PISA 2003 verilerine dayanarak bu çalışmada, öğrencilerin matematik hakkındaki kaygıları, motivasyonları, özyeterlikleri ve öz-kavramaları incelenmiştir. Yaşları 15-16 arasında ve 41 farklı ülkede yaşayan 272138 öğrencinin oluşturduğu veri seti üzerinde analizler yapılmıştır. Örneklem seçimi iki aşamalı tabakalı yöntem ile yapılmıştır. Sonuçlar; (a) erkekler kızlara nazaran (istatistiki) anlamlı olarak daha yüksek özyeterlik, özkavrama, motivasyon, ve daha düşük matematik kaygısına sahiptirler, (b) yüksek sosyoekonomik durumda olanlar daha yüksek özyeterlik, motivasyon, ve daha düşük matematik kaygısına sahiptirler, ve (c) coğrafik bölgeler nazara alındığında özyeterlik, özkavrama, motivasyon ve kaygıda anlamlı olarak bir farklılaşma olduğunu göstermiştir
PISA 2003 Matematik Eğitimi Kaygı Özyeterlik Özkavrama Motivasyon
Relying on PISA 2003 data, the study investigated students’ anxiety, motivation, self-efficacy, and self-concept on learning mathematics. The analysis was carried out over large amount of data, collected from 272138 students who were 15-16 years of age, coming from 41 countries. Two-stage stratified sampling strategy provided the sample for the analysis. Findings showed that (a) boys have significantly higher mathematical self-efficacy, self-concept, motivation and lower mathematics anxiety than girls, (b) students with higher socioeconomic status have higher self-efficacy, selfconcept and motivation whereas students with the highest mathematics anxiety are in medium socioeconomic level, and (c) self-efficacy, self-concept, motivation and anxiety differ significantly with respect to geographical regions
PISA 2003 Mathematics Education Anxiety Self-Concept Self-Efficacy Motivation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Diğer ID | JA57VS67GT |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.