Amaç: Sorun, kusur ve engelli olan bireyler açısından görmeyen veya görme sorunu olanların durumlarını
algılamak, farkındalık konusunda bir yaşanan olgular ile düşünce yaklaşımı yapılmıştır.
Dayanaklar/Kaynaklar: Kişisel görme sorunları temelinde yaklaşım yapılmıştır.
Giriş: Görme ve bakma konusunda bazı vurgular yapılarak değerlendirme yapılmaktadır.
Genel Yaklaşım; Görme kusuru olan durumlarda oluşan bakışlar ve düşünceler değinilmektedir.
Yaklaşımlarda bazı boyutlar, 1) Görme kusur olması ile farklı anlamlar oluşur; a) dört-göz ve gözlük ile bir
engelli görünümü ile b) daha bilgin görünüm yanında c) net görmenin bireyi başarılı yapma algısı, 2)
Görmeme durumunda düşülen a) sosyal yetersizlik ve b) artık gönül gözü boyutuna girerken, c) net engelin
kalkması ile oluşan eşitlik ve d) insan olmanın önemli olduğu algısı ile Evreni farklı görmek, 3) Görme ve
bakma algısı ile a) sevgi temelinin önemi ve b) Prematürelerde bir ışık görme boyutu kazandırmanın bir
farklı yaşamı sağlama algısı ve c) görme ile bakma farkındalığının irdelenmesi yapılmaktadır.
Yaklaşım: Bireylerin görme ve bakma farkındalığı ile sevginin değerini algılamaları vurgulanmaktadır.
Sonuç: Bakma ve görme farkındalık boyutu olarak önemli bir duygudur.
Yorum: Gözlerimizi bir süre kapatma ile görme ile bakmanın düşünsel algısı konusu önemi belirgin boyuta
çıkılabilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |