İletişim hayatın her alanında varlığını geçmişten günümüze değin sürdürmeye devam etmektedir. Toplumların meydana gelen kültürel aktarımları da iletişim ile gerçekleşmektedir. İletişimin boyutları ise hem hayatın gündelik alanlarında hem de eğitim temelli kurumlarında gerçekleşmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışmada toplumların bugününü ve geleceğini inşa eden üniversitelerdeki iletişim biçimleri halkla ilişkiler bağlamında ele alınmaktadır. Çalışmanın çerçevesinde Türkiye’de yer alan hem devlet hem de vakıf üniversitelerindeki halkla ilişkiler birimlerindeki işlevsellikler James Grunig’in mükemmellik kuramı çerçevesinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın evreninin oldukça geniş olması bakımından kota örnekleme ile araştırmanın sınırları belirlenmiş ve üniversitelerdeki halkla ilişkiler birimlerindeki hem yöneticilerle hem de çalışanlarla nitel ve nicel yöntemlerle veriler toplanmıştır. Gerçekleştirilen bu uygulama ile halkla ilişkiler alanında tüm kurumlara uygulanabilir özelliği olan Grunig’in mükemmellik kuramının Türk üniversitelerinin halkla ilişkiler birimlerindeki fonksiyonunun ortaya koyulması amaçlanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler ile Türk üniversitelerinin birçoğunun Grunig’in kuramını uyguladıkları ancak bilinçli bir şekilde işlevselliğini sürdürmedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Communication continues to exist in all areas of life from past to present. Cultural transfers of societies are also realized through communication. The dimensions of communication take place both in everyday areas of life and in educational institutions. In this study, the forms of communication in universities that build the present and future of societies are discussed in the context of public relations. Within the framework of the study, the functionality of public relations units in both state and foundation universities in Turkey was evaluated within the framework of James Grunig's theory of excellence. Since the universe of the research is quite large, the limits of the research were determined by quota sampling and data were collected with both the managers and the employees in the public relations units of the universities by qualitative and quantitative methods. With this application, it is aimed to reveal the function of Grunig's theory of excellence, which is applicable to all institutions in the field of public relations, in the public relations units of Turkish universities. The data obtained from the study, on the other hand, has been reached that most of the Turkish universities apply Grunig's theory, but they do not consciously maintain their functionality.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 81 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.