Bu çalışma ile Türkiye’de fen bilimleri alanında öğrenme istasyonları tekniğinin kullanımına yönelik yürütülen araştırmaların derlenmesi ve tekniğin derslerde kullanım durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla alan yazındaki araştırmalar incelenerek, bir derleme hazırlanmıştır. Bu araştırmada, Ulusal Tez Merkezi ve Ebsco Host veri tabanlarında “öğrenme merkezleri”, “fen merkezleri öğrenme çemberi”, “fen keşif köşeleri”, “istasyon tekniği” ve “öğrenme istasyonları” anahtar kelimeleri kullanılarak tarama yapılmış, tarama sonucunda 7 tez, 8 makale ve 2 bildiriye ulaşılmıştır. Ulaşılan araştırmalar; amaç, yöntem, sonuç ve öneriler göz önünde bulundurularak incelenmiştir. İnceleme sonucunda çoğunlukla benzer amaçlar doğrultusunda araştırmalar yapıldığı, deneysel araştırmaların ağırlıklı olduğu; araştırmaların öğrenci ve öğretmen adaylarıyla yapıldığı görülmüştür. Fen bilimleri eğitiminde öğrenme istasyonları tekniğinin kullanımına yönelik yapılan araştırmalar daha çok, öğrencilerin; akademik başarıları, bilgi kalıcılık düzeyleri, konuya ve kullanılan tekniğe yönelik tutumları, tekniği ders içinde kullanım performansları, öğrencilerin ve öğretmen adaylarının görüşlerinin etkisini belirlemek amacıyla, karma yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Alan yazın taraması sonucunda, öğrenme istasyonlarına dayalı fen öğretiminin, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılımını sağladığı, onların motivasyonlarını arttırdığı, grup çalışmasını özendirdiği, sorumluluk duygusu verdiği, bilginin kalıcılığını arttırdığı, öğrencilerin akademik başarılarını ve istasyon tekniğine olan tutumlarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Dolayısıyla fen öğretimine yönelik öğrenme istasyonlarına dayalı araştırmaların yaygınlaştırılarak, alana yönelik farkındalığın arttırılması, öğretmenlere yönelik öğrenme istasyonları tekniğine dair hizmet-içi eğitimlerin düzenlenmesi önerilebilir. Böylece, öğrenme istasyonları tekniği üzerine eğitim alan öğretmen adayları ve öğretmenler, meslek yaşantılarında bu uygulamayı verimli biçimde kullanabileceklerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
ISSN: 2548-0375