Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Development of Physics Teachers' Content Knowledge on Particle Physics

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 85 - 112, 28.06.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1108748

Öz

The aim of this study is to contribute to the development of physics teachers' content knowledge about particle physics. In this context, a 17 short-answer open-ended achievement test for Particle Physics was prepared, taking into account the 10 acquisitions in the 12th grade Introduction to Atomic Physics and Radioactivity unit of secondary education. The achievement test was applied to 23 physics teachers as a pre-test before the online activities for the achievements and as a post-test after the activities to determine the change in their knowledge about the subjects. As a result of the pre-test, it was determined that teachers are lack of knowledge on the traces seen as a result of the Stern-Gerlach experiment, the estimation of the particle groups given the charge and spin properties, and the fundamental subatomic particles in the nucleus. In the post-test implemented after the activities, positive changes were obtained about the prediction of the particle groups given the charge and spin properties and the gains other than the fundamental subatomic particles in the nucleus.

Kaynakça

  • Akbulut, H. H. (2010). Sıvıların kaldırma kuvveti ve yüzme kavramlarına yönelik probleme dayalı öğrenme uygulaması ve değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akkurt, İ. (2014). Parçacık hızlandırıcıları ve Türk Hızlandırıcı Merkezi (THM) projesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(3), 10-11. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sdufenbed/issue/20802/222025 sayfasından erişilmiştir.
  • Alexopoulos, A. (2014). Playing with protons in primary. CERN Document Server http://cds.cern.ch/record/1998688 sayfasından erişilmiştir.
  • Andrews, I. ve Nikolopoulos, K. (2018). Introducing particle physics concepts through visual art. Physics Education. https://arxiv.org/pdf/1806.11490.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Ayre, C. ve Scally A. J. (2014). Critical values for Lawshe’s content validity ratio: revisiting the original methods of calculation. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 47(1), 79–86. https://doi.org/10.1177/0748175613513808.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Durmuş, A. (2016). Bir başarı testi geliştirme çalışması: ısı ve sıcaklık başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 35(1), 87-103. https://dergipark.org.tr/en/pub/omuefd/issue/26353/277708 sayfasından erişilmiştir.
  • Ayvacı, H. Ş., Yamak, S. ve Duru, M. K. (2018). 2016 LYS ve YGS fizik sorularının bloom taksonomisi ve öğretim programında yer alan kazanımlar açısından analizi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47(2), 798-832.
  • Balta, N. (2014). The effect of a professional development program on physics teachers’ knowledge and their students‘ achievement in modern physics unit. Doktora Tezi, Middle East Technical University Department of Secondary Science and Mathematics Education, Ankara.
  • Barlow, R. (1992). Particle physics: from school to university. Physics Education, 27(2). https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/27/2/007 sayfasından erişilmiştir.
  • Bardeen, M., G., Johansson, K., E. ve Young, M., J. (2011). Particle physics outreach to secondary education. Fermilab Pub and Annual Review of Nuclear and Particle Science, 61, 149-170.
  • Chaloner, C. (1997). The most wonderful experiment in the world: A history of the cloud chamber. The British Journal for the History of Science, 30(3), 357-374. https://doi.org/10.1017/S0007087497003130.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (A. Aypay, Çev.) Ankara: Anı.
  • Creswell, J. W. (2017). Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, Çev.). İstanbul: EDAM.
  • Cid, X. ve Cid, R. (2009). Taking energy to the physics classroom from the large hadron collider at CERN. Physics Education, 44, 78–83. https://igfae.usc.es/gaes/articles/2009/14_0031-9120_44_1_011.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Cid, X. ve Cid, R. (2010). The Higgs particle: a useful analogy for physics classrooms. Physics Education, 45(1), 73-75. https://libgen.ggfwzs.net/book/36813394/b54b98 sayfasından erişilmiştir.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education (6. Basım). London: Routledge.
  • Contemporary Physics Education Project (t.y.). Activity four: tracking unseen particles. https://www.cpepphysics.org/education/activity-4.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Csörgő, T. (2012). “Higgs Boson – on Your Own”, talk given at the Zimányi 2012 Winter School on Relativistic Heavy Ion Collisions, 2012 December 3-7, Budapest, Hungary. http://zimanyischool.kfki.hu/12 sayfasından erişilmiştir.
  • Csörgő, T. (2016). LHC and its experiments- on Rubik’s void, with a black hole. https://indico.cern.ch/event/472823/contributions/2180538/attachments/1288931/1918632/2016-06-10-Csorgo-LHC-Rubiks-Void-Black-Hole.pptx sayfasından erişilmiştir.
  • Çakmak, G. (2009). Altıncı sınıfta yer alan bazı temel kimya kavramlarının öğretimine yönelik hazırlanan yapılandırmacı temelli materyallerin etkililiğinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çalık, M. (2006). Bütünleştirici öğrenme kuramına göre lise 1 çözeltiler konusunda materyal geliştirilmesi ve uygulanması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Çepni, S., Kaya, A. ve Küçük, M. (2005). Fizik öğretmenlerinin laboratuarlara yönelik hizmet-içi ihtiyaçlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 181-196. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/256397 sayfasından erişilmiştir.
  • Çintaş Yıldız, D., Ceran, D. ve Sevmez, H. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları profili. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 141-166. https://dergipark.org.tr/en/pub/usaksosbil/issue/21660/232894 sayfasından erişilmiştir.
  • Demir, N. (2014). Lise düzeyinde modern fizik konuları ile ilgili kavram testi geliştirilmesi modern fizik kavram testi (MKFT). Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Eğitim Bölümleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Demirci, N. (2016). Teaching the history of science in physics classrooms—the story of the neutrino. Physics Education, 51(1), 1-11. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/51/4/043003 sayfasından erişilmiştir.
  • Demircioğlu, H. ve Atasoy, Ş. (2006). Çalışma yapraklarının geliştirilmesine yönelik bir model önerisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 71-79.
  • Ergin, A. (2011). Fizik öğretmeni adaylarının temel ve bileşik parçacıklar ile parçacık hızlandırıcılarına dair görüşlerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Ermiş, F. (2008). Kuvvet ve hareket konusunun kavram çarkı ile öğretimi. Yüksek Lisans Tezi Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=_PumW1cv7F743t6om6rZvw&no=An_4q_c_5c-rp5zaOBGC5A sayfasından erişilmiştir.
  • Eryılmaz, Ö. (2014). Lise modern fizik konularının iki farklı öğretim programına göre öğrenilme durumlarının karşılaştırılması. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimler, Enstitüsü, Ankara.
  • Fischler, H. ve Lichtfeldt, M. (1992). Modern physics and students’ conceptions. International Journal of Science Education, 14(2), 181–190. https://doi.org/10.1080/0950069920140206.
  • Gourlay, H. (2016). Learning about a level physics students’ understandings of particle physics using concept mapping. Physics Education, 52(1). https://bura.brunel.ac.uk/bitstream/2438/14369/3/FullText.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 40-57.
  • Green, F. (2012). Making a fish tank cloud chamber. Physics Education, 47(3), 338–341. https://doi.org/10.1088/0031-9120/47/3/338.
  • Hassan Zadeh Barani, G. (2014). Bilgisayar destekli animasyonla öğretim yönteminin fen bilgisi öğretmenliği fizik 4 (modern fizik) dersi ile ortaöğretim 11. sınıf modern fizik dersindeki akademik başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Johansson, K., E., Kobel, M., Hillebrandt, D., Engeln, K. ve Euler, M. (2007). European particle physics masterclasses make students into scientists for a day. Physics Education, 42(6). 636-644. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/42/6/012 sayfasından erişilmiştir.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2002). Fizik öğretmenleri için düzenlenen hizmet içi eğitim yaz kursları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 32-38. https://www.gefad.gazi.edu.tr/en/download/article-file/77456 sayfasından erişilmiştir.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2004). Ortaöğretim fen ve matematik ders kitaplarının eğitimsel tasarımının değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 29(133), 3-10. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5056/1171 sayfasından erişilmiştir.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M. ve Özmen, H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: basit harmonik hareket örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 67-81.
  • Karataş, F. Ö., Köse, S. ve Coştu, B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 54-69. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/114820 sayfasından erişilmiştir.
  • Kaur, T., Blair, D., Moschilla, J., Stannard, W. ve Zadnik, M. (2017). Teaching Einsteinian physics at schools: part 1, models and analogies for relativity. Physics Education, 52(6), 1-17. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/aa83e4 sayfasından erişilmiştir.
  • Kaur, T., Blair, D., Stannard, W., Treagust, D., Venville, G., Zadnik, M., Mathews, W. ve Perks, D. (2020). Determining the intelligibility of einsteinian concepts with middle school students. Research in Science Education 50, 2505–2532.
  • Kaya A. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ışık ve atom kavramlarını anlama seviyelerinin tespiti. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 15–37.
  • Kontokostas, G. ve Kalkanis, G. (2013). Teaching electron—positron—photon interactions with hands-on Feynman diagrams. The Physics Teacher, 51, 232-233. https://aapt.scitation.org/doi/pdf/10.1119/1.4795369 sayfasından erişilmiştir.
  • Kourkoumelis, C. ve Vourakis, S. (2016). How the HYPATIA analysis tool is used as a hands-on experience to introduce HEP to high schools. Nuclear and Particle Physics Proceedings, 273–275. https://doi.org/10.1016/j.nuclphysbps.2015.09.198.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563–575.
  • Lindenau, P. (2017). Teaching the standard model of particle physics at school – an alternative approach. EDULEARN17 Proceedings, 3836-3846. http://iktp.tudresden.de/IKTP/pub/17/PhilippLindenauTeachingtheStandardModelofParticlePhysicsatSchool-AnAlternativeApproachEDULEARN17Proceedings.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Lindenau, P. ve Kobel, M. (2019). Introducing an innovative approach of teaching the Standard Model of particle physics at high school. Journal of Physics: Conference Series, 1287(1), 636-644. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1287/1/012045/pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Manogue, C., Gire, E., McIntyre, D. ve Tate, J. (2012). Representations for a spins-first approach to quantum mechanics. https://api.semanticscholar.org/CorpusID:16643562 sayfasından erişilmiştir.
