was conducted by personal interviews with the students . Results show that surveyed students have considered "concentrated FL teaching model" as the most effective and desired FL teaching model in bachelor's degree programs in tourism. Students' perceptions about the effectiveness of their programs have been differentiated depending on differences on applied FL teaching model in the programs.
Keywords: Foreign Language Teaching, Tourism Education, Tourism, Preparatory Class, Tourism Bachelor's Degree Programs

Kaynakça

  • Amoah, V. & Baum, T. (1997). Tourism Education: Policy versus practice. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 9(1), 5-12.
  • Avcıkurt, C. & Karaman, S. (2002). Lisans Eğitimi Veren Turizm Okullarının Ders Programlarının

A STUDY ON FOREIGN LANGUAGE TEACHING MODEL FOR UNDERGRADUATE PROGRAMS IN TOURISM

Yıl 2014, Cilt: 13 Sayı: 50, 58 - 72, 10.09.2014
https://doi.org/10.17755/esosder.18509

Öz

Öz
Sektörde istihdam edilme fırsatı sağladıkları için lisans düzeyinde eğitim veren turizm programları Türkiye'nin turizm eğitim sisteminde önemli bir yere sahiptir. Turizm sektöründe sahip olunan yabancı dil bilgisine büyük önem verildiği için bu programların yabancı dil öğretim modellerinin gözden geçirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin ve öğretim elemanlarının lisans düzeyinde turizm eğitimi veren programlarda uygulanan yabancı dil öğretim modelleri hakkındaki algılarını, beklentilerini ve önerilerini ortaya çıkarmaktır. İlgili literatürün taranması, yazarların akademisyen meslektaşlarının görüşlerinin alınması ve yazarların deneyimlerine dayanarak bir anket geliştirilmiş ve öğrencilere yüz yüze görüşerek uygulanmıştır. Sonuçlar araştırmaya katılan öğrencilerin "yoğunlaştırılmış yabancı dil öğretim modelini" turizm lisans programlarında en etkili ve arzulanan model olduğunu düşündüklerini göstermektedir. Öğrencilerin, öğrencisi oldukları programların verimliliği hakkındaki algıları bu programlarda uygulanan yabancı dil eğitim sistemine göre değişmektedir.
Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Öğretimi, Turizm Eğitimi, Hazırlık Sınıfı, Turizm Lisans Programları

Kaynakça

  • Amoah, V. & Baum, T. (1997). Tourism Education: Policy versus practice. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 9(1), 5-12.
  • Avcıkurt, C. & Karaman, S. (2002). Lisans Eğitimi Veren Turizm Okullarının Ders Programlarının
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rahman Temizkan Bu kişi benim

Saadet Pınar Temizkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Temizkan, R., & Temizkan, S. P. (2014). A STUDY ON FOREIGN LANGUAGE TEACHING MODEL FOR UNDERGRADUATE PROGRAMS IN TOURISM. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(50), 58-72. https://doi.org/10.17755/esosder.18509

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.