In this study, professional competencies of information
technologies teachers working at schools affiliated to Ministry of National
Education are tried to be determined based on international ISTE-CSE standards.
Relational and single screening model was used, and the data were collected
from 265 IT teachers online using IT Teachers’ Professional Competencies Scale.
As a result of the study, IT teachers regarded their levels of professional competencies
based on international ISTE-CSE standards as medium level. The mean score
obtained from “Technological Concepts and Practices” and “Teaching-Learning
Strategies” subscales were high, while the mean score obtained from the
“Content Knowledge” subscale was at medium level. IT teachers’ scores didn’t
differ significantly in terms of the school at which they were working and
experience, while they differed in terms of gender and the undergraduate
program they were graduated from.
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan
bilişim teknolojileri öğretmenlerinin uluslararası ISTE-CSE Standartlarına göre
mesleki yeterliliklerinin belirlenmesine çalışılmıştır. Tarama modellerinden
tekil ve ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada, Bilişim
Teknolojileri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlilik Ölçeği kullanılarak, veriler
265 bilişim teknolojileri öğretmeninden çevrimiçi olarak toplanmıştır.
Araştırma sonucunda; bilişim teknolojileri öğretmenleri uluslararası ISTE-CSE
Standartlarına göre mesleki yeterlilik düzeylerini genel olarak orta düzey
olarak görmektedirler. Ölçekte yer alan “Teknolojik Kavramlar ve Uygulamaları”
ve “Öğretme-Öğrenme Stratejileri” faktörlerinde mesleki yeterlilik düzeylerini
yüksek düzeyde görürken, “İçerik Bilgisi” faktöründe orta düzey olarak
görmektedirler. BT öğretmenlerinin görev yaptıkları okullar ile mesleki kıdeme
göre mesleki yeterlilikleri düzeyleri arasında anlamlı bir farka
rastlanılmazken, cinsiyet ve mezun oldukları lisans bölümleri arasında anlamlı
bir farkın olduğu araştırmadan elde edilen diğer bir sonuçtur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |