BibTex RIS Kaynak Göster

“Mobil Uygulama Geliştirme” Lisansüstü Dersine ilişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 109 - 132, 24.01.2016
https://doi.org/10.17943/etku.40533

Öz

Lisansüstü düzeyde verilen dersler hakkında öğrenci görüşleri, öğretim elemanları için sonraki yıllarda dersin işlenişi adına ciddi ipuçları sağlayabilir. Özellikle programlama dillerinin öğretilmesi sürecinde, en etkili öğretim yönteminin hala tartışılıyor olması bu konunun önemini daha da arttırmaktadır. Bu çalışmada lisansüstü düzeyde sunulan “Mobil Uygulama Geliştirme” isimli ders için öğrenci görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Yaş ortalaması 32,4 olan 14 katılımcının 12’si erkek 2’si kadındır. Dersin 12. Haftasında öğrencilere 7 demografik bilgi ile 10 adet açık uçlu sorudan oluşan anket, çevrimiçi ortamda uygulanmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğrencilerin dersin içeriğinden genel olarak memnun oldukları, bu içeriğin onların eğitim hayatlarına ve mesleki yaşantılarına oldukça katkı sağlayacağını düşündükleri görülmektedir.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Aktamış, H., ve Ergin, Ö. (2005). Fen Bilgisi Dersinde Eğitim Teknolojisi Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4 (1), Article 12.
  • Aladağ, C., ve Doğu, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 15-23.
  • Altınok, V. (2008). Yükseköğretimde İlke ve Yönelimler Neler Olmalı? Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (19), 41-52.
  • Atıcı, M., ve Çam, S. (2013). Okullarda PDR Uygulamaları Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(39), 106-119.
  • Aydemir, S., ve Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitimi Almaya İlişkin Görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4-16.
  • Aydın, F. (2011). Coğrafya Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 27-41.
  • Babb, J. S., ve Abdullat, A. (2012). The Need for Mobile Application Development in IS Curricula: An Innovation and Disruptive Technologies Perspective. Information Systems Education Journal, 10(1), 61.
  • Bernat, A., Teller, P. J., Gates, A., ve Delgado, N. (2000). Structuring the student research experience. In ACM SIGCSE Bulletin, 32(3), 17-20. ACM.
  • Bozan, M. (2012). Lisansüstü Eğitimde Nitelik Arayışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2).
  • Bozdoğan, A. E., ve Altunçekiç, A. (2007). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 5E Öğretim Modelinin Kullanılabilirliği Hakkındaki Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi.
  • Bülbül, T. (2003). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde Görev Yapan Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Öğretime Öğrenci Seçme Sürecine İlişkin Görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 167-174.
  • Charland, A., ve Leroux, B. (2011). Mobile application development: web vs. native. Communications of the ACM, 54(5), 49-53.
  • Cohen, L., Manion, L., ve Morrison, K. (2007) Research Methods in Education, 6th edition. London, Routledge.
  • Çopur, T. ve Moğol, S. (2012). Fizik Eğitimde İşbirliğine Dayalı Yaklaşımın Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (2): 251 266. Ankara.
  • Demirdağ, B., ve Kartal, M. (2011). Anorganik Kimya Dersinde Web Destekli İşbirlikli Öğrenmeye Yönelik Öğrenci Görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 36-49.
  • Distimo. (2014). Asia: The Leading App Market in the World. http://www.lateledipenelope.it /public/54c916e09d867.pdf sitesinden 22.11.2015 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Duffy, J. and Ketchard, A. (1998). Examining the Role of Service Quality in Overall Service Satisfaction. Journal of Managerial Issues, 10(2), 240-255.
  • Ersoy, A. F. ve Kaya, E. (2009). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının (2004) Uygulama Sürecine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 71‐86.
  • Evans. (2014). Evans Data: Mobile developers now number 8.7 million worldwide. http://www. fiercedeveloper.com/story/evans-data-mobile-developers-now-number-87-million-worldwide/2014-06-20 sitesinden 27.11.2015 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Feyzioğlu, B., Demirdağ, B., Ateş, A., Çobanoğlu, İ., Altun, E., ve Akyıldız, M. (2011). Students’ views on laboratory applications: Izmir sample. İlköğretim Online, 10(3), 1208-1226.
  • Fraenkel, J.R. ve Wallen, N. E. (2000). How to Design and Evaluate Research in Education. (4th Edt.) Boston, McGraw-Hill.
  • Gartner. (2015). Gartner Says Worldwide Device Shipments to Grow 1.5 Percent, to Reach 2.5 Billion Units in 2015 Press Release http://www.gartner.com/newsroom/id/3088221 sitesinden 22.11.2015 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Guzdial, M. (2015). What's the best way to teach computer science to beginners? Communications of the ACM, 58(2), 12-13. DOI 10.1145/2714488
  • Holzer, A., ve Ondrus, J. (2009). Trends in mobile application development. In Mobile wireless middleware, operating systems, and applications-workshop, 55-64. Springer Berlin Heidelberg.
  • IDC. (2014). IDC Study: How Many Software Developers Are Out There? http:// www.infoq.com/news/2014/01/IDC-software-developers sitesinden 22.11.2015 tarihinde ulaşılmıştır.
  • İnel, D., Balım, A. G. ve Evrekli, E. (2009). Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 1-16.
  • Joyner, S. A., Fuller, M. B., Holzweiss, P. C., Henderson, S., & Young, R. (2014). The Importance of Student-Instructor Connections in Graduate Level Online Courses. Journal of Online Learning & Teaching, 10(3).
  • Juniper Research. (2015). App Revenues to Reach $99bn Annually by 2019. http://www.juniperresearch.com/press/press-releases/app-revenues-to-reach-99bn-dollars-annually-2019 sitesinden 24.11.2015 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Karadimce, A., ve Bogatinoska, D. C. (2014). Using hybrid mobile applications for adaptive multimedia content delivery. In Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO), 2014 37th International Convention on IEEE.
  • Kaya, H., ve Aydın, F. (2011). Sosyal bilgiler dersindeki coğrafya konularının öğretiminde akıllı tahta uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 3(1), 179-189.
  • Keskin, N. Ö., ve Kılınç, A. G. H. (2015). Mobil Öğrenme Uygulamalarına Yönelik Geliştirme Platformlarının Karşılaştırılması ve Örnek Uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3).
  • Kırmızı, B. (2010). Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Almanca Dersinin Öğretimine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 197-210.
  • Knowles, M. S. (1970). The modern practice of adult education, 41, New York Association Press.
  • Köksalan, B. (1999). Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler, (Doktora tezi). Malatya, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Kurt, A. A., Yıldırım, Y., Becit, G., Uysal, Ö., Bağcı, H. ve Özdamar, N. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri dersine ilişkin öğrenci görüşleri. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, 2007 (s. 371-379), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi.
  • Law, K. M., Lee, V. C., ve Yu, Y. T. (2010). Learning motivation in e-learning facilitated computer programming courses. Computers & Education, 55(1), 218-228.
  • McMillan, J. H. (2004). Educational research: Fundamentals For the Consumer. Boston, Pearson / A and B.
  • Mahmoud, Q. H., ve Popowicz, P. (2010). A mobile application development approach to teaching introductory programming. In Frontiers in Education Conference (FIE), 2010 IEEE,T4F-1. IEEE.
  • Marvasti, A. B. (2004). Qualitative Research in Sociology. London, SAGE Publication.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Özmen, Z. M., ve Güç, F. A. (2013). Doktora Eğitimi ile İlgili Yaşanan Zorluklar ve Baş Etme Stratejileri: Durum Çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 214-219.
  • Raj, R., ve Tolety, S. B. (2012). A study on approaches to build cross-platform mobile applications and criteria to select appropriate approach. In India Conference (INDICON), 2012 Annual IEEE, 625-629, IEEE.
  • Rose, J., Brousseau, B., ve Makos, A. (2015). A Multi-Disciplinary Mobile Applications Project Course at the Graduate Level. In Proceedings of the International Conference on Frontiers in Education: Computer Science and Computer Engineering (FECS), 141. The Steering Committee of The World Congress in Computer Science, Computer Engineering and Applied Computing (WorldComp).
  • Subramanian, N. (2015). Challenges in Academia in Producing Prepared IT Workforce. CrossTalk, 28(1), 9-13.
  • Smutný, P. (2012). Mobile development tools and cross-platform solutions. In Carpathian Control Conference (ICCC), 2012 13th International IEEE.
  • Şahin, Ç., Demir, M. K., & Arcagök, S. (2015). Prospective Teachers' opinions Towards Postgraduate Education. Journal of Theory & Practice in Education (JTPE), 11(1), 304-320.
  • Şentürk, Ü. (2008). Enformasyon Toplumunda Eğitimin Yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 487- 506.
  • Şenses, F. (2007). Uluslararası Gelişmeler Işığında Türkiye Yükseköğretim Sistemi: Temel Eğilimler, Sorunlar Çelişkiler ve Öneriler. Economic Research Center Working Papers in Economics 07, 5.
  • Turan, İ., ve Alaz, A. (2007). Özel Dershanelerde Coğrafya Öğretiminin Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 279-292.
  • Uysal, E. (2015). Temel Tasarım Dersine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yedi Dergisi, 14, 51-65.
  • Vihavainen, A., Paksula, M., ve Luukkainen, M. (2011). Extreme apprenticeship method in teaching programming for beginners. In Proceedings of the 42nd ACM technical symposium on Computer science education ,93-98. ACM.
  • Vision Mobile. (2014). North American App Developer Trends 2014. http://www. slideshare.net/emayssat/20140900-vision-mobile-developer-economics sitesinden 21.11.2015 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Seçkin Yayınları.
  • Yin, R. K. (2009). Case Study Research: Design and Methods. Los Angeles, Calif, Sage Publications.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erinç Karataş

Yayımlanma Tarihi 24 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karataş, E. (2016). “Mobil Uygulama Geliştirme” Lisansüstü Dersine ilişkin Öğrenci Görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 6(1), 109-132. https://doi.org/10.17943/etku.40533