BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİ İÇİN TASARLANAN MOODLE TABANLI BİR SİSTEMİN KULLANIŞLILIĞININ İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 120 - 133, 27.07.2016
https://doi.org/10.17943/etku.32503

Öz

Bu araştırma ile “Öğretmenlik Uygulaması Dersi” için tasarlanan Moodle tabanlı bir sistemin kullanışlılığının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemlerinden Moodle 2.8 sürümü kullanılarak bir Öğretmenlik Uygulaması Yönetim Sistemi (OUYS) sayfası tasarlanmıştır.  Araştırma, Pedagojik Formasyon Eğitimi alan 32 öğretmen adayı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde öğrenim gören 24 öğretmen adayı, dersten sorumlu 6 öğretim elemanı ve çeşitli okullarda görev yapan 10 uygulama öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırma bir dönem boyunca OUYS platformunu kullanan katılımcıların hazırlanan platform üzerindeki görüşlerini tespit etmeyi amaçlayan tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmada “Web Tabanlı Okul Deneyimi Sistemi Kullanışlılık Ölçeği” ve OUYS platformundan elde edilen “Sistem Kayıtları” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma istatistikleri kullanılmıştır. OUYS platformunu kullanan katılımcıların, uygulama sürecinden sonra platformun öğretmenlik uygulaması dersi için kullanışlılığı yüksek bir öğrenme çevresi olduğu yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Alkan, C. (2000). Meslek ve Öğ¬retmenlik Mesle¬ği içinde V. Sönmez (ed.), Öğretmenlik Mesleğine Giriş (243-294). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arabacı, B. (2008). Orta Öğretim Sosyal Alanlar Tezsiz Yüksek Lisans 1. Dönem Aday Öğretmenin Okul Deneyimi Uygulamasına İlişkin Tutumları, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 1, 13-27.
  • Arıkan, D. (2009).Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adayları ve Öğretmenlik Uygulaması Dersi, Ege Eğitim Dergisi (10) 1: 1-23.
  • Arkün, S. (2011). Fakülte - Okul İşbirliği İçin Sosyal Medya Tabanlı Bir Modelin Geliştirilmesi: Okul Uygulamaları Örneği, Ankara, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerinin Yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159.
  • Baş, T. ve Tüzün, H. (2007). Aday Öğretmenlerin Alan Eğitiminde Web Günlüklerinin (blog’ların) Kullanılması. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı, (34-38). Bakü, Azerbaycan.
  • Çetin, Ö. F. ve Bulut, H. (2002). Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinin Uygulama Öğretmenleri Ve Öğretmen Adayları Tarafından Değerlendirilmesinin İncelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2).
  • Çetintaş, B. ve Genç, A. (2005). Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüş ve deneyimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,29, 75-84.
  • Dursun, Ö. Ö. ve Kuzu, A. (2008).Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yönelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25,159 -178.
  • Fraenkel, J.R., ve Wallen, N.E. (2000). How To Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill.
  • Gülkılık, H., (2009). Fakülte – okul işbirliği kapsamında düzenlenen Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin işleyişinin değerlendirilmesi: Matematik öğretmenleri. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009.
  • Hoşgörür, V. ve Taştan, N. (2006). Eğitimin işlevleri. Ö. Demirel ve Z.
  • Kaya, Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. XIII. Türkiye’de Internet Konferansı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavak, Y. (2009). Öğretmen Yetiştirme Modelleri ve Yeniden Yapılanma Çalışmaları, Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sempozyumu, 12-13 Kasım 2009, Ankara.
  • Kiraz, E. (2002). Öğretmen Adaylarının Hizmet Öncesi Mesleki Gelişiminde Uygulama Öğretmenlerinin İşlevi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 1 (2).
  • MEB, (1973). Milli Eğitim Temel Kanunun 43. Maddesi, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/temelkanun_0.html. Erişim Tarihi: 01.09.2015
  • MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü Yönergesi (1998). Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim-Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. Ankara. MEB Yayınları.
  • Oğuz, A. (2004). Okul Deneyimi I Dersinin Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkileri, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 141-162.
  • Oproiu, G. C., & Chicioreanu, T. D. (2012). Using Virtual Learning Environments in Adult Education, Scientific Research & Education in The Air Force-AFASES,1.
  • Ozan, Ö. (2009). CMS, LMS, LCMS Kavramları. Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s. 1-6). Şanlıurfa: Harran Üniversitesi.
  • Sánchez, R. A., ve Hueros, A. D. (2010). Motivational factors that influence the acceptance of Moodle using TAM. Computers in Human Behavior, 1632–1640.
  • Sarıkaya, Y. (2014). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri için Geliştirilen Web Tabanlı Bir Sistemin Kullanışlılığının İncelenmesi, Elazığ, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Sılay,İ. ve Gök, T. (2004). Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarında Karşılaştıkları Sorunlar ve Bu Sorunları Gidermek Amacıyla Hazırlanan Öneriler Üzerine Bir Çalışma, XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Stephens, P, & Crawley, T. (1994). Becoming an Effective Teacher. England: Stankey Thornes.
  • Şahin, Ç. (2004). Okul Deneyimi-II İşbirliğinde Tarafların Karşılıklı Beklentileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 13-27.
  • Tomlinson, B., & Wittaker, C. (2013). Blended Learning in English Language Teaching: Course Design and Implementation. London: British Council.
  • Wong J. L. N., & Tsui A. B. M. (2007). How Do Teachers View The Effects Of Schoolbased İn-Service Learning Activities? A Case Study in China. Journal of Education for Teaching, 33 (4), 457–470.
  • Yeşilyurt, E. (2010). Öğretmenlik Uygulaması Öğretim Programının Standart Temelli ve İhtiyaca Cevap Verici Modeller Işığında Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldız, K. (2004). Türkiye’de öğretmen yetiştirme. M. D. Karslı, Öğretmenlik Mesleğine Giriş (2.baskı) içinde (293-294), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu) (1998). Fakülte-Okul Birliği YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öretmen Eğitimi, Ankara.
  • YÖK, (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). 01 Kasım 2015 Tarihinde http://www.yok.gov.tr/component/option,com_docman/task,doc_download/gid,70/Itemid,215/lang,tr/ adresinden
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mithat Elçiçek

Ferhat Bahçeci

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Elçiçek, M., & Bahçeci, F. (2016). ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİ İÇİN TASARLANAN MOODLE TABANLI BİR SİSTEMİN KULLANIŞLILIĞININ İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 6(2), 120-133. https://doi.org/10.17943/etku.32503