Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Eğitiminde, eğitilen ve eğitenin, mentor, koçluk ve disiplinler arası boyutu, Hatırlanma oranı vurgusu ile

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 303 - 333, 08.11.2016

Öz

Eğitim olgusu temel olarak;
1. Kişinin geliştirilmesi. Kişiliği yetenekleri zihinsel ve bedensel yetenekleri mümkün
olduğunca geliştirilmesi.
2. İnsana insanca saygı.
3. Her birey toplumun bir elemanıdır.
4. Bireyin hür, özgür, bağımsız olması temel insanlık yapısıdır.
5. İnsan çevresi ile var olabilir, doğal, insanlık boyutunda, yaşanabilir, sağlıklı boyutta
olmalıdır.
Bireye bilgi verilmesi değil, gelişmesi ve olumlu değişmesi ise, bunu sağlamak için özel
eğitilmiş Mentor ve Koçluk yapısında elemanlara gereksinim vardır.
Koçluk ve Mentorluk: Koçlukta süreç ve ilişki, belli bir süreyi kapsar. Non-direktif -tavsiye
verilmez, yönlendirme yapılmaz. Koçun bireyi belirli bir aşamaya getirmesi için ekip
çalışması gerekir Mentor, uzun vadelidir. Süreç ve hedef odaklıdır ve hekimin işidir.
Hatırlanma oranı, eğitimde sonuç alabilmek açısından önemlidir. a) Okuma %10, b) Dinleme
%20, c) Görmek %30, d) Görmek, işitmek %50, e) Duymak, görmek, söylemek, tekrar
etmek %80, f) Yaparak öğrenme %90. Bu açıdan yaparak öğretmek, davranışa geçirmek
ile eğitim olabilecektir.
Bu yaklaşım boyutu ve eğitim yaklaşımı sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Pediatri, Neonatoloji ve Ped. Genetik Uzmanı, Acıbadem Hastanesi, Eskişehir
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kuşku Bu kişi benim

M. Arif Akşit

Yayımlanma Tarihi 8 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kuşku, M., & Akşit, M. A. (2016). Sağlık Eğitiminde, eğitilen ve eğitenin, mentor, koçluk ve disiplinler arası boyutu, Hatırlanma oranı vurgusu ile. Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi, 1(2), 303-333.