Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Dating Violence Attitudes According to Certain Variables and Irrational Romantic Relationship Beliefs

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 113 - 131, 28.06.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1028491

Öz

This study aims to investigate the relationship between dating violence attitudes and irrational beliefs of teacher candidates in romantic relations. The sample of the study consisted of 290 students at various departments of one of the universities in Istanbul. The data were collected using the personal information form, The Dating Violence Scale, Irrational Romantic Relationship beliefs Inventory. The findings related to the teacher candidates’ attitudes towards dating violence show that they do not support violence. According to gender, dating violence attitudes were found to be in favor of women. The scores obtained from the general violence sub-dimension do not differ statistically significantly. However, physical, emotional economic and sexual violence, a statistically significant difference was found in favor of women. When the attitudes of teacher candidates on dating violence were examined according to their dating experience, findings did not differ. There is a moderate, negative, and significant relationship between dating violence attitudes and irrational beliefs in romantic relationships.

Kaynakça

  • Alan-Dikmen, H., Özaydın, T., ve Yılmaz, S. D. (2018). Üniversitedeki kadın öğrencilerde yaşanan flört şiddeti ile anksiyete ve umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(2), 170-176.
  • Anderson, J. R., Chen, W. C., Johnson, M. D., Lyon, S. E., Lee, C. Y. S., Zheng, F. ve Peterson, F. R. (2011). Attitudes toward dating violence among college students in mainland China: An exploratory study. Violence and Victims, 26(5), 631-647.
  • Aslan-Dölen, Z. (2014). Üniversite öğrencilerinin yakın ilişkilerde bağlanım: romantik ilişkilerle ilgili akılcı olmayan inançlar ve cinsiyet rolleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Aslan, D., Vefikuluçay, D., Zeyneloğlu, S., Erdost, T. ve Temel, F. (2008). Ankara’da iki hemşirelik yüksekokulu’nun birinci ve dördüncü sınıflarında okuyan öğrencilerinin flört şiddetine maruz kalma, flört ilişkilerinde şiddet uygulama durumlarının ve bu konudaki görüşlerinin saptanması araştırması, Teknik Rapor, Ankara.
  • Ayyıldız, A. B. ve Taylan, H. H. (2018). Üniversite öğrencilerinde flört şiddeti tutumları: Sakarya üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(86), 413-427.
  • Baldan A., G. ve Akış, N. (2017). Flört şiddeti. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 43(1), 41-44. http://Dergipark.Gov.Tr/Download/Article-File/421448 adresinden erişilmiştir.
  • Beştav, G. (2007). Romantik ilişki doyumu ile cinsiyet, bağlanma stilleri, rasyonel olmayan inançlar ve aşka ilişkin tutumlar arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Callahan, M. R., Tolman, R. M., ve Saunders, D. G. (2003). Adolescent dating violence victimization and psychological well-being. Journal of Adolescent Research, 18(6), 664-681.
  • Choi, E. P., Wong, J. Y. ve Fong, D. Y. (2017). Mental health and health-related quality of life of Chinese college students who were the victims of dating violence. Quality of Life Research, 26(4), 945-957.
  • Cinal, B. (2018). Flört şiddeti ve flört şiddetine yönelik tutumun anksiyete ve depresyon düzeyleriyle ilişkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Işık Üniversitesi, İstanbul.
  • Cramer, D. (2001).Destructive disagreement belief, disagreement, negative conflict and relationship satisfaction in romantic relationships. Genetic, Social, and, General Psychology Monographs, 127(3), 301-317.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage.
  • Çakaloz, D. K., Çoban, A., ve Irmak, A. (2020). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi öğrencilerinin flört şiddet kapsamındaki davranışlara ilişkin görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 4(2), 100-106.
  • Demir, M. (2010). Close relationships and happiness among emerging adults, Journal of Happiness Studies 11(3),293–313.
  • Demir, G., Biçer, S., Şahin, F., Bulucu, G. D., Aymelek Çakıl, N. ve Cerit, B. (2014). Bir üniversitenin birinci ve dördüncü sınıflarında okuyan öğrencilerin flört şiddetine maruz kalma durumları ve flört şiddeti konusunda verilen eğitimin bilgi düzeylerine etkisi. 17. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi Kitapçığı.
  • Fidan, F. ve Yeşil, Y. (2018) Nedenleri ve sonuçları itibariyle flört şiddeti. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 04(01), 16-24. http://ibaness.org/bnejss/2018_04_01/03_Fidan_and_Yesil_1.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Garthe, R. C., Sullivan, T. N., ve Behrhorst, K. L. (2021). A latent class analysis of early adolescent peer and dating violence: Associations with symptoms of depression and anxiety. Journal of Interpersonal Violence, 36(5-6), 2031-2049.
  • Gizir, C. A. (2013) İlişki İnançları Ölçeği’nin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 37-45.
  • Gündoğdu, R., Yavuzer,Y. ve Karataş,Z. (2018). Irrational beliefs in romantic relationships as the predictor of aggression in emerging adulthood, Journal of Education and Training Studies, 6(3).
  • Hébert, M., Daspe, M. È., Lapierre, A., Godbout, N., Blais, M., Fernet, M., ve Lavoie, F. (2019). A meta-analysis of risk and protective factors for dating violence victimization: The role of family and peer interpersonal context. Trauma, Violence, & Abuse, 20(4), 574-590.