  • McGinness, L., Dührkoop, S., Woithe, J. ve Jansky, A. (2019). 3D Printable Quark Puzzle: A Model to Build Your Own Particle Systems. The Physics Teacher 57(8). https://doi.org/10.1119/1.5131116.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2. Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Moreira, M. ve Ostermann, F. (2000). Física contemporánea en la escuela secundaria: una experiencia en el aula involucrando formación de profesores. Enseñanza De Las Ciencias: Revista De Investigación y Experiencias Didácticas, 18(3), 391–404. https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21689/21522 sayfasından erişilmiştir.
  • Munk-Jakobsen, N. (2018). Lisans öğrencilerinin parçacık fiziği kavramlarını anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Nikolopoulos, K., ve Pardalaki, M. (2020). Particle dance: particle physics in the dance studio. Physics Education 55(2), 1-6. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/ab6952/pdf sayfasınan erişilmiştir.
  • Nomura, Y., Poirier, B. ve Terning, J. (2018). Quantum Physics, Mini Black Holes, and the Multiverse. https://api.semanticscholar.org/CorpusID:125512304.
  • PBS Learning Media (t.y.). NOVA teachers, the elegant universe: particle puzzle pieces. https://www.pbs.org/wgbh/nova/teachers/activities/3012_elegant_01.html sayfasından erişilmiştir.
  • PBS Learning Media (t.y.). NOVA teachers, the elegant universe: forces of nature, finding forces. https://www.pbs.org/wgbh/nova/teachers/activities/3012_elegant_02.html sayfasından erişilmiştir.
  • PBS Learning Media (t.y.). NOVA teachers: the elegant universe: tracking particle paths. https://www.pbs.org/wgbh/nova/teachers/activities/3012_elegant_05.html sayfasından erişilmiştir.
  • Odom, A. L. ve Barrow, H. L. (1995). Development and application of a two-tier diagnostic test measuring college biaology students’ understanding of diffusion and osmosis after acourse of ınstruction. Journal of Research in Science Teaching, 32(1), 45-61. https://doi.org/10.24106/kefdergi.434239.
  • Öğreten, A. S. (2019). CERN’de yapılan çalışmalar doğrultusunda fen bilgisi öğretmen adaylarının parçacık fiziği üzerine farkındalıkları ve bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Öngören, H. (2007). İlköğretim yedinci sınıf fen bilgisi dersi “kuvvet, hareket ve enerji” ünitesinde çoklu zeka kuramı tabanlı öğretimin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli. http://hdl.handle.net/11499/2859 sayfasından erişilmiştir.
  • Özcan, Ö. (2013). Investigation of mental models of Turkish pre-service physics students for the concept of “spin”. Eğitim Araştırmaları-Eurasian Journal of Educational Research, 52, 21-36. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1060360.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Özdemir, E. (2015). Bilgisayar destekli 10. sınıf modern fizik ünitesi öğretiminin öğrencilerin kavramsal ve duyuşsal değişimlerine etkisi. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Paliç Şadoğlu, G. (2014). Lise modern fizik ünitesine yönelik 7E öğretim modeline uygun tasarlanan materyalin etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Palmer, D. H. (1998). Measuring contextual error in the diagnosis of alternative conceptions in science. Issues in Educational Research, 8(1), 65-76. http://www.iier.org.au/iier8/palmer.html sayfasından erişilmiştir.
  • Palmer, D. (2001). Students’ alternative conceptions and scientifically acceptable conceptions about gravity. International Journal of Science Education, 23(7), 691-706. https://doi.org/10.1080/09500690010006527.
  • Pascolini, A. ve Pietroni, M. (2002). Feynman diagrams as metaphors: borrowing the particle physicist's imagery for science communication purposes. Physics Education, 37(4), 324-328. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/37/4/306/pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Passon, O., Zügge, T. ve Grebe-Ellis, J. (2019). Pitfalls in the teaching of elementary particle physics. Physics Education, 54, 1-14. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/aadbc7/pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pavlidou, M. ve Lazzeroni, C. (2016a). Particle physics for primary schools—enthusing future physicists. Physics Education, 51, 1-5. https://doi.org/10.22323/1.282.0337.
  • Pavlidou, M. ve Lazzeroni, C. (2016b). Particle physics workshop: The world of particles and interaction. University of Birmingham, STFC Public https://www.birmingham.ac.uk/Documents/college-eps/physics/outreach-documents/primary-schools-documents/particle-physics-workshop/Feynman-diagrams.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Robinson, A. L. (1978). The new physics: quarks, leptons, and quantum field theories. Science, 202(4369), 734–737. https://www.science.org/doi/10.1126/science.202.4369.734 sayfasından erişilmiştir.
  • Sadaghiani, H., R. ve Munteanu, J. (2015). Spin First instructional approach to teaching quantum mechanics in sophomore level modern physics courses. 2015 Physics Education Research Conference. https://doi.org/10.1119/perc.2015.pr.067.
