Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of the Use of Animation and Cartoon in the Teaching of the Subject of Rational Numbers According to the Persistence of Information

Yıl 2022, , 269 - 279, 29.12.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1190739

Öz

The aim of this research is to examine the teaching of the subject of "Rational Numbers" of the 7th grade Mathematics course of secondary school, supported by cartoons and animations prepared by the researcher, according to the persistence of the students' information and gender variable. The study group of the study consists of 28 experimental group students, 14 of whom are girls and 14 of whom are boys, and 25 control group students, 11 of whom are girls and 14 of whom are boys, who are studying at the state secondary school affiliated to the Ministry of National Education in Kayseri in the fall semester of the 2021-2022 academic year. Semi-experimental design was used as a method in the research. A success test developed by the researcher was used as a data collection tool. A pilot application was conducted with 169 students to determine the reliability analysis of the success test. The Cronbach Alpha value of the success test was calculated as 0.89. The data obtained as a result of the applications were analyzed and analyzed in the SPSS package program. Since the data showed a normal distribution, t-test was used in the analysis of the data. As a result of the analysis of the data, a significant difference was found in favor of the experimental group in the persistence of the information. At the same time, a significant difference was found in the permanence of the information in favor of the female students in the experimental group.

Kaynakça

  • Altun, H. (2004). Kesirler ve rasyonel sayıların öğretilmesinde karşılaşılan güçlüklerin giderilme yöntemleri. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ayhan, H. (2017). Ortaokul 6.sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde kullanılan kavram karikatürlerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Avcı, Ş. (2020). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. http://formasyon.akdeniz.edu.tr/wpcontent/ uploads/2020/07/Formasyon_9.-hafta.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çavaş, B. (2016). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Slideplayer: https://slideplayer.biz.tr/slide/10160851/ sayfasından erişilmiştir.
  • Dereli, M. (2008). Tam sayılar konusunun karikatürle öğretiminin öğrencilerin matematik başarılarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ertem, S. (1999). Matematik öğretiminde bilgisayar ve teknolojinin kullanımı üzerine bir inceleme. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Eymen, U. (2007). SPSS 15.0 veri analiz yöntemleri. Ankara: İstatistik Merkezi.
  • Karaşahinoğlu, Ş. (2013). E-öğrenme uygulamalarında animasyon kullanımı ve temel hentbol oyun kurallarını anlatan bir animasyon uygulaması. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Kathy, P., & Stevens, E. (1984). Children's memory for auditory and visual information on television. Developmental Psychology, 20 (2), 212–218. https://doi.org/10.1037/0012-1649.20.2.212.
  • Keskinkılıç, V. (2019). Ortaokul 6.Sınıf matematik dersi geometri öğrenme alanında gösterip yaptırma yönteminin öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Korucu, S. (2009). Çokgenler konusunda karikatür ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Özdamar, K. (2009). Paket program ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Nisan.
  • Öztürk, T. (2011). Matematik öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle hazırlanan animasyon tekniğinin kullanımı. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Sancar, M. (2019). Ortaokul öğrencilerinin üçgenler ve dörtgenler konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde ve matematiğe yönelik tutumlarında kavram karikatürlerinin etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Şahin, Z. (2018). Geometri öğretiminde kavram karikatürü kullanımının beşinci sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarına ve erişi düzeylerine etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Tan, Ş. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tekin, İ. (2021). Web 2.0 aracıyla desteklenen ingilizce kelime öğretiminin etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Doktora tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ünüvar, E. (2019). Matematik öğretiminde karikatürlerle zenginleştirilmiş eğitsel matematik hikayelerinin kullanılmasının öğrencilerin matematik başarısına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ürey, M. ve Yıldız, C. (2014). Matematik öğretiminde film ve videoların önemi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 2146-9199, 429-439.
  • Yağıcı, G. (2019). İlkokul 3.Sınıf öğrencilerinde kavram karikatürlerinin matematik dersindeki akademik başarıya etkileri. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.

