The proliferation of Web 2.0 tools in visual arts education has ushered in multifaceted learning environments that cater to diverse sensory experiences. Among these tools, Canva for Education stands out, offering an array of visual assets, content, and templates for diverse design endeavors. This tool not only augments learning experiences but also enhances creativity by piquing students' engagement through its myriad features. Nonetheless, the efficacy of such a tool is augmented when intertwined with active learning methodologies in pedagogical settings. Specifically, when Canva for Education is embedded within a collaborative learning framework, it fosters a distinct learning milieu, promoting peer-to-peer interactions. In this paper, activities that can be implemented in collaborative groups with Canva for Education application in middle school visual arts class were introduced. These activities were prepared within the framework of the objectives related to the use of technology in visual arts curriculum in Turkey. Within the scope of this study, products developed with different design types are presented to guide teachers. It is thought that these activities will provide insights for practitioners and students on the use of Canva for Education.
Visual Arts Education Collaborative Learning Approach Canva for Education Web 2.0 Tools
Web 2.00 araçlarının görsel sanatlar derslerinde kullanılması, öğrencilere birden fazla duyuya hitap eden zengin öğrenme ortamları sunmaktadır. Bu Web 2.00 tabanlı uygulamalardan biri olan Canva for Education, çeşitli tasarımlar yapmak için birçok farklı görsel, içerik ve şablon sağlamaktadır. Ayrıca bu Web 2.00 aracı, sahip olduğu özelliklerle öğrencilerin derse olan ilgisini artırarak öğrenmeyi kolaylaştırmakta ve yaratıcılığı geliştirmektedir. Ancak bu uygulamanın sınıf içinde aktif öğrenme yaklaşımları ile desteklenmesi büyük önem taşımaktadır. Bu aktif öğrenme yaklaşımlarından biri olan işbirlikli öğrenme ile tasarlanan Canva for Education uygulamaları, öğrencilerin birbirleriyle etkileşime geçmelerini sağlayarak benzersiz bir öğrenme deneyimi yaşatmaktadır. Bu çalışmada ortaokul görsel sanatlar derslerinde Canva for Education uygulaması ile işbirlikli gruplar halinde uygulanabilecek etkinlikler tanıtılmıştır. Bu etkinlikler MEB görsel sanatlar müfredatında teknoloji kullanımına ilişkin amaçlar çerçevesinde hazırlanmıştır. Bu çalışma kapsamında öğretmenlere rehberlik etmek üzere farklı tasarım türleri ile geliştirilen ürünler sunulmuştur. Bu etkinliklerin uygulayıcılara ve öğrencilere Canva for Education uygulamasının kullanımına ilişkin yol göstereceği düşünülmektedir.
Görsel Sanatlar Eğitimi İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımı Canva for Education Web 2.0 Araçları
Etik Kurul onayı gerektirmemektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dijital ve Elektronik Medya Sanatı |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 90 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.