  • Sağlık, S. (2013). Fizik öğretmen adayları ve medyadaki CERN. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Shabajee, P. ve Postlethwaite, K. (2000). What happened to modern physics?, School Science Review, 81(297), 51-56. https://arxiv.org/ftp/physics/papers/0401/0401016.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Schmitz, W. (2019). Particle Zoo. Recht - Schnell Erfasst, 193–200. https://doi.org/10.1007/978-3-030-12878-4_14.
  • Still, B. (2017). Brick by brick atomic and subatomic physics explained… in LEGO. London: Octopus.
  • Swinbank, E. (1992). Particle physics: a new course for schools and colleges. Physics Education, 27(2), 87-91. https://doi.org/10.1088/0031-9120/27/2/006.
  • Şengören, S. K., Tanel, R., Yıldırım Benli, A., ve Kavcar, N. (2010). Fizik öğretmenlerinin 9. sınıf fizik kitabına ilişkin görüşleri: İzmir ili örneği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 224-245. https://doi.org/10.17522/nefefmed.09916.
  • Taber, K. S. (1999). Ideas about ionisation energy: a diagnostic instrument. School Science Review, 81, 97-104.
  • Takai, H. (t.y.). Quark-Tzee dice game. http://ippog.org/resources/2011/quark-tzee-dice-game sayfasından erişilmiştir.
  • Thunyaniti, T., Toedtanya, K. ve Wuttiprom, S. (2017). Learning particle physics with dıy play dough model. Journal of Physics: Conference Series, 901. https://doi.org/10.1088/1742-6596/901/1/012128.
  • Tertemiz, N., Ercan, I. ve Kayabaşı, Y. (2001). Ders kitabı ve eğitimdeki önemi, konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. Nobel: Ankara.
  • Tuzón, P. ve Solbes, J. (2016). Particle physics in high school: a diagnose study. PLOS ONE 11(6),1-9. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0156526.
  • Tor, H. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bilgi teknolojilerinden yararlanma düzeyleri üzerine bir araştırma. Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 734-737.
  • Uluay, G. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının evren hakkındaki görüşleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 4(2), 209-225. https://doi.org/10.35346/aod.799809.
  • Veneziano, L. ve Hooper, J. (1997). A method for quantifying content validity of health-related questionnaires. American Journal of Health Behavior, 21(1), s. 67-70.
  • Wiener, G. J., Schmeling, S. M. ve Hopf, M. (2015). Can grade-6 students understand quarks? Probing acceptance of the subatomic structure of matter with 12-year-olds. European Journal of Science and Mathematics Education, 3(4), 313‐322. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1107802.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Wiener, G. J., Schmeling, S. M. ve Hopf, M. (2017). An alternative proposal for the graphical representation of anticolor charge. The Physics Teacher 55(8), 472-474. https://www.researchgate.net/publication/320439860_An_Alternative_Proposal_for_the_Graphical_Representation_of_Anticolor_Charge sayfasından erişilmiştir.
  • Wilson, F. R., Pan, W. ve Schumsky, D. A. (2012). Recalculation of the critical values for Lawshe’s content validity ratio. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 45, 197–210. https://doi.org/10.1177/0748175612440286.
  • Woithe, J. (2017). Cloud chamber – do – it – yourself manuel. S’cool LAB CERN. https://ippog-static.web.cern.ch/ippog-static/sites/ippog.web.cern.ch/files/SCoolLAB_CloudChamber_DIYManual_2016_v2.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Woithe, J., Wiener, G. J. ve Van der Veken, F. F. (2017). Let’s have a coffee with the Standard Model of particle physics!. Physics Education, 52(3), 1-9. https://indico.cern.ch/event/803074/attachments/1832320/3001970/PED_52_034001.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Yeager, A. (2012, Kasım 13). Top 5 common misconceptions about the Higgs particle. Duke Today. https://today.duke.edu/2012/11/higgsmisconceptions#:~:text=Misconception%3A%20The%20Higgs%20boson%20creates,not%20create%20the%20Higgs%20field sayfasından erişilmiştir.
  • Yeşildağ, F. (2009). Modern fizik öğretiminde öğrencilerin çoklu modsal betimlemeleri algılamaları ve modsal betimlemelerle hazırladıkları yazma aktivitelerini değerlendirme sürecinin öğrenmeye etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Zhu, G. ve Singh, C. (2011). Improving students’ understanding of quantum mechanics via the Stern–Gerlach experiment. American Journal of Physics 79(5), 499-507. https://doi.org/10.1119/1.3546093.