Rasyonel Sayılar Konusunun Öğretiminde Animasyon ve Karikatür Kullanılmasının Bilgilerin Kalıcılığına Göre İncelenmesi

Yıl 2022, , 269 - 279, 29.12.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1190739

Öz

Araştırmanın amacı, 7.sınıf Matematik dersine ait “Rasyonel Sayılar” konusunun öğretiminde, araştırmacı tarafından hazırlanan karikatürler ve animasyonlarla desteklenen öğretimi öğrencilerin bilgilerin kalıcılığına ve cinsiyet değişkenine göre incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılı güz döneminde Kayseri ilinde bulunan, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ortaokulunda öğrenim gören 14’ü kız 14’ü erkek toplam 28 deney grubu öğrencisi ve 11’i kız 14’ü erkek toplam 25 kontrol grubu öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada yöntem olarak yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi kullanılmıştır. Başarı testinin güvenirlik analizinin tespiti için 169 öğrenci ile pilot uygulama yapılmıştır. Başarı testinin Cronbach Alpha değeri .89 olarak hesaplanmıştır. Uygulamalar sonucunda elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilerek çözümlenmiştir. Veriler normal dağılım gösterdiğinden verilerin analizinde t-testi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, bilgilerin kalıcılığında deney grubu ve kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.

Kaynakça

  • Altun, H. (2004). Kesirler ve rasyonel sayıların öğretilmesinde karşılaşılan güçlüklerin giderilme yöntemleri. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ayhan, H. (2017). Ortaokul 6.sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde kullanılan kavram karikatürlerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Avcı, Ş. (2020). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. http://formasyon.akdeniz.edu.tr/wpcontent/ uploads/2020/07/Formasyon_9.-hafta.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çavaş, B. (2016). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Slideplayer: https://slideplayer.biz.tr/slide/10160851/ sayfasından erişilmiştir.
  • Dereli, M. (2008). Tam sayılar konusunun karikatürle öğretiminin öğrencilerin matematik başarılarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ertem, S. (1999). Matematik öğretiminde bilgisayar ve teknolojinin kullanımı üzerine bir inceleme. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Eymen, U. (2007). SPSS 15.0 veri analiz yöntemleri. Ankara: İstatistik Merkezi.
  • Karaşahinoğlu, Ş. (2013). E-öğrenme uygulamalarında animasyon kullanımı ve temel hentbol oyun kurallarını anlatan bir animasyon uygulaması. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Kathy, P., & Stevens, E. (1984). Children's memory for auditory and visual information on television. Developmental Psychology, 20 (2), 212–218. https://doi.org/10.1037/0012-1649.20.2.212.
  • Keskinkılıç, V. (2019). Ortaokul 6.Sınıf matematik dersi geometri öğrenme alanında gösterip yaptırma yönteminin öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Korucu, S. (2009). Çokgenler konusunda karikatür ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Özdamar, K. (2009). Paket program ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Nisan.
  • Öztürk, T. (2011). Matematik öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle hazırlanan animasyon tekniğinin kullanımı. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Sancar, M. (2019). Ortaokul öğrencilerinin üçgenler ve dörtgenler konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde ve matematiğe yönelik tutumlarında kavram karikatürlerinin etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Şahin, Z. (2018). Geometri öğretiminde kavram karikatürü kullanımının beşinci sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarına ve erişi düzeylerine etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Tan, Ş. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tekin, İ. (2021). Web 2.0 aracıyla desteklenen ingilizce kelime öğretiminin etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Doktora tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ünüvar, E. (2019). Matematik öğretiminde karikatürlerle zenginleştirilmiş eğitsel matematik hikayelerinin kullanılmasının öğrencilerin matematik başarısına etkisi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ürey, M. ve Yıldız, C. (2014). Matematik öğretiminde film ve videoların önemi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 2146-9199, 429-439.
  • Yağıcı, G. (2019). İlkokul 3.Sınıf öğrencilerinde kavram karikatürlerinin matematik dersindeki akademik başarıya etkileri. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mine Aktaş 0000-0001-6400-958X

Halil İbrahim Koç 0000-0002-0709-034X

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Aktaş, M., & Koç, H. İ. (2022). Rasyonel Sayılar Konusunun Öğretiminde Animasyon ve Karikatür Kullanılmasının Bilgilerin Kalıcılığına Göre İncelenmesi. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(2), 269-279. https://doi.org/10.51725/etad.1190739