Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üretici ve tüketicinin Sağlık Sektöründe buluşması, Neonatolojide tanıtım; reklam değil, iki yönlü simetrik model

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 370 - 385, 08.11.2016

Öz

AMAÇ: Neonatoloji Biliminde gerek ilaç, tıbbi cihaz ve malzeme üreticileri ile veya
hekimin, sağlık çalışanlarının iletişim ve ilişkilerinde reklam olmadığı, ancak
bilgilendirme olduğu vurgusu yapılmaktadır.
Yenidoğan Yoğun Bakım Hizmetlerinde bireylerin özellikle iletişim ve ilişkilerinde
bilgilendirme boyutu önemlidir. Tüm yaklaşımlar ve önerilerde reklam yaklaşımı
olmadan, prematüre veya bebeğin yaşam hakkı temelinde yaklaşım gereklidir. Bu
açıdan ilişki ve iletişimlerin genel çerçeve olarak sıklıkla; iki yönlü simetrik model
yöntemi kullanıldığı ortaya konulmaktadır.
Dayanaklar/Kaynaklar (Materyal ve Metot): Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi, Türk
Ceza Kanunu, Reklam ve Public Relation, Halkla İlişkiler temel alınarak hazırlanmıştır.
İnsanların birbirleri ile iletişim ve ilişkileri ötesinde tıbbi yaklaşımlarda belirli esaslar
bulunmaktadır. Bu yaklaşım boyutunda reklam yapılması suç kapsamına alınmaktadır ki,
reklamın temel işlevi ikna boyutudur. Buna karşın bilgilendirme ve rıza ise yapılması
gerekendir. Aynı zamanda tıbbi ürün pazarlayanların da hekimlere ve sağlık çalışanlarına
reklam ile iletişim sağlayamadıkları dikkate alındığında, iletişim ve ilişkiler farklı boyutta
yürütülmektedir.
Halkla İlişkiler temelinde sıklıkla bunun karşılıklı simetrik model kullanıldığı
belirtilmektedir. Diğer yöntemler ile bu yöntemin analizi yapılmaktadır.
Yaşa hakkı söz konusu olduğunda bilgilendirme yapılmakta, ancak rıza şartı olmamaktadır.
Neonatoloji Bilim Dalında temel iletişim ilkeleri sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Pediatri, Yenidoğan ve Pediatri Genetik Uzmanı, Acıbadem, Eskişehir

Üretici ve tüketicinin Sağlık Sektöründe buluşması, Neonatolojide tanıtım; reklam değil, iki yönlü simetrik model

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 370 - 385, 08.11.2016

Öz

AIM: The commercial approach is illegal in medicine, due to the advertisement
process, there is also indicated the Turkish Ethical Concepts. The main approach at
the advertisement is not to give information, but also convenience, obligation to
use it. The Turkish Ethical Concepts, Turkish Penalty Codes/Law Articles,
Public Relation and advertisement aspects considered
Introduction: The relation in medical aspects between the physicians/medical
staffs and the drug dealers and products and equipment’s especially for Intensive
Care Units of Neonatology, have to be a special relation The advertisement and
commercial approach is illegal. Therefore, special informative relation with specially
trained people ought to be required for inter-relation and cooperation. This is
mainly symmetrical and model between the two sides.
This aspect is mentioned and the ethical codes at the NICU and Neonatology
profession; physician and other medical staffs are mentioned.

Kaynakça

  • Pediatri, Yenidoğan ve Pediatri Genetik Uzmanı, Acıbadem, Eskişehir
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M.erdal Çam Bu kişi benim

M. Arif Akşit

Yayımlanma Tarihi 8 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çam, M., & Akşit, M. A. (2016). Üretici ve tüketicinin Sağlık Sektöründe buluşması, Neonatolojide tanıtım; reklam değil, iki yönlü simetrik model. Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi, 1(2), 370-385.