Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü Öğrencilerinin Türk Lehçe ve Edebiyatlarına Karşı Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi (Tatar Edebiyatı Örneği)

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 99 - 108, 29.12.2024

Öz

Türkiye'deki Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin, Türk lehçe ve edebiyatlarına karşı tutum ve davranışların incelenmesi yoluyla bölüm öğrencilerinin hazır bulunuşlukları ve bölümün hedeflerini gerçekleştirme düzeyinin ortaya konulduğu bu çalışmanın sonucunda söz konusu bölümlerde verilen derslerin, bölümün amaçlarına ne kadar hizmet ettiğinin tespiti yapılarak, müfredatların oluşturulmasına ve uygun bir öğretim yöntemi geliştirmelerine katkı sağlamak hedeflenmektedir. Çalışma kapsamında Afyon Kocatepe, Pamukkale, Muğla Sıtkı Koçman, Uşak, Hacı Bektaş Veli Üniversiteleri, Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları bölümlerinde öğrenim gören öğrencilere uygulanan anket formu ile gerekli veriler toplanarak, öğrencilerin tutum ve davranışları ile demografik özellikleri göz önünde bulundurularak, çok değişkenli istatistiksel tekniklerle analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Akın, C. (2018). Çağdaş Türk lehçeleri ve edebiyatları öğrencilerinin Türk lehçe ve edebiyatlarına karşı tutum ve davranışlarının incelenmesi. C. Akın (Ed.). Türk Dilinin Çağdaş Sorunları ve Çözüm Önerileri içinde (s. 9-27). İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Affinity Bloc: Turkic Peoples. https://joshuaproject.net/affinity_blocs/24 (Erişim: 27.12.2024).
  • Çolakoğlu, Ö. ve Büyükekşi, C. (2014). Açımlayıcı faktör analiz sürecini etkileyen unsurların değerlendirilmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 2, 58-64.
  • Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS (2nd ed.). London: SagePublication
  • Henson, R. K. and Roberts, J. K. (2006). Use of exploratory factor analysis in published research: Common errors and some comment on improved practice. Educational and Psychological Measurement, 66, 393-416.
  • Kalaycı, Ş. (2006). Faktör analizi. SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Şeref Kalaycı (Ed.). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Schermelleh-E. vd. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research Online, 8, 31–51.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell L. S. (1989). Using multivariate statistics. California State University, Northridge: Harper Collins Publishers.
  • Veyis, F. (2015). Türk edebiyatı dersine yönelik tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 10(11), 1609-1620.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Yayınlanan Makaleler
Yazarlar

Cüneyt Akın 0000-0002-6230-7222

Sinan Saraçlı

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 28 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 29 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akın, C., & Saraçlı, S. (2024). Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü Öğrencilerinin Türk Lehçe ve Edebiyatlarına Karşı Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi (Tatar Edebiyatı Örneği). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 9(2), 99-108.

ISSN: 2548-0375