  • Holt, M. K. ve Espelage, D. L. (2005). Social support as a moderator between dating violence victimization and depression/anxiety among African American and Caucasian adolescents. School Psychology Review, 34(3), 309-328.
  • İftar, M (2016). Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine yönelik tutum ve davranışları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. Kalaycı, Ş. (2015). Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara, Asil.
  • Karabacak, A. ve Çetinkaya, S. K. (2015). Üniversite öğrencilerinin şiddet kabul düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 13-21.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 25. Basım. Ankara: Nobel Akademi.
  • Karatay, M., Karatay, G. ,Gürarslan-Baş, N. ve Baş, K. (2017).Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine ilişkin tutum ve davranışları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(1), 62-71.
  • Kepir-Savoly, D., Ulaş, Ö. ve Demirtaş-Zorbaz, S. (2014) Üniversite öğrencilerinin çiftler arası şiddeti kabul düzeylerini etkileyen etmenler, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5 (42), 173-183.
  • Leaman, S. ve Gee, B. C. (2008). Abusive romantic relationships among adolescent and young adult mothers, Journal of Family Violence, 23(6), 519–528, https://doi.org/10.1007/S10896-008-9179-2.
  • Lewis, S. F., ve Fremouw, W. (2001). Dating violence: A critical review of the literature. Clinical Psychology Review, 21(1), 105-127.
  • Martins, C., Gouveia, A., Chaves, M., Lourenço, R., Marques, S., ve Santos, T. (2014). Dating violence and nursing student well-being. Atención Primaria, 46(1), 129-134.
  • Mıhçıokur, S., ve Okur, A. (2015). Flört şiddeti-“şiddet’li sevgi”. Sağlık ve Toplum, 25(2), 9-15.
  • Murray, C. E., Wester, K. L., ve Paladino, D. A. (2008). Dating violence and self‐injury among undergraduate college students: Attitudes and experiences. Journal of College Counseling, 11(1), 42-57.
  • Özdere, M. (2017). Öğretmenlere yönelik okul şiddeti. İstanbul: Cinius.
  • Özdere, M. ve Kürtül, N.(2018). Flört şiddeti eğitiminin, üniversite öğrencilerinin flört şiddetine ilişkin tutumlarına etkisi. Social Science Development Journal, 3(9), 123-136.
  • Perangin-Angin, S., Wijono, S., ve Hunga, A. (2021). Applying cognitive-behavioral therapy to help survivors of dating violence: a pilot Study. Jurnal Psikologi, 48(1), 41-61.
  • Sakarya-Kaya, A.(2013). Üniversitede öğrenim gören gençlerde flörtte şiddet. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Saraç, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin romantik ilişki doyumunu yordamada akılcı olmayan inançlar ve evlilik öncesi ilişki algılarının rolü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sarı, T., ve Korkut Owen, F. (2015). Romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ölçeği’nin geliştirilmesi. International Journal of Human Sciences, 12 (1), 255-273.
  • Shen, A. C. T., Chiu, M. Y. L., ve Gao, J. (2012). Predictors of dating violence among Chinese adolescents: The role of gender-role beliefs and justification of violence. Journal of Interpersonal Violence, 27(6), 1066-1089.
  • Stonard, K. E. (2021). The prevalence and overlap of technology-assisted and offline adolescent dating violence. Current Psychology, 40(3), 1056-1070.
  • Sünetçi, B., Ayfer, S., Gümüştepe, B., Enginkaya, B., Yıldızdoğan, Ç., ve Yalçın, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin flört şiddeti algıları üzerine bir araştırma. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 16(1), 56-83.
  • Terzioğlu, F.,Gönenç, İ. M., Özdemır, F., Güvenç, G., Kök, G., Yılmaz Sezer, N. ve Demirtaş Hiçyılmaz, B. (2016). Flört şiddeti tutum ölçeği geçerlilik ve güvenirlilik çalışması, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(4), 225-232. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/275548 sayfasından erişilmiştir.
  • Temple, J. R., ve Freeman Jr, D. H. (2011). Dating violence and substance use among ethnically diverse adolescents. Journal of Interpersonal Violence, 26(4), 701-718.
  • Toplu, E., ve Sümer, Z. (2011). Flört ilişkisinde şiddetin yaygınlığı ve türleri. National Conference on Guidance and Psychological Counseling, (3 - 05 Ekim 2011), İzmir, Türkiye. https://hdl.handle.net/11511/84269 sayfasından erişilmiştir.
  • Uluocak, Ş., Gökulu, G., ve Bilir, O. (2014). Kadına yönelik şiddetin önlenmesinde stratejik bir başlangıç noktası: partner şiddeti. International Journal of Human Science. 11(2), 362-387.
  • Weingarten, C., Wu, A., Gates, K., Carreño, P., ve Baker, C. (2018). The association between electronic and in-person dating violence victimization, anxiety, and depression among college students in Hawai’i. Partner Abuse, 9(4), 313-334.
  • Wincentak, K., Connolly, J., ve Card, N. (2017). Teen dating violence: A meta-analytic review of prevalence rates. Psychology of Violence, 7(2), 224.
  • Vézina, J. ve Hébert, M.(2007), Studies and implications for prevention risk factors for victimization in romantic relationships of young women: a review of empirical, Trauma Violence Abuse, 8(33), 32-66. http://doi: 10.1177/1524838006297029.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay.
  • Yıldırım, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve toplumsal cinsiyet tutumlarının flört şiddetine yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yumuşak, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine yönelik tutumları, toplumsal cinsiyetçilik ve narsisistik kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.

Flört Şiddeti Tutumlarının Belirli Değişkenler ve Romantik İlişkilerde Akılcı Olmayan İnançlara Göre İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 113 - 131, 28.06.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1028491

Öz

Bu çalışmada, öğretmen adaylarının flört şiddeti tutumlarının çeşitli kişisel değişkenler ve romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ile ilişkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesine bağlı bölümlerinde öğrenim gören 290 öğrenci oluşturmuştur. Veriler kişisel bilgi formu, Flört Şiddeti Tutumları Ölçeği, Romantik İlişkilerde Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bu çalışmanın sonuçları öğretmen adaylarının flört şiddetine yönelik tutumlarının, flört şiddetini desteklemedikleri yönünde olduğunu göstermektedir. Cinsiyete göre incelendiğinde, flört şiddeti tutumlarının kadınların lehine olduğu görülmüştür. Bireylerin cinsiyetine göre flört şiddeti tutumları alt ölçekler ile incelendiğinde, genel şiddet alt boyutundan alınan puanlar istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmaz iken; fiziksel, duygusal, ekonomik ve cinsel şiddet boyutlarında kadınların lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının flört şiddeti konusunda tutumları flört ilişki deneyimlerine ve yaşadığı flört deneyim süresine göre incelendiğinde gözlenen farklılıkların istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmektedir. Araştırma bulgularına göre flört şiddeti tutumları ile romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar arasında orta düzey, negatif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Alan-Dikmen, H., Özaydın, T., ve Yılmaz, S. D. (2018). Üniversitedeki kadın öğrencilerde yaşanan flört şiddeti ile anksiyete ve umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(2), 170-176.
  • Anderson, J. R., Chen, W. C., Johnson, M. D., Lyon, S. E., Lee, C. Y. S., Zheng, F. ve Peterson, F. R. (2011). Attitudes toward dating violence among college students in mainland China: An exploratory study. Violence and Victims, 26(5), 631-647.
  • Aslan-Dölen, Z. (2014). Üniversite öğrencilerinin yakın ilişkilerde bağlanım: romantik ilişkilerle ilgili akılcı olmayan inançlar ve cinsiyet rolleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Aslan, D., Vefikuluçay, D., Zeyneloğlu, S., Erdost, T. ve Temel, F. (2008). Ankara’da iki hemşirelik yüksekokulu’nun birinci ve dördüncü sınıflarında okuyan öğrencilerinin flört şiddetine maruz kalma, flört ilişkilerinde şiddet uygulama durumlarının ve bu konudaki görüşlerinin saptanması araştırması, Teknik Rapor, Ankara.
  • Ayyıldız, A. B. ve Taylan, H. H. (2018). Üniversite öğrencilerinde flört şiddeti tutumları: Sakarya üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(86), 413-427.
  • Baldan A., G. ve Akış, N. (2017). Flört şiddeti. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 43(1), 41-44. http://Dergipark.Gov.Tr/Download/Article-File/421448 adresinden erişilmiştir.
  • Beştav, G. (2007). Romantik ilişki doyumu ile cinsiyet, bağlanma stilleri, rasyonel olmayan inançlar ve aşka ilişkin tutumlar arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Callahan, M. R., Tolman, R. M., ve Saunders, D. G. (2003). Adolescent dating violence victimization and psychological well-being. Journal of Adolescent Research, 18(6), 664-681.
  • Choi, E. P., Wong, J. Y. ve Fong, D. Y. (2017). Mental health and health-related quality of life of Chinese college students who were the victims of dating violence. Quality of Life Research, 26(4), 945-957.
  • Cinal, B. (2018). Flört şiddeti ve flört şiddetine yönelik tutumun anksiyete ve depresyon düzeyleriyle ilişkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Işık Üniversitesi, İstanbul.
  • Cramer, D. (2001).Destructive disagreement belief, disagreement, negative conflict and relationship satisfaction in romantic relationships. Genetic, Social, and, General Psychology Monographs, 127(3), 301-317.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage.
  • Çakaloz, D. K., Çoban, A., ve Irmak, A. (2020). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi öğrencilerinin flört şiddet kapsamındaki davranışlara ilişkin görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 4(2), 100-106.
  • Demir, M. (2010). Close relationships and happiness among emerging adults, Journal of Happiness Studies 11(3),293–313.
  • Demir, G., Biçer, S., Şahin, F., Bulucu, G. D., Aymelek Çakıl, N. ve Cerit, B. (2014). Bir üniversitenin birinci ve dördüncü sınıflarında okuyan öğrencilerin flört şiddetine maruz kalma durumları ve flört şiddeti konusunda verilen eğitimin bilgi düzeylerine etkisi. 17. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi Kitapçığı.
  • Fidan, F. ve Yeşil, Y. (2018) Nedenleri ve sonuçları itibariyle flört şiddeti. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 04(01), 16-24. http://ibaness.org/bnejss/2018_04_01/03_Fidan_and_Yesil_1.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Garthe, R. C., Sullivan, T. N., ve Behrhorst, K. L. (2021). A latent class analysis of early adolescent peer and dating violence: Associations with symptoms of depression and anxiety. Journal of Interpersonal Violence, 36(5-6), 2031-2049.
  • Gizir, C. A. (2013) İlişki İnançları Ölçeği’nin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 37-45.
  • Gündoğdu, R., Yavuzer,Y. ve Karataş,Z. (2018). Irrational beliefs in romantic relationships as the predictor of aggression in emerging adulthood, Journal of Education and Training Studies, 6(3).
  • Hébert, M., Daspe, M. È., Lapierre, A., Godbout, N., Blais, M., Fernet, M., ve Lavoie, F. (2019). A meta-analysis of risk and protective factors for dating violence victimization: The role of family and peer interpersonal context. Trauma, Violence, & Abuse, 20(4), 574-590.
  • Holt, M. K. ve Espelage, D. L. (2005). Social support as a moderator between dating violence victimization and depression/anxiety among African American and Caucasian adolescents. School Psychology Review, 34(3), 309-328.
  • İftar, M (2016). Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine yönelik tutum ve davranışları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. Kalaycı, Ş. (2015). Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara, Asil.
  • Karabacak, A. ve Çetinkaya, S. K. (2015). Üniversite öğrencilerinin şiddet kabul düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 13-21.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 25. Basım. Ankara: Nobel Akademi.
  • Karatay, M., Karatay, G. ,Gürarslan-Baş, N. ve Baş, K. (2017).Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine ilişkin tutum ve davranışları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(1), 62-71.
  • Kepir-Savoly, D., Ulaş, Ö. ve Demirtaş-Zorbaz, S. (2014) Üniversite öğrencilerinin çiftler arası şiddeti kabul düzeylerini etkileyen etmenler, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5 (42), 173-183.
  • Leaman, S. ve Gee, B. C. (2008). Abusive romantic relationships among adolescent and young adult mothers, Journal of Family Violence, 23(6), 519–528, https://doi.org/10.1007/S10896-008-9179-2.
  • Lewis, S. F., ve Fremouw, W. (2001). Dating violence: A critical review of the literature. Clinical Psychology Review, 21(1), 105-127.
  • Martins, C., Gouveia, A., Chaves, M., Lourenço, R., Marques, S., ve Santos, T. (2014). Dating violence and nursing student well-being. Atención Primaria, 46(1), 129-134.
  • Mıhçıokur, S., ve Okur, A. (2015). Flört şiddeti-“şiddet’li sevgi”. Sağlık ve Toplum, 25(2), 9-15.
  • Murray, C. E., Wester, K. L., ve Paladino, D. A. (2008). Dating violence and self‐injury among undergraduate college students: Attitudes and experiences. Journal of College Counseling, 11(1), 42-57.
  • Özdere, M. (2017). Öğretmenlere yönelik okul şiddeti. İstanbul: Cinius.
  • Özdere, M. ve Kürtül, N.(2018). Flört şiddeti eğitiminin, üniversite öğrencilerinin flört şiddetine ilişkin tutumlarına etkisi. Social Science Development Journal, 3(9), 123-136.
  • Perangin-Angin, S., Wijono, S., ve Hunga, A. (2021). Applying cognitive-behavioral therapy to help survivors of dating violence: a pilot Study. Jurnal Psikologi, 48(1), 41-61.
  • Sakarya-Kaya, A.(2013). Üniversitede öğrenim gören gençlerde flörtte şiddet. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Saraç, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin romantik ilişki doyumunu yordamada akılcı olmayan inançlar ve evlilik öncesi ilişki algılarının rolü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sarı, T., ve Korkut Owen, F. (2015). Romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ölçeği’nin geliştirilmesi. International Journal of Human Sciences, 12 (1), 255-273.
  • Shen, A. C. T., Chiu, M. Y. L., ve Gao, J. (2012). Predictors of dating violence among Chinese adolescents: The role of gender-role beliefs and justification of violence. Journal of Interpersonal Violence, 27(6), 1066-1089.
  • Stonard, K. E. (2021). The prevalence and overlap of technology-assisted and offline adolescent dating violence. Current Psychology, 40(3), 1056-1070.
  • Sünetçi, B., Ayfer, S., Gümüştepe, B., Enginkaya, B., Yıldızdoğan, Ç., ve Yalçın, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin flört şiddeti algıları üzerine bir araştırma. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 16(1), 56-83.
  • Terzioğlu, F.,Gönenç, İ. M., Özdemır, F., Güvenç, G., Kök, G., Yılmaz Sezer, N. ve Demirtaş Hiçyılmaz, B. (2016). Flört şiddeti tutum ölçeği geçerlilik ve güvenirlilik çalışması, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(4), 225-232. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/275548 sayfasından erişilmiştir.
  • Temple, J. R., ve Freeman Jr, D. H. (2011). Dating violence and substance use among ethnically diverse adolescents. Journal of Interpersonal Violence, 26(4), 701-718.
  • Toplu, E., ve Sümer, Z. (2011). Flört ilişkisinde şiddetin yaygınlığı ve türleri. National Conference on Guidance and Psychological Counseling, (3 - 05 Ekim 2011), İzmir, Türkiye. https://hdl.handle.net/11511/84269 sayfasından erişilmiştir.
  • Uluocak, Ş., Gökulu, G., ve Bilir, O. (2014). Kadına yönelik şiddetin önlenmesinde stratejik bir başlangıç noktası: partner şiddeti. International Journal of Human Science. 11(2), 362-387.
  • Weingarten, C., Wu, A., Gates, K., Carreño, P., ve Baker, C. (2018). The association between electronic and in-person dating violence victimization, anxiety, and depression among college students in Hawai’i. Partner Abuse, 9(4), 313-334.
  • Wincentak, K., Connolly, J., ve Card, N. (2017). Teen dating violence: A meta-analytic review of prevalence rates. Psychology of Violence, 7(2), 224.
  • Vézina, J. ve Hébert, M.(2007), Studies and implications for prevention risk factors for victimization in romantic relationships of young women: a review of empirical, Trauma Violence Abuse, 8(33), 32-66. http://doi: 10.1177/1524838006297029.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay.
  • Yıldırım, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve toplumsal cinsiyet tutumlarının flört şiddetine yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yumuşak, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine yönelik tutumları, toplumsal cinsiyetçilik ve narsisistik kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar, Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Alperen Şenol 0000-0001-9112-9472

İbrahim Albayrak 0000-0001-7545-8014

Müge Uluman 0000-0003-4155-3114

Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 25 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şenol, A., Albayrak, İ., & Uluman, M. (2022). Flört Şiddeti Tutumlarının Belirli Değişkenler ve Romantik İlişkilerde Akılcı Olmayan İnançlara Göre İncelenmesi. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(1), 113-131. https://doi.org/10.51725/etad.1028491