Sağlık hizmetleri kişisel olarak değerlendirilmeyip, tüm toplumu kapsayan ertelenemez ve de geçiştirilemez bir hizmet türüdür. Sağlık hizmetinde kalitenin geliştirilmesine yönelik ilk çalışmalar, 1913 yılında ABD’de hasta bakım kalitesi ve denetlenebilmesi için geliştirilen standartlarla başlayıp 1990’lı yıllarda ilk olarak üretim endüstrilerinde başlamış olan Toplam Kalite Yönetimi anlayışının benimsendiği bilinmektedir. Sağlık hizmetlerinde yapılan her işin ilkinde en doğru olması insan ve toplum sağlığının korunması için önemlidir
Health services are a kind of service that can not be deferred and can not be passed on, including the whole society, not being evaluated personally. It is known that the first studies on the development of qualifications in health care have adopted Total Quality Management, which started in 1913 with standards developed for patient care quality and auditing in the United States and first started in manufacturing industries in 1990s. It is important for the protection of human and community health that every work done in health services is right at the beginning
Diğer ID | JA23NU36JP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Uluslararası Hakemli Dergi
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.