Amaç: Hekimlere anne sütü konusunda beceri kazanması, iletişim ve ilişki boyutu ile eğitim kavramı
üzerinde yaklaşımlar konusunda, hekimlerin/sağlık elemanlarının beceri kazanılması amaçlanmıştır.
Giriş: Eğitim bir karşılıklı iletişim ve ilişki oluşturarak, bireye özgü bir değişim ve gelişmeyi sağlamak,
fikri hür, vicdanı hür ve çağın ötesinde bir boyuta taşımak olup, Çocuk Haklarında belirtildiği gibi,
bireye özgü mümkün olduğunca geliştirilmesini hedeflemek ve saygıyı geliştirmek olmalıdır. Anne sütü
kavramı da bunun yoğun yaşanmasını gerekli kılan bir durum ve soluklu bir süreçtir.
Genel Yaklaşım; Anne sütünün doğumdan başlayarak, sadece besin olarak 6 ay, daha sonra bir yıla
kadar verilmesini sağlamak konusunda bilgilendirme ve rıza önemlidir. Zorla güzellik olmadığı ve
olmayacağı gibi, annelik kavramını geliştirmek danışmanlık/koçluk/mentorluk yapmak ile olasıdır.
Başlıca boyutlar: Bireyin hakları önceliklidir ve bu hak, tüm kamu, kurum ve kuruluşlardan
korunmalıdır, hukuk prensibi gibi, bebeğinde yaşam hakkı ve zararımızın dokunmaması temelinde
olarak, büyüme ve gelişmesi korunmalı, sağlanmalı ve yüceltilmelidir. Gerekirse bunu devlet
üstlenmelidir.
Yaklaşım: İletişim ve ilişki boyutu bir drama olarak sağlanmalı ve annenin sorunları da irdelenmelidir.
Olumlu olmanın aşamaları temelinde yürümeli ve sonuçta sevgi ve saygı oluşturmalıdır.
Yorum ve Sonuç: Eğitim bir basamaklı olacak bir boyut olmadığı, ancak yola çıkarken sevgi dolu olmak
gerektiği ve bilgi ve becerileri de bu yolda kullanılmasının, empati yapmanın önemi ortadır, etik boyutu
olmayan ve insancıl yaklaşılmayan durumlarda bilgi sahibi olunur ama eğitim olmadığı kavranmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |