Bu çalışmanın temel amacı, okul öncesi çocuklarının COVID-19 salgını sırasında evde çevrimiçi öğrenimine ilişkin ebeveynlerinin inançlarını ve tutumlarını belirlemek için Dong, Cao, ve Li (2020) tarafından geliştirilen “Beliefs and Attitudes Around Online Learning” ölçeğinin Türkçeye uyarlamasını yapmaktır. Özgün ölçek, İngilizce ve 27 maddeden oluşmakta olup 5’li likert tipinde düzenlenmiştir. Ölçek ilk önce Türkçeye çevrilmiş ardından dil, kültür, içerik ve kapsam yönünden yeterliği için uzman görüşü doğrultusunda taslak ölçeğe son hâli verilmiştir. Çalışmanın örneklemi 2020-2021 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Düzce ili ve ilçelerine bağlı resmî ve özel okul öncesi kurumlarında devam eden 36-68 aylık çocuğa sahip ebeveynlerden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilmiştir. Ölçme aracının faktör yapısını ve bu yapının uygunluğunu test etmek için Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmıştır. Çalışmada, okul öncesi çocuklarının COVID-19 salgını sırasında evde çevrimiçi öğrenimine ilişkin ebeveynlerinin inançlarını ve tutumlarını belirlemek amacıyla geçerli ve güvenilir bir ölçek uyarlanmıştır.
COVID-19 ebeveyn tutum ölçeği ölçek uyarlama okul öncesi çevrimiçi öğrenme geçerlik güvenirlik
This study aims to adapt the "Beliefs and Attitudes Around Online Learning" scale developed by Dong, Cao, and Li (2020) to Turkish to determine parents' beliefs and attitudes towards their online pre-school children learning the COVID-19 pandemic. The original scale consists of 27 items in English and is arranged in a 5-point Likert type. The scale was first translated into Turkish, and then the scale was finalized in line with the expert opinion for its competence in terms of language, culture, content, and scope. The study sample was selected from parents with 36-68 months old children attending public and private pre-school institutions of Düzce province and its districts in the fall semester of the 2020-2021 academic year, using easily accessible status sampling. Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) was performed to test the factor structure of the measurement tool and the appropriateness of this structure. A valid and reliable scale was adapted to determine parents' beliefs and attitudes towards their pre-school children's online learning during the COVID-19 pandemic.
COVID-19 parental attitude scale scale adaptation validity reliability pre-school online learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 80 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.