Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin eğitsel sanal gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik bir tutum ölçeği geliştirme sürecini anlatmaktadır. Süreç, bir literatür taraması yapılarak ölçeğin test maddelerinin yazılmasıyla başlamış, ardından altı öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme ile devam etmiştir. Ölçek geliştirme çalışması iki adımdan oluşmaktadır. Araştırmanın ilk adımındaki örneklem, eğitsel sanal gerçeklik uygulamaları ile ilgili videolar izleyen ve daha önce sanal gerçeklik uygulamalarını kullanma deneyimi olan 850 ortaokul öğrencisinden oluşmuştur. Analiz sonucunda 18 maddeden oluşan tek faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır ve bu yapı varyansın% 54.96'sını açıklamaktadır. Cronbach Alpha katsayısı AFA' dan sonra 0,95 ve DFA' dan sonra 0,94 olarak bulunmuştur. Araştırmanın ikinci aşamasının örneklemini eğitsel sanal gerçeklik uygulamalarını bireysel olarak deneyimlemiş 6. sınıfa giden 26 öğrenci oluşturmaktadır. Bu gruptan elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanılmış ve güvenilirliği ölçmek için Cronbach alfa güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. Bu öğrencilerin yarısından fazlasının ölçek puanları ortalamanın üzerinde yer almaktadır. Cronbach Alpha katsayısı da 0,90'dır. Analiz sonuçları, on sekiz maddelik tutum ölçeğinin uyum istatistiklerinin iyi düzeyde olduğunu; ölçeğin, öğrencilerin eğitsel sanal gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarını belirlemede kullanılabilecek güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
Dokuz Eylül Üniversitesi
2019.KB.EGT.009
Projenin yürütülmesi için finansal destek sağlayan Dokuz Eylül Üniversitesi'ne teşekkür ederiz.
This study describes the process of developing an attitude scale to determine middle school students' attitudes towards educational virtual reality applications. The process started with writing the testing items of the scale by conducting a literature review, and then continued with a semi-structured interview with six students. Scale development study consists of two steps. The sample in the first step of the study consisted of 850 middle school students who watched videos about educational virtual reality applications and had previous experience of using virtual reality applications. As a result of the analysis, a single factor structure consisting of 18 items emerged and this structure explains 54.96% of the variance. The Cronbach Alpha coefficient is 0.95 after EFA; It was found to be 0.94 after CFA. The sample of the second step of the study consists of 26 6th grade students who have experienced educational virtual reality applications individually. Descriptive statistical methods were used in the analysis of the data obtained from this group and the Cronbach alpha reliability coefficient was calculated to measure the reliability. Scale scores of more than half of these students are above the average. The Cronbach Alpha coefficient is also 0.90. The analysis results show that the compliance statistics of the eighteen-item attitude scale are at a good level; it shows that the scale is a reliable and valid measurement tool that can be used to determine students' attitudes towards educational virtual reality applications.
virtual reality attitude middle school students scale development
2019.KB.EGT.009
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2019.KB.EGT.009 |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |