Kurumsal imaj, iç paydaşların ve dış paydaşların şirket hakkındaki olumlu veya olumsuz algılarını temsil eder. Kurumsal reklamlar, kurumsal imaj oluşturmada önemli bir yere sahiptir. Mobilya imalatı yapan işletmelerin küresel pazarda rekabet edebilmeleri için iyi bir kurumsal imaja sahip olmaları gerekmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, mobilya üreticisi işletmelerin kurumsal imajlarını reklam filmleri perspektifinden kişileştirme analojileri aracılığıyla incelemektir. Araştırmanın örneklemini Türkiye'de bayilik sistemi bulunan 10 mobilya üreticisinin kurumsal reklam filmleri oluşturmuştur. Davies ve diğerleri tarafından geliştirilen Kurumsal Karakter Ölçeği. (2004) hem iç hem de dış paydaşların imaj değerlendirmelerini kişileştirme yoluyla ölçen çalışmasında kullanılmıştır. Mobilya imalatı yapan işletmelerin reklam filmlerinde genellikle kullanılan görseller “Uzlaşılabilirlik”, “Şıklık” ve “Girişimcilik” gibi benzer temalara sahiptir. Bu bağlamda mobilya imalat işletmeleri arasında reklam filmleri bağlamında farklı ve dikkat çekici bir imaj çalışmasına rastlanmadığı söylenebilir.
Kurumsal imaj mobilya imalat işletmeleri reklam filmleri içerik analizi Kurumsal Karakter Ölçeği
Corporate image represents the positive or negative perceptions of internal stakeholders and external stakeholders about the company. Corporate commercials have an important place in creating corporate image. Furniture manufacturing businesses need to have a good corporate image in order to compete in the global market. In this regard, the aim of this study is to examine the corporate images of furniture manufacturer businesses from the perspective of commercial films through personification analogies. The sample of the research consisted of corporate commercial films of 10 furniture manufacturers with dealership system in Turkey. The Corporate Character Scale developed by Davies et al. (2004), which measures the image evaluations of both internal and external stakeholders through personification, was used in the study. The images generally used in the commercial films of furniture manufacturing businesses have similar themes such as “Agreeableness”, “Chic” and “Enterprise”. In this context, it can be said that there is no different and remarkable image work in the context of commercial films among furniture manufacturing businesses.
Corporate image furniture manufacturing businesses commercial films content analysis The Corporate Character Scale
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sanayi Ekonomisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 88 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.