Mobil Artırılmış Gerçeklik (mAG) ile desteklenmiş
matematik öğretiminin ilkokul öğrencilerinin simetri başarılarına etkilerini ve
öğrencilerin MAG destekli öğretim sürecine ilişkin görüşlerini belirlemek
amacıyla gerçekleştirilen bu araştırma karma araştırma yöntemine uygun olarak
yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol grupsuz
yarı deneysel desen; nitel boyutunda ise temel yorumlayıcı desen
kullanılmıştır. Nicel veriler, simetri başarı testi ile elde edilirken; nitel
veriler için ise öğrenci görüş formu kullanılmıştır. Araştırmaya, uygun
örnekleme yönteminden yararlanılarak belirlenmiş olan ve 2018-2019
eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir devlet okulunun üçüncü sınıf düzeyinde
öğrenim gören 29 öğrenci dâhil edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde
normallik varsayımlarının incelenmesi sonucunda belirlenen ilişkili örneklemler
için t testi ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları
genel olarak ele alındığında, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin simetri
kavramı ve simetri oluşturma başarılarının anlamlı bir şekilde yükseldiği
belirlenmiştir. Öğrencilerin simetrik olma ya da olmama, noktanın simetrisi, yansıma
(dikey ve yatay) simetrisi gibi temel görevlerde daha başarılı olduğu
görülürken, döndürme, kaydırma ve çapraz simetri gibi karmaşık görevlerde daha
fazla hata yaptığı belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin matematik öğretimi
sürecinde deneyimlediği mAG ile ilgili olumlu görüşlere sahip olmasına rağmen,
hissettikleri olumsuz durumlar ve çekinceleri belirlenmiştir.
ilkokul öğrencileri matematik öğretimi simetri mobil artırılmış gerçeklik akademik başarı
Bu çalışmada yararlanılan içeriklerin bir kısmı, Prof. Dr. Hafize Keser tarafından verilen doktora düzeyindeki “Eğitimde Yeni Teknolojiler” dersi kapsamında geliştirilmiş ve pilot uygulama sonuçları dönem sonu raporu olarak sunulmuştur. Araştırmanın ilerlemesine yön veren görüş ve katkılarından ötürü Prof. Dr. Hafize Keser'e teşekkürü bir borç bilirim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |