Yöneticilerin; yönetimsel amaçları gerçekleştirmek üzere çalışanları etkileyerek yönlendirebilmesi, örgütün kaynaklarını en verimli şekilde bir araya getirip planlama yaparak bunları organize edebilmesi, çalışanların koordinasyonlarını sağlayarak geleceğe dönük amaç ve hedefler belirleyebilmesi, etkin ve verimli bir yöneticilik sergileyebilmesi sahip olması gereken özellikler vardır. Yöneticiler kendilerine atfedilen görevleri yaparken ellerindeki gücü kullanma şekillerine ve çevreyi algılamalarına göre farklı davranışlar içerisinde bulunurlar. Bu doğrultuda Gaziantep ilinde 19 küçük işletme yöneticisi ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma kapsamında verilere yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile ulaşılmış ve elde edilen veriler MAXQDA 2022 programına aktarılmıştır. İçerik analizi ile elde edilen bulgulara yönetici davranışı teması, yönetici davranışını olumlu etkileyen faktörler teması ile yönetici davranışını olumsuz etkileyen faktörler teması olmak üzere 3 tema oluşturulmuştur. Ve sonuç olarak katılımcılar küçük işletme yöneticilerinin davranışları temasına en çok kalite/müşteri memnuniyetine önem verme kodunu vurgulamışlardır.
There are some qualifications that managers should have such as being able to influence and direct employees in order to achieve managerial goals, organizing the resources of the organization by bringing them together in the most efficient way, planning and organizing them, setting future-oriented goals and objectives by ensuring the coordination of employees, and exhibiting an effective and efficient management. Managers engage in different behaviors according to the way they use their power and perceive the environment while performing the tasks assigned to them. Accordingly, interviews were conducted with 19 small business managers in Gaziantep province. Within the scope of the research, the data were obtained through a semi-structured interview form and these data obtained were transferred to the MAXQDA 2022 program. Based on the findings obtained through content analysis, three themes were formed: the theme of manager behavior, the theme of factors affecting manager's behavior positively, and the theme of factors affecting manager's behavior negatively. And as result, the participants emphasized the code of giving importance to quality/customer satisfaction the most in the theme of small business managers' behaviors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 87 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.