Destinations are organizing marketing activities in order to increase their share of the economic benefits of Tourism. In this regard, destinations are addressed and marketed as a product, Destination brand image is one of the most important factors in the destination decision process of tourists. Destinations have multiple elements of attractiveness and diversity. Parallel to this diversity, they have to appeal to multiple market segments. Destinations in the rapidly growing competitive environment should analyze the expectations and desires of each market segment in detail and should develop different marketing strategies for each segment. Destination image can be interpreted as a consequence of marketing strategies. In the study it is intended to investigate the differences between health tourists and cruise tourists perceptions about destination image of İzmir Province and for this purpose the quantitative research method was used. In the research, it is concluded that two different market segments have different perceptions of destination's image for the same destination.
Destination marketing cognitive destination image affective destination image brand image
Destinasyonlar turizmin ekonomik yararlarından daha fazla pay alabilmek amacı ile pazarlama faaliyetlerinde bulunmaktadırlar. Bu faaliyetler kapsamında destinasyon bir ürün gibi ele alınmakta ve pazarlama çabalarına girmektedirler. Destinasyon marka imajı, turistlerin bir destinasyonu seçim sırasında en önemli faktörlerden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Destinasyonların birden fazlaçekicilikunsurları bulunmakta ve bu çeşitlilik paralelinde birden fazla pazar bölümüne hitap etmektedirler.Destinasyon pazarlama örgütleri hızla gelişen rekabet ortamı içinde, her bir pazar bölümüne yönelik ayrı pazarlama çabaları geliştirmeli ve pazar bölümlerinin istek ve beklentilerini ayrıntılı analiz edilmelidir. Destinasyon imajı pazarlama çabalarının bir sonucu olarak yorumlanabilmektedir. Araştırmada İzmir İl’ine sağlık amacı ile ve kruvaziyer ile gelen turistlerin destinasyon imajı algıları ve aralarındaki farklılıkların araştırılması amaçlanmış ve bu amaca yönelik olarak yönelik olarak nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında, aynı destinasyon için farklı iki farklı pazar bölümünün destinasyon imajı algılamalarının farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Destinasyon pazarlaması, bilişsel destinasyon imajı, duyuşsal destinasyon imajı, marka imajı
Destinasyon pazarlaması bilişsel destinasyon imajı duyuşsal destinasyon imajı marka imajı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İşletme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Kasım 2014 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 51 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.