While culture is known as an element shaped by society, by the intense effect of cultural changes, now, there is an image of society which is shaped by culture. Because society is affected by the cultural variability to which it is exposed to and these variability are in direct proportion with the bringings of the age. Technological proceeds being in the first place, many social, economical and political changes transform the culture and constitute to new cultural structures. As a result, examining diverse cultural structures like mass culture, popular culture, media culture, culture industry, consumption culture and cultural reproductions which build up cornerstones of transformation is important as a subject in understanding social, technological, economic and politic structure
Kültür toplumun şekillendirdiği bir unsur olarak bilinirken, kültürel değişimlerin yoğun etkisiyle artık kültürün şekillendirdiği bir toplum imajından bahsedilir hale gelindiği görülmektedir. Çünkü toplum maruz kaldığı kültürel değişkenliklerden etkilenmekte ve bu değişkenliklerin de içinde bulunulan dönemin getirileri ile doğru orantılı olduğu görülmektedir. Teknolojik getiriler başta olmak üzere sosyal, ekonomik ve politik birçok değişiklik kültürü dönüştürmekte ve yeni kültürel yapılar oluşturmaktadır. Dolayısıyla kitle kültürü, popüler kültür, medya kültürü, kültür endüstrisi, tüketim kültürü ve kültürel yeniden üretimler gibi dönüşümün mihenk taşını oluşturan çeşitli kültürel yapıların incelenmesi sosyal, teknolojik, ekonomik ve politik yapının anlaşılmasında büyük önem arz eden konular olmuştur.
Bu araştırmada, kültürel değişkenler örüntüsünde sanat eğitiminin görsel kültür eğitimine dönüşüm gerekçeleri incelenmiştir. Bu bağlamda kültürel çeşitlilikler tarafından yoğun bir şekilde etkilenen sosyal yapılar söz konusu olmaya başlamıştır. İçinde bulunulan dönem olarak postmodernizmin de etkisiyle kültürel çeşitlilikler, sürekli farklılaşırken, bu örüntü dâhilinde görselliğin kültürel çevresi de eleştirel ve stratejik bazı yorum doğrultularına yer vermek durumunda kalmıştır.
Görselliğin kültürel oluşumları tanımlar hale gelmesi, kültürel olarak dönüşümler gerçekleştirmesi ve daha sosyal olan tarafıyla gündeme gelişi, sanat eğitiminin farklılaşmaya başlayan profiline zemin hazırlar niteliktedir. Sonuçta, sanat eğitimini bu kültürel çevrenin değişimi ışığında daha stratejik kılarak, görsel kültür eğitimine dönüşümü bağlamında inceleme ve değerlendirmenin doğru bir yaklaşım olacağı düşünülebilir.
Anahtar Kelimeler: Kültürel Değişkenlikler, Sanat Eğitimi, Görsel Kültür Eğitimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 54 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.