The aim of this research is to determine the education and rehabilitation activities carried out in penal institutions (PI) together with their legal bases and to develop suggestions on this subject. It has been observed that no previous studies have been done on the subject. This situation makes our research important. In the study, qualitative research method was preferred. The data were collected via document analysis technique and were analyzed by descriptive analysis method. İn the research, the education and rehabilitation legislation of the Ministry of Justice (MJ) was taken as the primary sources. However, secondary sources have also been used. It has been determined that as of 01.03.2023, there are 399 PI in Türkiye and 349.893 convicts and detainees (C-D) are housed there. It was determined that 976 teachers applied various education and rehabilitation programs to this population. It has been seen that these programs consist of programs such as “basic education, secondary education, higher education, postgraduate education, vocational education, religious education, physical education, library and psycho-social work. It has been determined that the education and rehabilitation legislation is generally sufficient for the education and socialization of C-Ds, but it contains significant problems within it. It has been determined that the education and rehabilitation activities carried out with the education supervision legislation are insufficient. Accordingly, the education and rehabilitation legislation should be improved, and educational activities should be made sufficient with the education supervision legislation.
Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Ceza İnfaz Kurumları Eğitim ve İyileştirme Faaliyetleri
Bu araştırmanın amacı, ceza infaz kurumlarında (CİK) yürütülen eğitim ve iyileştirme faaliyetlerini yasal dayanaklarıyla birlikte belirlemek ve bu konuda öneriler geliştirmektir. Konuyla ilişkin daha önce hiçbir çalışmanın yapılmadığı görülmüştür. Bu durum araştırmamızı önemli kılmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş; veriler, dokümantasyon tekniğiyle toplanmış ve betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırmada birincil kaynak olarak Adalet Bakanlığı (AB) eğitim ve iyileştirme mevzuatı esas alınmıştır. Ancak İkincil kaynaklardan da yararlanılmıştır. Türkiye’de 01.03.2023 tarihi itibariyle 399 CİK’in bulunduğu ve buralarda 349.893 hükümlü ve tutuklunun (H-T) barındırıldığı belirlenmiştir. Bu kitleye 976 öğretmen tarafından çeşitli eğitim ve iyileştirme programlarının uygulandığı tespit edilmiştir. Bu programların “temel eğitim, ortaöğretim, yükseköğretim, lisansüstü eğitim, meslekî eğitim, din eğitimi, beden eğitimi, kütüphane ve psiko-sosyal hizmet” gibi programlardan oluştuğu görülmüştür. H-T’lerin eğitilmesi ve sosyalleştirilmesi için eğitim ve iyileştirme mevzuatının genel olarak yeterli olduğu, ancak bünyesinde önemli sorunlar barındırdığı belirlenmiştir. Eğitim denetimi mevzuatı ile yürütülen eğitim ve iyileştirme faaliyetlerinin ise yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Buna göre eğitim ve iyileştirme mevzuatı iyileştirilmeli, eğitim denetimi mevzuatı ile eğitim faaliyetleri ise yeterli hale getirilmelidir.
Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Ceza İnfaz Kurumları Eğitim ve İyileştirme Faaliyetleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 87 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.