Pazarlama kavramı, tüm işletmeler için kritik önem taşımaktadır. Hizmet sektörü içerisinde yer alan ve bankacılık ile sigorta sektörlerinden oluşan finans sektöründe de pazarlama kavramı büyük önem taşımaktadır. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde, finans sektöründe faaliyette bulunan şirketler ülkelerin kalkınmasına büyük katkı sağlamaktadırlar. İnsanların güvende olma isteğinin karşılanması amacıyla, oluşabilecek risklere karşı sigorta işletmeleri tarafından üretilen ürünlerin doğrudan ya da dolaylı olarak hızlı ve güvenilir bir şekilde müşteriye ulaştırılması gerekmektedir. Bu bağlamda pazarlama karması unsurlarından biri olan dağıtım unsuru ön plana çıkmaktadır. Sigorta poliçelerinin dağıtımı doğrudan olabileceği gibi acenteler, brokerlar, bankalar, dijital kanallar gibi aracılar kanalıyla da yapılabilmektedir. Dağıtım kanalları, sigorta şirketlerinin pazarlama faaliyetlerinin temelini oluşturmaktadır. Sigorta poliçelerinin müşterilere ulaştırılması ve sunulması sürecinde kullanılan dağıtım kanallarının performansı, bu ürünlerin pazarlanmasında aktif ve belirleyici bir rol üstlenmektedir. Bu bağlamda, gerçekleştirilen bu çalışma ile sigorta şirketlerinin hizmet dağıtım performansının incelenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen veriler ÇKKV tekniklerinden olan CRITIC ve MAIRCA yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda; güçlü bir bankasürans ve acente dağıtım ağına sahip, yüksek bölge müdürlüğü sayısı ile ülke genelinde hem şirket personeli hem müşteriler hem de dağıtım kanalında yer alan paydaşlarla iç içe bir organizasyon yapısı oluşturan şirketlerin başarılı hizmet dağıtım performansı sergileyebileceği tespit edilmiştir.
Hizmet Dağıtım Kanalı Hizmet Performansı Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri CRITIC MAIRCA
The concept of marketing holds critical importance for all businesses. In the financial sector, which includes the banking and insurance industries within the service sector, the concept of marketing is of great significance. Particularly in developing countries, companies operating in the financial sector contribute significantly to the development of these countries. To meet people's desire for security, the products produced by insurance companies to counter potential risks need to be delivered to customers quickly and reliably, either directly or indirectly. In this context, the distribution element, one of the components of the marketing mix, comes to the fore. The distribution of insurance policies can be carried out directly, as well as through intermediaries such as agents, brokers, banks, and digital channels. Distribution channels form the foundation of the marketing activities of insurance companies. The performance of the distribution channels used in the process of delivering and presenting insurance policies to customers plays an active and decisive role in the marketing of these products. In this context, this study aims to examine the service distribution performance of insurance companies. The data obtained were analyzed using the CRITIC and MAIRCA methods, which are among the MCDM techniques. The analyses revealed that companies with a strong bancassurance and agency distribution network, a high number of regional offices, and an organizational structure closely integrated with both company personnel, customers, and stakeholders within the distribution channel can exhibit successful service distribution performance.
Service Distribution Channel Service Performance Multi-Criteria Decision Making CRITIC MAIRCA
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hizmet Pazarlaması, Ürün ve Marka Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.