Yenilik yenilikçi tüketim yenilikçi tüketime etki eden faktörler akıllı saat giyilebilir teknoloji
Bu çalışmada, yenilikçi tüketim literatürünü sistematik şekilde analiz ederken, tüketici yeniliği kavramı bağlamında yenilikçi tüketime etki eden faktörleri giyilebilir teknoloji odağında ortaya koymak ve değerlendimek amaçlanmıştır. İşletme ve Mühendislik fakültelerinde eğitim gören 263 üniveriste öğrencisinden yedi ölçekten oluşan anket formu ile elde edilen veriler regresyon analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda, özsaygı, risk alma eğilimi, aylık gelir, teknolojik ilgilenim, hedonizm ve faydacılık değişkenlerinin yenilikçi tüketim üzerinde etkili olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Yenilikçi tüketime etki eden faktörlerin rolü literatürde farklı ürün ve araştırma gruplarınca farklılık göstermektedir. Farklı kültür, farklı demografik özellikler ve daha geniş örneklemler üzerinde yeni çalışmalar yapılması önerilmektedir. Yenilikçi tüketimin giderek arttığı günümüzde, giyilebilir teknoloji ve akıllı saat üzerine literatüre özgün bir çalışma ile katkı sunması çalışmayı önemli kılmaktadır.
Yenilik yenilikçi tüketim yenilikçi tüketime etki eden faktörler akıllı saat giyilebilir teknoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 87 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.