Bu
çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı
düzeylerini cinsiyet, mobil oyun oynama ve akademik başarı düzeyi açısından
incelenmektir. Çalışmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde öğrenim
gören 301 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Demirci, Orhan, Demirdaş,
Akpınar ve Sert (2014) tarafından dilimize uyarlanan “Akıllı Telefon
Bağımlılığı” ölçeği ile veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız
örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır.
Bulgular incelendiğinde, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı
düzeylerinde cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, mobil oyun
oynayan ve mobil oyun oynama süresi yüksek olan üniversite öğrencilerinin akıllı
telefon bağımlılığı düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Akademik başarı
düzeyi açısından incelendiğinde akademik başarı düzeyi açısından başarı düzeyi
düşük olan öğrencilerin, başarı düzeyi daha yüksek olan öğrencilere göre akıllı
telefon bağımlılık riskinin yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmada
öğrencilerin akıllı telefonu kullandıkları yer ile kullanma amaçlarına yönelik
bulgular da yer almaktadır.
Akademik başarı akıllı telefon bağımlılığı mobil oyun oynama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |