İnsanoğlunun varlık gösterdiği milattan önceki yıllarda örtünme, soğuktan korunma amacıyla önce yaprak, dal gibi aksesuarlar ve ardından giysiler kullanılmaya başlanmıştır. O günlerden günümüze uzanan giyinme, temel ihtiyaç olmasıyla beraber insanların kendini bir nevi ifade ediş biçimi, statü belirtisi olarak hayatlarında yer bulmuştur.İnsanlar sanatı; içinde bulundukları zaman dilimi, yaşadıkları coğrafya, ekonomik ve siyasi koşullar gibi çeşitli değişkenlere bağlı yorumlamışlardır. İnsanoğlunun sosyal ve etkileşimli bir varlık olması nedeniyle bir sürü bakış açısı ile ortaya farklı sanat yorumlamaları çıkmıştır. Sanat akımlarının temelini oluşturan bu sanat yorumlamaları sanatçılara ilham olup onların yaratıcılıklarıyla birleşip edebiyat, resim, heykel, mimari ve moda gibi alanlarda eserler olarak ortaya çıkmıştır. Bu akımlardan biri olan minimalizm 1960’larda başlayıp günümüze kadar ulaşmıştır. Pop Art akımına tepki olarak doğmuş; sadeliği, yalınlığı ve tek noktaya dikkat çekmeyi vurgulayan bir akımdır. Minimalizmde siyah, beyaz ve pastel renkler ön plandadır. Modada yansıması ise kalıpların, insan siluetine uygunluğuyla yakalanan rahatlık, kumaş, dikiş kalitesi ve minimum detaylı giysiler şeklinde yer almaktadır. Bu çalışmada literatür taraması yapılarak alan yazın araştırması ve metin analizi yapılmıştır.Minimalizm sanat akımını benimseyip tasarımlarında vurgulayan bir Türk Moda Tasarımcısı Nihan Peker koleksiyonları incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 82 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.