Fizik Öğretmenlerinin Parçacık Fiziğine Yönelik Alan Bilgilerinin Gelişimi

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 85 - 112, 28.06.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1108748

Öz

Bu çalışmanın amacı fizik öğretmenlerinin parçacık fiziğine yönelik alan bilgilerinin geliştirilmesine katkı sağlayabilmektir. Bu bağlamda ortaöğretim 12. sınıf Atom Fiziğine Giriş ve Radyoaktivite ünitesinde yer alan 10 adet kazanım göz önüne alınarak, parçacık fiziğine yönelik 17 adet kısa cevaplı açık uçlu bir başarı testi hazırlanmıştır. Başarı testi 23 fizik öğretmenine kazanımlara yönelik çevrim içi etkinlikler yapılmadan önce öntest, etkinliklerden sonra da sontest olarak uygulanarak konularla ilgili bilgilerindeki değişim tespit edilmeye çalışılmıştır. Öntestte Stern-Gerlach deneyinin sonucunda görülen izler, yük ve spin özellikleri verilen parçacık gruplarının tahmini ve çekirdek içerisindeki temel atomaltı parçacıklar hakkında öğrtmenlerin bilgilerinin olmadığı tespit edilmiştir. Uygulama sonrasında yapılan sontestte ise yük ve spin özellikleri verilen parçacık gruplarının tahmini ve çekirdek içerisindeki temel atomaltı parçacıklar dışındaki diğer kazanımlar hakkında olumlu bir değişim elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Akbulut, H. H. (2010). Sıvıların kaldırma kuvveti ve yüzme kavramlarına yönelik probleme dayalı öğrenme uygulaması ve değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akkurt, İ. (2014). Parçacık hızlandırıcıları ve Türk Hızlandırıcı Merkezi (THM) projesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(3), 10-11. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sdufenbed/issue/20802/222025 sayfasından erişilmiştir.
  • Alexopoulos, A. (2014). Playing with protons in primary. CERN Document Server http://cds.cern.ch/record/1998688 sayfasından erişilmiştir.
  • Andrews, I. ve Nikolopoulos, K. (2018). Introducing particle physics concepts through visual art. Physics Education. https://arxiv.org/pdf/1806.11490.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Ayre, C. ve Scally A. J. (2014). Critical values for Lawshe’s content validity ratio: revisiting the original methods of calculation. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 47(1), 79–86. https://doi.org/10.1177/0748175613513808.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Durmuş, A. (2016). Bir başarı testi geliştirme çalışması: ısı ve sıcaklık başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 35(1), 87-103. https://dergipark.org.tr/en/pub/omuefd/issue/26353/277708 sayfasından erişilmiştir.
  • Ayvacı, H. Ş., Yamak, S. ve Duru, M. K. (2018). 2016 LYS ve YGS fizik sorularının bloom taksonomisi ve öğretim programında yer alan kazanımlar açısından analizi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47(2), 798-832.
  • Balta, N. (2014). The effect of a professional development program on physics teachers’ knowledge and their students‘ achievement in modern physics unit. Doktora Tezi, Middle East Technical University Department of Secondary Science and Mathematics Education, Ankara.
  • Barlow, R. (1992). Particle physics: from school to university. Physics Education, 27(2). https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/27/2/007 sayfasından erişilmiştir.
  • Bardeen, M., G., Johansson, K., E. ve Young, M., J. (2011). Particle physics outreach to secondary education. Fermilab Pub and Annual Review of Nuclear and Particle Science, 61, 149-170.
  • Chaloner, C. (1997). The most wonderful experiment in the world: A history of the cloud chamber. The British Journal for the History of Science, 30(3), 357-374. https://doi.org/10.1017/S0007087497003130.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (A. Aypay, Çev.) Ankara: Anı.
  • Creswell, J. W. (2017). Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, Çev.). İstanbul: EDAM.
  • Cid, X. ve Cid, R. (2009). Taking energy to the physics classroom from the large hadron collider at CERN. Physics Education, 44, 78–83. https://igfae.usc.es/gaes/articles/2009/14_0031-9120_44_1_011.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Cid, X. ve Cid, R. (2010). The Higgs particle: a useful analogy for physics classrooms. Physics Education, 45(1), 73-75. https://libgen.ggfwzs.net/book/36813394/b54b98 sayfasından erişilmiştir.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education (6. Basım). London: Routledge.
  • Contemporary Physics Education Project (t.y.). Activity four: tracking unseen particles. https://www.cpepphysics.org/education/activity-4.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Csörgő, T. (2012). “Higgs Boson – on Your Own”, talk given at the Zimányi 2012 Winter School on Relativistic Heavy Ion Collisions, 2012 December 3-7, Budapest, Hungary. http://zimanyischool.kfki.hu/12 sayfasından erişilmiştir.
  • Csörgő, T. (2016). LHC and its experiments- on Rubik’s void, with a black hole. https://indico.cern.ch/event/472823/contributions/2180538/attachments/1288931/1918632/2016-06-10-Csorgo-LHC-Rubiks-Void-Black-Hole.pptx sayfasından erişilmiştir.
  • Çakmak, G. (2009). Altıncı sınıfta yer alan bazı temel kimya kavramlarının öğretimine yönelik hazırlanan yapılandırmacı temelli materyallerin etkililiğinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çalık, M. (2006). Bütünleştirici öğrenme kuramına göre lise 1 çözeltiler konusunda materyal geliştirilmesi ve uygulanması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Çepni, S., Kaya, A. ve Küçük, M. (2005). Fizik öğretmenlerinin laboratuarlara yönelik hizmet-içi ihtiyaçlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 181-196. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/256397 sayfasından erişilmiştir.
