Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ SİMETRİ ÖĞRETİMİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİLERİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2020, , 177 - 200, 31.01.2020
https://doi.org/10.17943/etku.622871

Öz

Mobil Artırılmış Gerçeklik (mAG) ile desteklenmiş
matematik öğretiminin ilkokul öğrencilerinin simetri başarılarına etkilerini ve
öğrencilerin MAG destekli öğretim sürecine ilişkin görüşlerini belirlemek
amacıyla gerçekleştirilen bu araştırma karma araştırma yöntemine uygun olarak
yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol grupsuz
yarı deneysel desen; nitel boyutunda ise temel yorumlayıcı desen
kullanılmıştır. Nicel veriler, simetri başarı testi ile elde edilirken; nitel
veriler için ise öğrenci görüş formu kullanılmıştır. Araştırmaya, uygun
örnekleme yönteminden yararlanılarak belirlenmiş olan ve 2018-2019
eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir devlet okulunun üçüncü sınıf düzeyinde
öğrenim gören 29 öğrenci dâhil edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde
normallik varsayımlarının incelenmesi sonucunda belirlenen ilişkili örneklemler
için t testi ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları
genel olarak ele alındığında, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin simetri
kavramı ve simetri oluşturma başarılarının anlamlı bir şekilde yükseldiği
belirlenmiştir. Öğrencilerin simetrik olma ya da olmama, noktanın simetrisi, yansıma
(dikey ve yatay) simetrisi gibi temel görevlerde daha başarılı olduğu
görülürken, döndürme, kaydırma ve çapraz simetri gibi karmaşık görevlerde daha
fazla hata yaptığı belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin matematik öğretimi
sürecinde deneyimlediği mAG ile ilgili olumlu görüşlere sahip olmasına rağmen,
hissettikleri olumsuz durumlar ve çekinceleri belirlenmiştir.

Teşekkür

Bu çalışmada yararlanılan içeriklerin bir kısmı, Prof. Dr. Hafize Keser tarafından verilen doktora düzeyindeki “Eğitimde Yeni Teknolojiler” dersi kapsamında geliştirilmiş ve pilot uygulama sonuçları dönem sonu raporu olarak sunulmuştur. Araştırmanın ilerlemesine yön veren görüş ve katkılarından ötürü Prof. Dr. Hafize Keser'e teşekkürü bir borç bilirim.

Kaynakça

  • Abdüsselam, M. S., & Karal, H. (2012). Fizik Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamlarının Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi: 11. Sınıf Manyetizma Konusu Örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 170-181.Aksoy, Y. & Bayazit, İ. (2010). Simetri Kavramının Öğrenim ve Öğretiminde Karşılaşılan Zorlukların Analitik Bir Yaklaşımla İncelenmesi. E. Bingölbali ve M. F. Özmantar (Eds.), İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri içinde (2. Baskı., s. 187-215). Ankara: Pegem Akademi.Aktaş, M. (2015). 7. Sınıf Matematik Dersinde Bilgisayar Animasyonları ve Aktiviteleri ile Simetri Öğretiminin Akademik Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1).Aktaş, M., Aktaş, S., Aktaş, B. K., & Aktaş, B. (2016). Süslemede Simetrinin Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1).Allendoerfer, C. B. (1969). The Dilemma in Geometry. The Mathematics Teacher, 62(3), 165-169.Altun, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademe (6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, 5. Baskı, Bursa: Aktüel Yayınları.Atasay, M., & Erdoğan, A. (2017). Matematik ile Sanatın İlişkilendirilmesi: Mandala Desenlerinin Simetri Öğretiminde Kullanımı. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education Vol, 6(2), 58-77.Aygün, B., & Yemen-Karpuzcu, S. (2013). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sınıf Düzeylerine Göre Yansıma Simetrisi Düşünme Düzeylerinin ve Hatalarının İncelenmesi. 12. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenliklerinde sunulan bildiri. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Azuma, R. T. (1997). A Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355-385.Barreira, J., Bessa, M., Pereira, L. C., Adão, T., Peres, E., & Magalhães, L. (2012, June). MOW: Augmented Reality Game to Learn Words in Different Languages: Case Study: Learning English Names of Animals in Elementary School. In Information Systems and Technologies (CISTI), 2012 7th Iberian Conference on (pp. 1-6). IEEE.Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin, Ankara: Pegem A Yayıncılık.Berryman, D. R. (2012). Augmented Reality: a Review. Medical Reference Services Quarterly, 31(2), 212-218.Billinghurst, M., Kato, H., & Poupyrev, I. (2001). The Magicbook-Moving Seamlessly Between Reality and Virtuality. IEEE Computer Graphics and Applications, 21(3), 6-8.Boakes, N. J. (2009). Origami Instruction in the Middle School Mathematics Classroom: Its Impact on Spatial Visualization and Geometry Knowledge of Students. RMLE Online, 32(7), 1-12.Bulf, C. (2010). The Effects of the Concept of Symmetry on Learning Geometry at French Secondary School. In Proceedings CERME (Vol. 6, pp. 726-735).Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Chen, Y. C., Chi, H. L., Hung, W. H., & Kang, S. C. (2011). Use of Tangible and Augmented Reality Models in Engineering Graphics Courses. Journal of Professional Issues in Engineering Education & Practice, 137(4), 267-276.Cheng, K. H., & Tsai, C. C. (2013). Affordances of Augmented Reality in Science Learning: Suggestions for Future Research. Journal of Science Education and Technology, 22(4), 449-462.Clements, D. H. (2004). Geometric and Spatial Thinking in Early Childhood Education. Engaging Young Children in Mathematics: Standards for Early Childhood Mathematics Education, 267-297.Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2013). Research Methods in Education. Routledge.Conway, J. H., Burgiel, H., & Goodman-Strauss, C. (2016). The Symmetries of Things. CRC Press.Creswell, J. W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi.Creswell, J. W., & Plano-Clark, V. L. (2011). Designing and Conducting Mixed Methods Research (2nd Edition). Thousand Oaks: Sage Publishing.Dağdelen, İ. (2012). İlköğretim Geometri Öğretiminde Simetri Kavramının Origami ile Modellenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Samsun.Didiş, M. G., & Ubuz, B. (2010). Öğrencilerin Simetri Konusundaki Anlamalarının SOLO Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenliklerinde Sunulmuş Bildiri, Trabzon, Karadeniz Teknik Üniversitesi.Di Serio, Á., Ibáñez, M. B., & Kloos, C. D. (2013). Impact of an Augmented Reality System on Students' Motivation for a Visual Art Course. Computers & Education, 68, 586-596.Duatepe, A., & Ubuz, B. (2004). Drama Temelli Geometri Ders Planlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı’nda sunulan bildiri, Sabancı Üniversitesi, İstanbul.Ersoy, Y. (2006). İlköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar. İlköğretim Online, 5(1).Field, M., & Golubitsky, M. (2009). Symmetry in chaos: a search for pattern in mathematics, art, and nature. Society for Industrial and Applied Mathematics.Gül, K, & Şahin, S. (2017). Bilgisayar Donanım Öğretimi için Artırılmış Gerçeklik Materyalinin Geliştirilmesi ve Etkililiğinin İncelenmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(4), 353-362.Haak, S. (1976). Transformation Geometry and the Artwork of MC Escher. Mathematics Teacher, 69(8), 647-652.Hokky, S. (2005). What is the Relatedness of Mathematics and Art and Why We Should Care. Working Paper. Bandung Fe Institute, WPK.Hoyles, C., & Healy, L. (1997). Unfolding Meanings for Reflective Symmetry. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 2(1), 27-59.İbili, E., & Şahin, S. (2013). Artırılmış Gerçeklik ile İnteraktif 3d Geometri Kitabı Yazılımın Tasarımı ve Geliştirilmesi: ARGE3D. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13 (1), 1-8. DOI: 10.5578/fmbd.6213İçten, T., & Bal, G. (2017). Artırılmış Gerçeklik Üzerine Son Gelişmelerin ve Uygulamaların İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknoloji, 5(2), 111-136.Kalajdzievski, S. (2008). Math and Art: an Introduction to Visual Mathematics (Vol. 1). Chapman and Hall/CRC.Kaplan, A., & Öztürk, M. (2014). 2-8. Sınıf Öğrencilerinin Simetri Kavramını Anlamaya Yönelik Düşünme Yaklaşımlarının İncelenmesi. İlköğretim Online, 13(4).Karadayı-Taşkıran, A., Koral, E., & Bozkurt, A. (2015). Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılması. Akademik Bilişim 2015 (s.462-467). 4-6 Şubat 2015, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.Karadeniz, M. H., Baran, T., Bozkuş, F., & Gündüz, N. (2015). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education Vol, 6(1), 117-138.Kaufmann, H., & Schmalstieg, D. (2003). Mathematics and Geometry Education with Collaborative Augmented Reality. Computers & Graphics, 27(3), 339-345.Knuchel, C. (2004). Teaching Symmetry in the Elementary Curriculum. The Mathematics Enthusiast, 1(1), 3-8.Köse, N. Y., & Özdaş, A. (2009). How do the Fifth Grade Primary School Students Determine the Line of Symmetry in Various Geometrical Shapes Using Cabri Geometry Software. Elementary Education Online, 8(1), 159-175.Köse, N. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Dinamik Geometri Yazılımı Cabri Geometriyle Simetriyi Anlamlandırmalarının Belirlenmesi: Bir Eylem Araştırması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.Köse, N. Y. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Doğruya Göre Simetri Bilgileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42).Kuchemann, D. (1980). Children's Difficulties with Single Reflections and Rotations. Mathematics in School, 9(2), 12-13.Küçük, S., Yılmaz, R., & Göktaş, Y. (2014). İngilizce Öğreniminde Artırılmış Gerçeklik: Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Bilişsel Yük Düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(176).Leikin, R., Berman, A., & Zaslavsky, O. (2000). Applications of Symmetry to Problem Solving. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(6), 799-809.Livingston, M. A., Ai, Z., Karsch, K., & Gibson, G. O. (2011). User Interface Design for Military AR Applications. Virtual Reality, 15(2-3), 175-184.Mahadzir, N. N., & Phung, L. F. (2013). The Use of Augmented Reality Pop-up Book to Increase Motivation in English Language Learning for National Primary School. Journal of Research & Method in Education, 1(1), 26-38.Matcha, W., & Rambli, D. R. A. (2011, November). Preliminary Investigation on the Use of Augmented Reality in Collaborative Learning. In International Conference on Informatics Engineering and Information Science (pp. 189-198). Springer, Berlin, Heidelberg.McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2014). Research in Education: Evidence-based Inquiry. Pearson Higher Ed.Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. Nobel YayıneviMerriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma, Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber [Qualitative Research: A Guide to Design and İmplementation] (Çev. S. Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2009). İlköğretim Matematik Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.National Council of Teachers of Mathematics [NCTM] (Ed.). (2000). Principles and Standards for School Mathematics (Vol. 1). Reston, VA.O’Brien, H. L., & Toms, E. G. (2005). Engagement as Process in Computer-mediated Environments. In Poster presented at the Annual Conference of American Society for Information Science and Technology, Charlotte, NC.Oh, S., & Woo, W. (2008). ARGarden: Augmented Edutainment System with a Learning Companion. Transactions on Edutainment I, 40-50.Olkun, S. (2006). Yeni Öğretim Programını Değerlendirme Raporu: Matematik Öğretim Programını İnceleme Raporu. İlköğretim-Online Dergisi, 2, 35.Olkun, S., & Uçar, Z. T. (2014). İlköğretimde Etkinlik temelli Matematik Öğretimi. Eğiten Kitap.Özçakır Sümen, Ö. (2009). GeoGebra Yazılımı ile Simetri Konusunun Öğretiminin Matematik Başarısı ve Kaygısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.Pérez-López, D., & Contero, M. (2013). Delivering Educational Multimedia Contents through an Augmented Reality Application: A Case Study on Its Impact on Knowledge Acquisition and Retention. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 12(4).Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Pegem A Yayıncılık.Schattschneider, D. (2004). MC Escher: Visions of Symmetry, Harry N. Abrams. Inc., New York.Shelton, B. E., & Hedley, N. R. (2002). Using Augmented Reality for Teaching Earth-Sun Relationships to Undergraduate Geography Students. In Augmented Reality Toolkit, The First IEEE International Workshop (pp. 8-pp). IEEE.Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğrenme Ortamlarında Yeni Bir Araç: Bir Eğitlence Uygulaması Olarak Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 417-438.Somyürek, S. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.Son, J. (2006). Investigating Pre-servıce Teachers’ Understanding and Strategies on a Student’s Errors of Reflective Symmetry. Proceedings of the 30th of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 5, 146-155.Şimşek, N. (1998). Öğretim Amaçlı Bilgisayar Yazılımlarının Değerlendirilmesi: Kavramlar, Teknikler, Araçlar ve Uygulama. Siyasal Kitabevi.Tabachnik, B. G., & Fidell, L. S. (2015). Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı (6. Baskı). Mustafa Baloğlu (Çeviri Ed.). Ankara: Nobel Kitap.Türk Dil Kurumu [TDK], (2011). Güncel Türkçe Sözlük. 24.01.2018 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&view=gts adresinden erişilmiştir.Vate-U-Lan, P. (2012, July). An Augmented Reality 3D Pop-up Book: the Development of a Multimedia Project for English Language Teaching. In Multimedia and Expo (ICME), 2012 IEEE International Conference on (pp. 890-895). IEEE.Walczak, K., Wojciechowski, R., & Cellary, W. (2006, November). Dynamic Interactive VR Network Services for Education. In Proceedings of the ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology (pp. 277-286). ACM.Weyl, H. (2015). Symmetry. Princeton University Press.Wojciechowski, R., & Cellary, W. (2013). Evaluation of Learners’ Attitude Toward Learning in ARIES Augmented Reality Environments. Computers & Education, 68, 570-585.Wu, H. K., Lee, S. W. Y., Chang, H. Y., & Liang, J. C. (2013). Current Status, Opportunities and Challenges of Augmented Reality in Education. Computers & Education, 62, 41-49.Xistouri, X. (2007). Students’ Ability in Solving Line Symmetry Tasks. In 5th Conference of European Research in Mathematics Education, Lanarca, Cyprus (pp. 526-535).Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.Zembat, İ. Ö. (2007). Yansıma Dönüşümü, Doğrudan Öğretim ve Yapılandırmacılığın Temel Bileşenleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1).

