Bu çalışma ortaokul düzeyinde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin van Hiele geometric düşünme düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma sürecinde nitel bir araştırma yöntemi olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma kapsamında seçilen öğrencilerin Suriyeli ve derse aktif katılım gösteren gönüllü öğrenciler olmasına dikkat edilerek benzeşik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak çoktan seçmelibir test olan geometric düşünme testi kullanılmıştır. Van Hiele’e göre geometric düşünme düzeyleri 5 düzeyden oluşmaktadır. Çalışmada düzeyler 0. düzey görselleştirme, 1. düzey analiz, 2. düzey informal çıkarım, 3. düzey çıkarım ve 4. düzey sistematik düşünme olarak tanımlanmaktadır. Bir ortaokul öğrencisinin genel olarak ilk 3 düzey içerisinde yer alması beklenmektedir. Testin uygulandığı 5. sınıf öğrencisi görselleştirme düzeyinde bulunan tüm sorulara doğru cevap vererek Görsel düzeyin sonu, Analiz düzeyin başında olduğu ve 8. sınıf öğrencisinin İnformel çıkarım düzeyde olduğu belirlenmiştir.
Suriyeli öğrenciler Geometrik düşünme düzeyleri geometrik şekiller ve özelikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yayınlanan Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |
ISSN: 2548-0375