  • Çintaş Yıldız, D., Ceran, D. ve Sevmez, H. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları profili. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 141-166. https://dergipark.org.tr/en/pub/usaksosbil/issue/21660/232894 sayfasından erişilmiştir.
  • Demir, N. (2014). Lise düzeyinde modern fizik konuları ile ilgili kavram testi geliştirilmesi modern fizik kavram testi (MKFT). Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Eğitim Bölümleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Demirci, N. (2016). Teaching the history of science in physics classrooms—the story of the neutrino. Physics Education, 51(1), 1-11. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/51/4/043003 sayfasından erişilmiştir.
  • Demircioğlu, H. ve Atasoy, Ş. (2006). Çalışma yapraklarının geliştirilmesine yönelik bir model önerisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 71-79.
  • Ergin, A. (2011). Fizik öğretmeni adaylarının temel ve bileşik parçacıklar ile parçacık hızlandırıcılarına dair görüşlerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Ermiş, F. (2008). Kuvvet ve hareket konusunun kavram çarkı ile öğretimi. Yüksek Lisans Tezi Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=_PumW1cv7F743t6om6rZvw&no=An_4q_c_5c-rp5zaOBGC5A sayfasından erişilmiştir.
  • Eryılmaz, Ö. (2014). Lise modern fizik konularının iki farklı öğretim programına göre öğrenilme durumlarının karşılaştırılması. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimler, Enstitüsü, Ankara.
  • Fischler, H. ve Lichtfeldt, M. (1992). Modern physics and students’ conceptions. International Journal of Science Education, 14(2), 181–190. https://doi.org/10.1080/0950069920140206.
  • Gourlay, H. (2016). Learning about a level physics students’ understandings of particle physics using concept mapping. Physics Education, 52(1). https://bura.brunel.ac.uk/bitstream/2438/14369/3/FullText.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 40-57.
  • Green, F. (2012). Making a fish tank cloud chamber. Physics Education, 47(3), 338–341. https://doi.org/10.1088/0031-9120/47/3/338.
  • Hassan Zadeh Barani, G. (2014). Bilgisayar destekli animasyonla öğretim yönteminin fen bilgisi öğretmenliği fizik 4 (modern fizik) dersi ile ortaöğretim 11. sınıf modern fizik dersindeki akademik başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Johansson, K., E., Kobel, M., Hillebrandt, D., Engeln, K. ve Euler, M. (2007). European particle physics masterclasses make students into scientists for a day. Physics Education, 42(6). 636-644. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/42/6/012 sayfasından erişilmiştir.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2002). Fizik öğretmenleri için düzenlenen hizmet içi eğitim yaz kursları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 32-38. https://www.gefad.gazi.edu.tr/en/download/article-file/77456 sayfasından erişilmiştir.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2004). Ortaöğretim fen ve matematik ders kitaplarının eğitimsel tasarımının değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 29(133), 3-10. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5056/1171 sayfasından erişilmiştir.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M. ve Özmen, H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: basit harmonik hareket örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 67-81.
  • Karataş, F. Ö., Köse, S. ve Coştu, B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 54-69. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/114820 sayfasından erişilmiştir.
  • Kaur, T., Blair, D., Moschilla, J., Stannard, W. ve Zadnik, M. (2017). Teaching Einsteinian physics at schools: part 1, models and analogies for relativity. Physics Education, 52(6), 1-17. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/aa83e4 sayfasından erişilmiştir.
  • Kaur, T., Blair, D., Stannard, W., Treagust, D., Venville, G., Zadnik, M., Mathews, W. ve Perks, D. (2020). Determining the intelligibility of einsteinian concepts with middle school students. Research in Science Education 50, 2505–2532.
  • Kaya A. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ışık ve atom kavramlarını anlama seviyelerinin tespiti. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 15–37.
  • Kontokostas, G. ve Kalkanis, G. (2013). Teaching electron—positron—photon interactions with hands-on Feynman diagrams. The Physics Teacher, 51, 232-233. https://aapt.scitation.org/doi/pdf/10.1119/1.4795369 sayfasından erişilmiştir.
  • Kourkoumelis, C. ve Vourakis, S. (2016). How the HYPATIA analysis tool is used as a hands-on experience to introduce HEP to high schools. Nuclear and Particle Physics Proceedings, 273–275. https://doi.org/10.1016/j.nuclphysbps.2015.09.198.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563–575.
  • Lindenau, P. (2017). Teaching the standard model of particle physics at school – an alternative approach. EDULEARN17 Proceedings, 3836-3846. http://iktp.tudresden.de/IKTP/pub/17/PhilippLindenauTeachingtheStandardModelofParticlePhysicsatSchool-AnAlternativeApproachEDULEARN17Proceedings.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Lindenau, P. ve Kobel, M. (2019). Introducing an innovative approach of teaching the Standard Model of particle physics at high school. Journal of Physics: Conference Series, 1287(1), 636-644. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1287/1/012045/pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Manogue, C., Gire, E., McIntyre, D. ve Tate, J. (2012). Representations for a spins-first approach to quantum mechanics. https://api.semanticscholar.org/CorpusID:16643562 sayfasından erişilmiştir.
  • McGinness, L., Dührkoop, S., Woithe, J. ve Jansky, A. (2019). 3D Printable Quark Puzzle: A Model to Build Your Own Particle Systems. The Physics Teacher 57(8). https://doi.org/10.1119/1.5131116.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2. Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Moreira, M. ve Ostermann, F. (2000). Física contemporánea en la escuela secundaria: una experiencia en el aula involucrando formación de profesores. Enseñanza De Las Ciencias: Revista De Investigación y Experiencias Didácticas, 18(3), 391–404. https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21689/21522 sayfasından erişilmiştir.
  • Munk-Jakobsen, N. (2018). Lisans öğrencilerinin parçacık fiziği kavramlarını anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Nikolopoulos, K., ve Pardalaki, M. (2020). Particle dance: particle physics in the dance studio. Physics Education 55(2), 1-6. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/ab6952/pdf sayfasınan erişilmiştir.
  • Nomura, Y., Poirier, B. ve Terning, J. (2018). Quantum Physics, Mini Black Holes, and the Multiverse. https://api.semanticscholar.org/CorpusID:125512304.
  • PBS Learning Media (t.y.). NOVA teachers, the elegant universe: particle puzzle pieces. https://www.pbs.org/wgbh/nova/teachers/activities/3012_elegant_01.html sayfasından erişilmiştir.
  • PBS Learning Media (t.y.). NOVA teachers, the elegant universe: forces of nature, finding forces. https://www.pbs.org/wgbh/nova/teachers/activities/3012_elegant_02.html sayfasından erişilmiştir.
  • PBS Learning Media (t.y.). NOVA teachers: the elegant universe: tracking particle paths. https://www.pbs.org/wgbh/nova/teachers/activities/3012_elegant_05.html sayfasından erişilmiştir.
  • Odom, A. L. ve Barrow, H. L. (1995). Development and application of a two-tier diagnostic test measuring college biaology students’ understanding of diffusion and osmosis after acourse of ınstruction. Journal of Research in Science Teaching, 32(1), 45-61. https://doi.org/10.24106/kefdergi.434239.
  • Öğreten, A. S. (2019). CERN’de yapılan çalışmalar doğrultusunda fen bilgisi öğretmen adaylarının parçacık fiziği üzerine farkındalıkları ve bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Öngören, H. (2007). İlköğretim yedinci sınıf fen bilgisi dersi “kuvvet, hareket ve enerji” ünitesinde çoklu zeka kuramı tabanlı öğretimin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli. http://hdl.handle.net/11499/2859 sayfasından erişilmiştir.
  • Özcan, Ö. (2013). Investigation of mental models of Turkish pre-service physics students for the concept of “spin”. Eğitim Araştırmaları-Eurasian Journal of Educational Research, 52, 21-36. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1060360.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Özdemir, E. (2015). Bilgisayar destekli 10. sınıf modern fizik ünitesi öğretiminin öğrencilerin kavramsal ve duyuşsal değişimlerine etkisi. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Paliç Şadoğlu, G. (2014). Lise modern fizik ünitesine yönelik 7E öğretim modeline uygun tasarlanan materyalin etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Palmer, D. H. (1998). Measuring contextual error in the diagnosis of alternative conceptions in science. Issues in Educational Research, 8(1), 65-76. http://www.iier.org.au/iier8/palmer.html sayfasından erişilmiştir.
  • Palmer, D. (2001). Students’ alternative conceptions and scientifically acceptable conceptions about gravity. International Journal of Science Education, 23(7), 691-706. https://doi.org/10.1080/09500690010006527.
  • Pascolini, A. ve Pietroni, M. (2002). Feynman diagrams as metaphors: borrowing the particle physicist's imagery for science communication purposes. Physics Education, 37(4), 324-328. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/37/4/306/pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Passon, O., Zügge, T. ve Grebe-Ellis, J. (2019). Pitfalls in the teaching of elementary particle physics. Physics Education, 54, 1-14. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/aadbc7/pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pavlidou, M. ve Lazzeroni, C. (2016a). Particle physics for primary schools—enthusing future physicists. Physics Education, 51, 1-5. https://doi.org/10.22323/1.282.0337.
  • Pavlidou, M. ve Lazzeroni, C. (2016b). Particle physics workshop: The world of particles and interaction. University of Birmingham, STFC Public https://www.birmingham.ac.uk/Documents/college-eps/physics/outreach-documents/primary-schools-documents/particle-physics-workshop/Feynman-diagrams.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Robinson, A. L. (1978). The new physics: quarks, leptons, and quantum field theories. Science, 202(4369), 734–737. https://www.science.org/doi/10.1126/science.202.4369.734 sayfasından erişilmiştir.
  • Sadaghiani, H., R. ve Munteanu, J. (2015). Spin First instructional approach to teaching quantum mechanics in sophomore level modern physics courses. 2015 Physics Education Research Conference. https://doi.org/10.1119/perc.2015.pr.067.
  • Sağlık, S. (2013). Fizik öğretmen adayları ve medyadaki CERN. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Shabajee, P. ve Postlethwaite, K. (2000). What happened to modern physics?, School Science Review, 81(297), 51-56. https://arxiv.org/ftp/physics/papers/0401/0401016.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Schmitz, W. (2019). Particle Zoo. Recht - Schnell Erfasst, 193–200. https://doi.org/10.1007/978-3-030-12878-4_14.
  • Still, B. (2017). Brick by brick atomic and subatomic physics explained… in LEGO. London: Octopus.
  • Swinbank, E. (1992). Particle physics: a new course for schools and colleges. Physics Education, 27(2), 87-91. https://doi.org/10.1088/0031-9120/27/2/006.
  • Şengören, S. K., Tanel, R., Yıldırım Benli, A., ve Kavcar, N. (2010). Fizik öğretmenlerinin 9. sınıf fizik kitabına ilişkin görüşleri: İzmir ili örneği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 224-245. https://doi.org/10.17522/nefefmed.09916.
  • Taber, K. S. (1999). Ideas about ionisation energy: a diagnostic instrument. School Science Review, 81, 97-104.
  • Takai, H. (t.y.). Quark-Tzee dice game. http://ippog.org/resources/2011/quark-tzee-dice-game sayfasından erişilmiştir.
  • Thunyaniti, T., Toedtanya, K. ve Wuttiprom, S. (2017). Learning particle physics with dıy play dough model. Journal of Physics: Conference Series, 901. https://doi.org/10.1088/1742-6596/901/1/012128.
  • Tertemiz, N., Ercan, I. ve Kayabaşı, Y. (2001). Ders kitabı ve eğitimdeki önemi, konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. Nobel: Ankara.
  • Tuzón, P. ve Solbes, J. (2016). Particle physics in high school: a diagnose study. PLOS ONE 11(6),1-9. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0156526.
  • Tor, H. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bilgi teknolojilerinden yararlanma düzeyleri üzerine bir araştırma. Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 734-737.
  • Uluay, G. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının evren hakkındaki görüşleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 4(2), 209-225. https://doi.org/10.35346/aod.799809.
  • Veneziano, L. ve Hooper, J. (1997). A method for quantifying content validity of health-related questionnaires. American Journal of Health Behavior, 21(1), s. 67-70.
  • Wiener, G. J., Schmeling, S. M. ve Hopf, M. (2015). Can grade-6 students understand quarks? Probing acceptance of the subatomic structure of matter with 12-year-olds. European Journal of Science and Mathematics Education, 3(4), 313‐322. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1107802.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Wiener, G. J., Schmeling, S. M. ve Hopf, M. (2017). An alternative proposal for the graphical representation of anticolor charge. The Physics Teacher 55(8), 472-474. https://www.researchgate.net/publication/320439860_An_Alternative_Proposal_for_the_Graphical_Representation_of_Anticolor_Charge sayfasından erişilmiştir.
  • Wilson, F. R., Pan, W. ve Schumsky, D. A. (2012). Recalculation of the critical values for Lawshe’s content validity ratio. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 45, 197–210. https://doi.org/10.1177/0748175612440286.
  • Woithe, J. (2017). Cloud chamber – do – it – yourself manuel. S’cool LAB CERN. https://ippog-static.web.cern.ch/ippog-static/sites/ippog.web.cern.ch/files/SCoolLAB_CloudChamber_DIYManual_2016_v2.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Woithe, J., Wiener, G. J. ve Van der Veken, F. F. (2017). Let’s have a coffee with the Standard Model of particle physics!. Physics Education, 52(3), 1-9. https://indico.cern.ch/event/803074/attachments/1832320/3001970/PED_52_034001.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Yeager, A. (2012, Kasım 13). Top 5 common misconceptions about the Higgs particle. Duke Today. https://today.duke.edu/2012/11/higgsmisconceptions#:~:text=Misconception%3A%20The%20Higgs%20boson%20creates,not%20create%20the%20Higgs%20field sayfasından erişilmiştir.
  • Yeşildağ, F. (2009). Modern fizik öğretiminde öğrencilerin çoklu modsal betimlemeleri algılamaları ve modsal betimlemelerle hazırladıkları yazma aktivitelerini değerlendirme sürecinin öğrenmeye etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Zhu, G. ve Singh, C. (2011). Improving students’ understanding of quantum mechanics via the Stern–Gerlach experiment. American Journal of Physics 79(5), 499-507. https://doi.org/10.1119/1.3546093.
Toplam 95 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seher Pervan 0000-0003-4575-8336

Pervin Ünlü Yavaş 0000-0002-1125-5821

Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 25 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pervan, S., & Ünlü Yavaş, P. (2022). Fizik Öğretmenlerinin Parçacık Fiziğine Yönelik Alan Bilgilerinin Gelişimi. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(1), 85-112. https://doi.org/10.51725/etad.1108748