THE EFFECTS OF AUGMENTED REALITY SUPPORTED INSTRUCTION ON ELEMENTARY STUDENTS' ACADEMIC ACHIEVEMENT AND THE OPINIONS OF STUDENTS

Yıl 2020, , 177 - 200, 31.01.2020
https://doi.org/10.17943/etku.622871

Öz

Kaynakça

  • Abdüsselam, M. S., & Karal, H. (2012). Fizik Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamlarının Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi: 11. Sınıf Manyetizma Konusu Örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 170-181.Aksoy, Y. & Bayazit, İ. (2010). Simetri Kavramının Öğrenim ve Öğretiminde Karşılaşılan Zorlukların Analitik Bir Yaklaşımla İncelenmesi. E. Bingölbali ve M. F. Özmantar (Eds.), İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri içinde (2. Baskı., s. 187-215). Ankara: Pegem Akademi.Aktaş, M. (2015). 7. Sınıf Matematik Dersinde Bilgisayar Animasyonları ve Aktiviteleri ile Simetri Öğretiminin Akademik Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1).Aktaş, M., Aktaş, S., Aktaş, B. K., & Aktaş, B. (2016). Süslemede Simetrinin Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1).Allendoerfer, C. B. (1969). The Dilemma in Geometry. The Mathematics Teacher, 62(3), 165-169.Altun, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademe (6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, 5. Baskı, Bursa: Aktüel Yayınları.Atasay, M., & Erdoğan, A. (2017). Matematik ile Sanatın İlişkilendirilmesi: Mandala Desenlerinin Simetri Öğretiminde Kullanımı. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education Vol, 6(2), 58-77.Aygün, B., & Yemen-Karpuzcu, S. (2013). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sınıf Düzeylerine Göre Yansıma Simetrisi Düşünme Düzeylerinin ve Hatalarının İncelenmesi. 12. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenliklerinde sunulan bildiri. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Azuma, R. T. (1997). A Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355-385.Barreira, J., Bessa, M., Pereira, L. C., Adão, T., Peres, E., & Magalhães, L. (2012, June). MOW: Augmented Reality Game to Learn Words in Different Languages: Case Study: Learning English Names of Animals in Elementary School. In Information Systems and Technologies (CISTI), 2012 7th Iberian Conference on (pp. 1-6). IEEE.Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin, Ankara: Pegem A Yayıncılık.Berryman, D. R. (2012). Augmented Reality: a Review. Medical Reference Services Quarterly, 31(2), 212-218.Billinghurst, M., Kato, H., & Poupyrev, I. (2001). The Magicbook-Moving Seamlessly Between Reality and Virtuality. IEEE Computer Graphics and Applications, 21(3), 6-8.Boakes, N. J. (2009). Origami Instruction in the Middle School Mathematics Classroom: Its Impact on Spatial Visualization and Geometry Knowledge of Students. RMLE Online, 32(7), 1-12.Bulf, C. (2010). The Effects of the Concept of Symmetry on Learning Geometry at French Secondary School. In Proceedings CERME (Vol. 6, pp. 726-735).Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Chen, Y. C., Chi, H. L., Hung, W. H., & Kang, S. C. (2011). Use of Tangible and Augmented Reality Models in Engineering Graphics Courses. Journal of Professional Issues in Engineering Education & Practice, 137(4), 267-276.Cheng, K. H., & Tsai, C. C. (2013). Affordances of Augmented Reality in Science Learning: Suggestions for Future Research. Journal of Science Education and Technology, 22(4), 449-462.Clements, D. H. (2004). Geometric and Spatial Thinking in Early Childhood Education. Engaging Young Children in Mathematics: Standards for Early Childhood Mathematics Education, 267-297.Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2013). Research Methods in Education. Routledge.Conway, J. H., Burgiel, H., & Goodman-Strauss, C. (2016). The Symmetries of Things. CRC Press.Creswell, J. W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi.Creswell, J. W., & Plano-Clark, V. L. (2011). Designing and Conducting Mixed Methods Research (2nd Edition). Thousand Oaks: Sage Publishing.Dağdelen, İ. (2012). İlköğretim Geometri Öğretiminde Simetri Kavramının Origami ile Modellenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Samsun.Didiş, M. G., & Ubuz, B. (2010). Öğrencilerin Simetri Konusundaki Anlamalarının SOLO Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenliklerinde Sunulmuş Bildiri, Trabzon, Karadeniz Teknik Üniversitesi.Di Serio, Á., Ibáñez, M. B., & Kloos, C. D. (2013). Impact of an Augmented Reality System on Students' Motivation for a Visual Art Course. Computers & Education, 68, 586-596.Duatepe, A., & Ubuz, B. (2004). Drama Temelli Geometri Ders Planlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı’nda sunulan bildiri, Sabancı Üniversitesi, İstanbul.Ersoy, Y. (2006). İlköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, İçerik ve Kazanımlar. İlköğretim Online, 5(1).Field, M., & Golubitsky, M. (2009). Symmetry in chaos: a search for pattern in mathematics, art, and nature. Society for Industrial and Applied Mathematics.Gül, K, & Şahin, S. (2017). Bilgisayar Donanım Öğretimi için Artırılmış Gerçeklik Materyalinin Geliştirilmesi ve Etkililiğinin İncelenmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(4), 353-362.Haak, S. (1976). Transformation Geometry and the Artwork of MC Escher. Mathematics Teacher, 69(8), 647-652.Hokky, S. (2005). What is the Relatedness of Mathematics and Art and Why We Should Care. Working Paper. Bandung Fe Institute, WPK.Hoyles, C., & Healy, L. (1997). Unfolding Meanings for Reflective Symmetry. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 2(1), 27-59.İbili, E., & Şahin, S. (2013). Artırılmış Gerçeklik ile İnteraktif 3d Geometri Kitabı Yazılımın Tasarımı ve Geliştirilmesi: ARGE3D. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13 (1), 1-8. DOI: 10.5578/fmbd.6213İçten, T., & Bal, G. (2017). Artırılmış Gerçeklik Üzerine Son Gelişmelerin ve Uygulamaların İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknoloji, 5(2), 111-136.Kalajdzievski, S. (2008). Math and Art: an Introduction to Visual Mathematics (Vol. 1). Chapman and Hall/CRC.Kaplan, A., & Öztürk, M. (2014). 2-8. Sınıf Öğrencilerinin Simetri Kavramını Anlamaya Yönelik Düşünme Yaklaşımlarının İncelenmesi. İlköğretim Online, 13(4).Karadayı-Taşkıran, A., Koral, E., & Bozkurt, A. (2015). Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılması. Akademik Bilişim 2015 (s.462-467). 4-6 Şubat 2015, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.Karadeniz, M. H., Baran, T., Bozkuş, F., & Gündüz, N. (2015). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education Vol, 6(1), 117-138.Kaufmann, H., & Schmalstieg, D. (2003). Mathematics and Geometry Education with Collaborative Augmented Reality. Computers & Graphics, 27(3), 339-345.Knuchel, C. (2004). Teaching Symmetry in the Elementary Curriculum. The Mathematics Enthusiast, 1(1), 3-8.Köse, N. Y., & Özdaş, A. (2009). How do the Fifth Grade Primary School Students Determine the Line of Symmetry in Various Geometrical Shapes Using Cabri Geometry Software. Elementary Education Online, 8(1), 159-175.Köse, N. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Dinamik Geometri Yazılımı Cabri Geometriyle Simetriyi Anlamlandırmalarının Belirlenmesi: Bir Eylem Araştırması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.Köse, N. Y. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Doğruya Göre Simetri Bilgileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42).Kuchemann, D. (1980). Children's Difficulties with Single Reflections and Rotations. Mathematics in School, 9(2), 12-13.Küçük, S., Yılmaz, R., & Göktaş, Y. (2014). İngilizce Öğreniminde Artırılmış Gerçeklik: Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Bilişsel Yük Düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(176).Leikin, R., Berman, A., & Zaslavsky, O. (2000). Applications of Symmetry to Problem Solving. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(6), 799-809.Livingston, M. A., Ai, Z., Karsch, K., & Gibson, G. O. (2011). User Interface Design for Military AR Applications. Virtual Reality, 15(2-3), 175-184.Mahadzir, N. N., & Phung, L. F. (2013). The Use of Augmented Reality Pop-up Book to Increase Motivation in English Language Learning for National Primary School. Journal of Research & Method in Education, 1(1), 26-38.Matcha, W., & Rambli, D. R. A. (2011, November). Preliminary Investigation on the Use of Augmented Reality in Collaborative Learning. In International Conference on Informatics Engineering and Information Science (pp. 189-198). Springer, Berlin, Heidelberg.McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2014). Research in Education: Evidence-based Inquiry. Pearson Higher Ed.Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. Nobel YayıneviMerriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma, Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber [Qualitative Research: A Guide to Design and İmplementation] (Çev. S. Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2009). İlköğretim Matematik Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.National Council of Teachers of Mathematics [NCTM] (Ed.). (2000). Principles and Standards for School Mathematics (Vol. 1). Reston, VA.O’Brien, H. L., & Toms, E. G. (2005). Engagement as Process in Computer-mediated Environments. In Poster presented at the Annual Conference of American Society for Information Science and Technology, Charlotte, NC.Oh, S., & Woo, W. (2008). ARGarden: Augmented Edutainment System with a Learning Companion. Transactions on Edutainment I, 40-50.Olkun, S. (2006). Yeni Öğretim Programını Değerlendirme Raporu: Matematik Öğretim Programını İnceleme Raporu. İlköğretim-Online Dergisi, 2, 35.Olkun, S., & Uçar, Z. T. (2014). İlköğretimde Etkinlik temelli Matematik Öğretimi. Eğiten Kitap.Özçakır Sümen, Ö. (2009). GeoGebra Yazılımı ile Simetri Konusunun Öğretiminin Matematik Başarısı ve Kaygısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.Pérez-López, D., & Contero, M. (2013). Delivering Educational Multimedia Contents through an Augmented Reality Application: A Case Study on Its Impact on Knowledge Acquisition and Retention. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 12(4).Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Pegem A Yayıncılık.Schattschneider, D. (2004). MC Escher: Visions of Symmetry, Harry N. Abrams. Inc., New York.Shelton, B. E., & Hedley, N. R. (2002). Using Augmented Reality for Teaching Earth-Sun Relationships to Undergraduate Geography Students. In Augmented Reality Toolkit, The First IEEE International Workshop (pp. 8-pp). IEEE.Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğrenme Ortamlarında Yeni Bir Araç: Bir Eğitlence Uygulaması Olarak Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 417-438.Somyürek, S. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.Son, J. (2006). Investigating Pre-servıce Teachers’ Understanding and Strategies on a Student’s Errors of Reflective Symmetry. Proceedings of the 30th of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 5, 146-155.Şimşek, N. (1998). Öğretim Amaçlı Bilgisayar Yazılımlarının Değerlendirilmesi: Kavramlar, Teknikler, Araçlar ve Uygulama. Siyasal Kitabevi.Tabachnik, B. G., & Fidell, L. S. (2015). Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı (6. Baskı). Mustafa Baloğlu (Çeviri Ed.). Ankara: Nobel Kitap.Türk Dil Kurumu [TDK], (2011). Güncel Türkçe Sözlük. 24.01.2018 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&view=gts adresinden erişilmiştir.Vate-U-Lan, P. (2012, July). An Augmented Reality 3D Pop-up Book: the Development of a Multimedia Project for English Language Teaching. In Multimedia and Expo (ICME), 2012 IEEE International Conference on (pp. 890-895). IEEE.Walczak, K., Wojciechowski, R., & Cellary, W. (2006, November). Dynamic Interactive VR Network Services for Education. In Proceedings of the ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology (pp. 277-286). ACM.Weyl, H. (2015). Symmetry. Princeton University Press.Wojciechowski, R., & Cellary, W. (2013). Evaluation of Learners’ Attitude Toward Learning in ARIES Augmented Reality Environments. Computers & Education, 68, 570-585.Wu, H. K., Lee, S. W. Y., Chang, H. Y., & Liang, J. C. (2013). Current Status, Opportunities and Challenges of Augmented Reality in Education. Computers & Education, 62, 41-49.Xistouri, X. (2007). Students’ Ability in Solving Line Symmetry Tasks. In 5th Conference of European Research in Mathematics Education, Lanarca, Cyprus (pp. 526-535).Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.Zembat, İ. Ö. (2007). Yansıma Dönüşümü, Doğrudan Öğretim ve Yapılandırmacılığın Temel Bileşenleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serhat Altıok 0000-0001-6656-8692

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Altıok, S. (2020). ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ SİMETRİ ÖĞRETİMİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİLERİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 10(1), 177-200. https://doi.org/10.17943/etku.622871