Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENT OPINIONS ON DISTANCE EDUCATION OF APPLIED WORKSHOP COURSES IN FINE ARTS EDUCATION

Yıl 2023, Cilt: 22 Sayı: 88, 1910 - 1921, 20.10.2023
https://doi.org/10.17755/esosder.1319185

Öz

Kaynakça

  • Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (H. Aydın, Çev.). Eğitim Yayınevi.
  • Creswell, J.W. (2013) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. 4th Edition, SAGE Publications, Inc., Londra.
  • Curabay, Şensu ve Emine Demiray. (2002). 20. Kuruluş yılında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ve Açıköğretim Fakültesi Eğitim Televizyonu (ETV). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Çakır G.ve Yurtsever B. (2012) An Implementation of Distance Education Program for Teaching Common Necessary Courses in Formal Education: Karabuk University Sample, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 55, Pages 187-195, ISSN 1877-0428,https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.493.
  • Fourie, Ina. (2001). Tha use of CAI for distance teaching in the formulation of search strategies. Library Trends 50 (1).
  • Garrison, R. (2000). Theoretical challenges for distance education in the 21st century: A shift from structural to transactional issues. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 1(1), 1-17. https://doi.org/10.19173/irrodl.v1i1.2
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Laçin, G. (2021). Pandemi dönemi meslek liselerinde uygulamalı derslerin uzaktan eğitim sürecinde incelenmesi (Tez No. 691428) [Yüksek lisanz tezi, Bahçe Şehir Üniversitesi- İstanbul].
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. : Selahattin Turan, Çev. Ed.: Selahattin Turan). Nobel yayın dağıtım, Ankara.
  • Moore, J. L., Dickson-Deane, C., & Galyen, K. (2011). e-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same?. The Internet and higher education, 14(2), 129-135. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2010.10.001
  • Odabaş, H. (2004). İnternet Tabanlı Uzaktan Öğrenim Modelinin Bilgi Hizmetlerine Yönelik Yüksek Öğretim Programlarında Kullanımı Ankara: Saga of Librarianship International Symposium.
  • Patton, M. (2014) Qualitative Research and Evaluation Methods. 4th Edition, Sage, Thousand Oaks.
  • Toptaş, H. T. (2022). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim veren öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile uzaktan eğitim tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tez No. 724376) [Yüksek lisanz tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi- Eskişehir].

GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİNDE UYGULAMALI ATÖLYE DERSLERİNİN UZAKTAN EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2023, Cilt: 22 Sayı: 88, 1910 - 1921, 20.10.2023
https://doi.org/10.17755/esosder.1319185

Öz

Bu araştırma dünyanın yaşadığı salgın ve Türkiye’de yaşanan depremlerde eğitim ve öğretimin çevrim içi yapılmasından dolayı, güzel sanatlar eğitiminde uygulamalı atölye derslerinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşlerinden oluşmaktadır. Güzel sanatlar eğitimi atölye dersleri doğası gereği fiziki bir alana ihtiyaç duymaktadır. Aynı zamanda bir öğretici nezaretinde yapılması sanat eğitiminin gelişiminde olumlu etkilerle sonuçlanmaktadır. Araştırma bu bağlamda güzel sanatlar eğitiminde atölye dersini alan öğrenciler üzerine yönelmiştir. Güzel sanatlar eğitimi kategorisine ait öğrencilerin bu duruma yönelik görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla toplanmıştır. Toplanan verilerde sanat eğitimi alan öğrenciler atölye derslerinin önemini kabul etmiş ve yeteneklerini artırmayı arzulamışlardır. Sanat eğitimi atölye dersi alan 21 öğrenci ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerde, öğrencilerin atölye derslerinde ihtiyaç duydukları durumlar ve çevrim içi eğitimin avantajları ve dezavantajları bakımından görüşler bildirmişlerdir. Sanat eğitimi atölye dersi alan öğrenciler ile yapılan görüşme formlarının analiz edilmesi ile 5 kategoriye ulaşılmıştır. Kategoriler; öğrencilerin atölye derslerinin uzaktan ya da yüz yüze olması gerektiğine yönelik düşüncelerini göstermektedir. Bu kategoriler; avantajlar, dezavantajlar, fiziki ortam, yüz yüze eğitim ve sanatsal gelişime olumlu ya da olumsuz katkılar başlıklarından oluşmaktadır. Araştırmaya katılan görüşleri alınan öğrencilere K1, K2. K3… kodu verilmiştir. Araştırmanın bulgular bölümünde kategoriler başlıklar halinde incelenecek ve öğrenci görüşleri verilirken de Katılımcının kısaltması olarak K kullanılacaktır.

Kaynakça

  • Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (H. Aydın, Çev.). Eğitim Yayınevi.
  • Creswell, J.W. (2013) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. 4th Edition, SAGE Publications, Inc., Londra.
  • Curabay, Şensu ve Emine Demiray. (2002). 20. Kuruluş yılında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ve Açıköğretim Fakültesi Eğitim Televizyonu (ETV). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Çakır G.ve Yurtsever B. (2012) An Implementation of Distance Education Program for Teaching Common Necessary Courses in Formal Education: Karabuk University Sample, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 55, Pages 187-195, ISSN 1877-0428,https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.493.
  • Fourie, Ina. (2001). Tha use of CAI for distance teaching in the formulation of search strategies. Library Trends 50 (1).
  • Garrison, R. (2000). Theoretical challenges for distance education in the 21st century: A shift from structural to transactional issues. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 1(1), 1-17. https://doi.org/10.19173/irrodl.v1i1.2
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Laçin, G. (2021). Pandemi dönemi meslek liselerinde uygulamalı derslerin uzaktan eğitim sürecinde incelenmesi (Tez No. 691428) [Yüksek lisanz tezi, Bahçe Şehir Üniversitesi- İstanbul].
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. : Selahattin Turan, Çev. Ed.: Selahattin Turan). Nobel yayın dağıtım, Ankara.
  • Moore, J. L., Dickson-Deane, C., & Galyen, K. (2011). e-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same?. The Internet and higher education, 14(2), 129-135. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2010.10.001
  • Odabaş, H. (2004). İnternet Tabanlı Uzaktan Öğrenim Modelinin Bilgi Hizmetlerine Yönelik Yüksek Öğretim Programlarında Kullanımı Ankara: Saga of Librarianship International Symposium.
  • Patton, M. (2014) Qualitative Research and Evaluation Methods. 4th Edition, Sage, Thousand Oaks.
  • Toptaş, H. T. (2022). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim veren öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile uzaktan eğitim tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tez No. 724376) [Yüksek lisanz tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi- Eskişehir].
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimde Program Geliştirme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kainat Özpolat 0000-0003-1377-5262

Erken Görünüm Tarihi 15 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 23 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 88

Kaynak Göster

APA Özpolat, K. (2023). GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİNDE UYGULAMALI ATÖLYE DERSLERİNİN UZAKTAN EĞİTİMİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1910-1921. https://doi.org/10.17755/esosder.1319185

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.