Son zamanlarda bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte veri miktarı da gün geçtikçe artmaktadır. Bir verinin bilgiye dönüşmesi için verilerin analiz edilmesi, yorumlanması, işlenmesi ve bunlara bağlı olarak verilerden anlamlı bilgilere erişmek için kullanılan bir yöntem olan metin madenciliğinin önemi de artmaktadır. Metin madenciliği yönteminde, veri kaynağı olarak metinler ele alınmaktadır. Metin madenciliği, metinlerden istenilen bilgiye erişmek amacıyla kullanılmaktadır. Bu çalışmada, ilk olarak sosyal medya alanında literatürde önemli bir yere sahip olan metin madenciliği yöntemi ile twitter üzerinde aşı (vaccine) ile ilgili iki farklı veri elde edilmiştir. Daha sonra ise verilerin duygu analizleri yapılmıştır. Bu veriler covid19 aşısı 3. faz denemeleri esnasındaki elde edilen twitter verileri ile covid19 aşısının 3. faz sonrası seri üretim duyurusu yapıldıktan sonra elde edilen twitter verilerdir. Bu verilere göre yapılan duygu analiz sonuçlarında önemli farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Dergimiz Index Copernicus, ASOS Indeks, Google Scholar ve ROAD indeks tarafından indekslenmektedir.