Just as for other features that build one’s identity, music can occasionally be the subject causing labeling, exclusion, and ailenation/othering among individuals and groups. It is generally accepted that the primary role of popular music is to symbolise the boundaries between younger and older sections of the society. As such, certain types and features of popular mu- sic, either intentionally or inadvertantly have caused throughout its history adversity among certain sections of the society and and atrracted negative reactions from certain circles. This phenomenon is even more apparent in the case of heavy metal music whose visual images, video and audio clips and lyrics are regarded as “objectionable” not only among adult conserva- tives, but by those in power in society in general (media, politics, religion). It also leads to a growing sense of hatred, fear, prejudice and finally social alienation/othering. In this study, the social reactions to heavy metal music, which sometimes have concerns far above normal, the reasons for these re- actions and the stereotyping of the genre are questioned and an attempt is made to classify the stages of the othering process in view of relevant the- ories.
Kimliği inşa eden her özelliğin olduğu gibi müziğin de birey ve gruplar ara- sında zaman zaman etiketleme, dışlama ve ötekileştirmeye neden olduğu gözlemlenebilir. Birincil rolü -genel kabul gören yaklaşımla- gençlik ve ye- tişkinler dünyası arasındaki sınırları simgelemek olan popüler müziğin bazı türleri sahip oldukları özellikler ve istemli ya da istemsizce neden oldukları kimi olaylar neticesinde tarihi boyunca toplumun çeşitli kesimlerinden olumsuz tepkilere maruz kalır. Söz konusu tepkilerin en fazla şiddetlendiği heavy metal; görsel ve işitsel imajı, müzik videoları, şarkı sözleri ile yalnızca yetişkin muhafazakârlar arasında değil, genel olarak toplum nezdinde ikti- dar sahipleri tarafından (medya, politika, din) “sakıncalı” bir müzik türü olarak etiketlenirken, toplumda izlerkitleye karşı giderek artan nefret, korku, önyargı ve nihayet ötekileştirme tutumunun oluşmasına neden olur. Bu çalışmada heavy metal müziğe yönelik kimi zaman normalin çok üze- rinde endişeler taşıyan toplumsal tepkiler, bu tepkilerin nedenleri ve türe ilişkin var olan kalıpyargılar sorgulanmış, ötekileştirme sürecinin işleyiş aşamaları uygun temel kavramlar çerçevesinde sınıflandırılarak aktarılmaya çalışılmıştır.
Popüler müzik Heavy metal Ahlaki panik Ötekileştirme Kalıpyargı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 1899 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |