Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Grafik Tasarımda Yapay Zekâ Desteği Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 23 Sayı: 92, 1569 - 1581, 08.10.2024
https://doi.org/10.17755/esosder.1499011

Öz

Araştırma, yapay zekânın eğitim süreçlerinde ve özellikle grafik tasarım alanında kullanımını ele almaktadır. Bu araştırmada amaç, görsel sanatlar eğitiminde grafik ana sanat öğrencilerinin grafik dersinde tasarım yaparken destek olarak kullandıkları yapay zekâ uygulamalarına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Grafik tasarım öğrencilerinin yapay zekâ uygulamalarına yönelik görüşlerine bakıldığında; öğrencilerin yapay zekâ teknolojilerini tasarım süreçlerinde giderek daha fazla kullandığı ve bu teknolojilerin tasarımcılara yeni ve yenilikçi yaklaşımlar sunarak işlerini kolaylaştırdığı ifade etmektedirler. Ayrıca yapay zekâ uygulamalarını tasarım sürecinde ilham almak, iş yükünü azaltarak zaman kazanmak ve tasarım becerilerini geliştirmek amacıyla düzenli olarak kullandıkları görülmektedir. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin yapay zekâ uygulamalarının pratiklik ve verimlilik sağlaması gibi özellikleri takdir ettiklerini ancak kısmen de olsa yaratıcılığı köreltebileceği ve tek tip tasarımlara yol açabileceği kaygısı taşıdıklarını göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin yapay zekâ desteğinin derslerinin tamamında alınması konusunda temkinli oldukları ve bu teknolojinin bilinçli bir şekilde kullanılması gerektiği görüşünü benimsedikleri bulgularına ulaşılmıştır. Sonuç olarak; araştırmada yapay zekâ destekli uygulamaların grafik tasarım alanında önemli bir rol oynadığı ve öğrencilerin bu teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilmesi için bilinçli bir yaklaşımın önemli olduğu görülmüştür. Yapay zekâ kullanımının öğrenciler arasında oldukça yaygın olduğu, tasarım yaparken yapay zekâ destekli uygulamalarını ilham aldığı, daha hızlı gelişim sağladıkları ve iş yükünü önemli ölçüde azalttıkları bir araç olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Chen, L., Chen, P. & Lin, Z. (2020). Artificial Intelligence in Education: A Review. IEEE Access, 8(8), 75264-75278.
  • Das, S. (2020). Transforming advertisement and graphic design through AI. Search Engine Watch.
  • Güneş, D., & Yağçı Turan, M.M. (2022). Investigation of visual arts teachers' perceptions towards EBA (Educational Information Network). Inonu University Journal of the Faculty of Education. 23(3), 1461-1481. DOI: 10.17679/inuefd.1142125
  • Güzey, C., Çakır, O., Athar, M. H. & Yurdaöz, E. (2023). Eğitimde Yapay Zekâ Üzerine Gerçekleştirilmiş Araştırmalardaki Eğilimlerin İncelenmesi. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 5(1), 67-78.
  • Huang, J., Saleh, S. & Liu, Y. (2021). A Review on Artificial İntelligence in Education. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 10(206).
  • Karaşahinoğlu, Ş. (2020). Yapay Zekânın Grafik Tasarım Alanında Kullanım Örneklerinin ve Gelecekteki Olası Rolünün İncelenmesi. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 10 (3), 612-626.
  • Karaata, E. (2018). Usage of Artificial Intelligence in Today’s Graphic Design. Online Journal of Art and Design, 6(4),183-198.
  • Khroma, (2020). Design With Colors You Love. http://khroma.co adresinden alındı
  • Korkmaz, M. S. & Polat, S. (2023, August). Yapay Zekânın Eğitimdeki Etkisinin İncelenmesi Üzerine Bir Alan Araştırması. In International Conference on Recent and Innovative Results in Engineering and Technology (pp. 49-54).
  • Nguyen, A., Ngo, H. N., Hong, Y., Dang, B. & Nguyen, B. P. T. (2023). Ethical Principles for Artificial Intelligence in Education. Education and Information Technologies, 28(4), 4221-4241.
  • Özkan, M., (2024). Anonim halk edebiyatı ürünlerinin genel zihinsel yetenek testi ile alınan BİLSEM öğrencilerinin (11-13 yaş grubu) kolaj çalışmalarına etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi
  • Sakman, S. (2015). Resim-iş eğitimi programında okutulan anasanat atölye grafik dersine yönelik öğrenci görüşleri (Doctoral dissertation, Necmettin Erbakan University (Turkey)).
  • Sarica, S. (2023). Yapay Zekâ Uygulamalarının Deneysel Tasarım Atölyesi Derslerine Entegrasyonu: Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirme Öz.
  • Sindhura, S., & Abdul , A. (2021). Virtues and Shortcomings of Artificial Intelligence in Graphic Design Arena. AEME Publication, (Erişim: Academia)., 825-833
  • Teixeira, F. (2017). How AI has started to impact our work as designers. UxColective.
  • Yayan, G., & Özkan, M. (2023). Görsel Sanatlar Eğitiminde Anonim Halk Edebiyatı Ürünlerinin Bilim Ve Sanat Merkezi (Bilsem) Öğrencilerinin Görüşlerine Yansımaları. Sobider, 10(67).

Student Opinions on The Use of Artificial Intelligence Support in Graphic Design

Yıl 2024, Cilt: 23 Sayı: 92, 1569 - 1581, 08.10.2024
https://doi.org/10.17755/esosder.1499011

Öz

Kaynakça

  • Chen, L., Chen, P. & Lin, Z. (2020). Artificial Intelligence in Education: A Review. IEEE Access, 8(8), 75264-75278.
  • Das, S. (2020). Transforming advertisement and graphic design through AI. Search Engine Watch.
  • Güneş, D., & Yağçı Turan, M.M. (2022). Investigation of visual arts teachers' perceptions towards EBA (Educational Information Network). Inonu University Journal of the Faculty of Education. 23(3), 1461-1481. DOI: 10.17679/inuefd.1142125
  • Güzey, C., Çakır, O., Athar, M. H. & Yurdaöz, E. (2023). Eğitimde Yapay Zekâ Üzerine Gerçekleştirilmiş Araştırmalardaki Eğilimlerin İncelenmesi. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 5(1), 67-78.
  • Huang, J., Saleh, S. & Liu, Y. (2021). A Review on Artificial İntelligence in Education. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 10(206).
  • Karaşahinoğlu, Ş. (2020). Yapay Zekânın Grafik Tasarım Alanında Kullanım Örneklerinin ve Gelecekteki Olası Rolünün İncelenmesi. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 10 (3), 612-626.
  • Karaata, E. (2018). Usage of Artificial Intelligence in Today’s Graphic Design. Online Journal of Art and Design, 6(4),183-198.
  • Khroma, (2020). Design With Colors You Love. http://khroma.co adresinden alındı
  • Korkmaz, M. S. & Polat, S. (2023, August). Yapay Zekânın Eğitimdeki Etkisinin İncelenmesi Üzerine Bir Alan Araştırması. In International Conference on Recent and Innovative Results in Engineering and Technology (pp. 49-54).
  • Nguyen, A., Ngo, H. N., Hong, Y., Dang, B. & Nguyen, B. P. T. (2023). Ethical Principles for Artificial Intelligence in Education. Education and Information Technologies, 28(4), 4221-4241.
  • Özkan, M., (2024). Anonim halk edebiyatı ürünlerinin genel zihinsel yetenek testi ile alınan BİLSEM öğrencilerinin (11-13 yaş grubu) kolaj çalışmalarına etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi
  • Sakman, S. (2015). Resim-iş eğitimi programında okutulan anasanat atölye grafik dersine yönelik öğrenci görüşleri (Doctoral dissertation, Necmettin Erbakan University (Turkey)).
  • Sarica, S. (2023). Yapay Zekâ Uygulamalarının Deneysel Tasarım Atölyesi Derslerine Entegrasyonu: Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirme Öz.
  • Sindhura, S., & Abdul , A. (2021). Virtues and Shortcomings of Artificial Intelligence in Graphic Design Arena. AEME Publication, (Erişim: Academia)., 825-833
  • Teixeira, F. (2017). How AI has started to impact our work as designers. UxColective.
  • Yayan, G., & Özkan, M. (2023). Görsel Sanatlar Eğitiminde Anonim Halk Edebiyatı Ürünlerinin Bilim Ve Sanat Merkezi (Bilsem) Öğrencilerinin Görüşlerine Yansımaları. Sobider, 10(67).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dijital ve Elektronik Medya Sanatı, Resim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Umut Yağcı 0000-0001-6687-0103

Erken Görünüm Tarihi 30 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2024
Kabul Tarihi 16 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 92

Kaynak Göster

APA Yağcı, U. (2024). Grafik Tasarımda Yapay Zekâ Desteği Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 23(92), 1569-1581. https://doi.org/10.17755/esosder.1499011

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.