Bu araştırma dünyanın yaşadığı salgın ve Türkiye’de yaşanan depremlerde eğitim ve öğretimin çevrim içi yapılmasından dolayı, güzel sanatlar eğitiminde uygulamalı atölye derslerinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşlerinden oluşmaktadır. Güzel sanatlar eğitimi atölye dersleri doğası gereği fiziki bir alana ihtiyaç duymaktadır. Aynı zamanda bir öğretici nezaretinde yapılması sanat eğitiminin gelişiminde olumlu etkilerle sonuçlanmaktadır. Araştırma bu bağlamda güzel sanatlar eğitiminde atölye dersini alan öğrenciler üzerine yönelmiştir. Güzel sanatlar eğitimi kategorisine ait öğrencilerin bu duruma yönelik görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla toplanmıştır. Toplanan verilerde sanat eğitimi alan öğrenciler atölye derslerinin önemini kabul etmiş ve yeteneklerini artırmayı arzulamışlardır. Sanat eğitimi atölye dersi alan 21 öğrenci ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerde, öğrencilerin atölye derslerinde ihtiyaç duydukları durumlar ve çevrim içi eğitimin avantajları ve dezavantajları bakımından görüşler bildirmişlerdir. Sanat eğitimi atölye dersi alan öğrenciler ile yapılan görüşme formlarının analiz edilmesi ile 5 kategoriye ulaşılmıştır. Kategoriler; öğrencilerin atölye derslerinin uzaktan ya da yüz yüze olması gerektiğine yönelik düşüncelerini göstermektedir. Bu kategoriler; avantajlar, dezavantajlar, fiziki ortam, yüz yüze eğitim ve sanatsal gelişime olumlu ya da olumsuz katkılar başlıklarından oluşmaktadır. Araştırmaya katılan görüşleri alınan öğrencilere K1, K2. K3… kodu verilmiştir. Araştırmanın bulgular bölümünde kategoriler başlıklar halinde incelenecek ve öğrenci görüşleri verilirken de Katılımcının kısaltması olarak K kullanılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 88 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.