Sanat tarihi üzerine yapılan tüm çalışmalar, plastik sanatlara odaklanır. Buna paralel olarak yürütülen sanat tartışmalarına edebiyat de eklenir. Müziğin bu tartışmalarda kimi zaman geri planda kalması, genelde ise hiç değinilmemesinin nedenleri açık. Müzik, diğer tüm sanatların aksine bir görsel ve metin barındırmamaktadır. Her ne kadar partitür, libretto ya da müziğin programını oluşturan bir edebiyat yapıtı gibi gereçlerden söz edilse de müzik seslendirilmeye gereksinim duyar. Bu durum, müzik tarihi, müzik kuramı, kısaca batı sanat müziğini oluşturan yapıtaşlarını bilmeyenler için önemli bir sorun oluşturur. Bu bağlamda müzik üzerine konuşmak, gündelik yaşamın bir parçası olması nedeniyle oldukça çekici ancak aynı oranda zordur. Bir sanat eserini beğenmek ve anlamak arasındaki fark, müzik için de geçerlidir; müziğin anlaşılması ise, o müziğe ilişkin bir kültürel sermaye gerektirir. Müzik, aynı zamanda sınıfsal bir ayrımın işaretleyicisi olarak da iş görür.
Müzik üzerine konuşmanın oldukça zor ve kafa karıştırıcı olduğunu kabul etmek gerekir. Böyle bir eylem, çoğu zaman sınıf, toplum, kültür, estetik, etik, tarih, felsefe gibi pek çok farklı şeyin konuşulması anlamına da gelmektedir. Derinlemesine bir müzik tartışması için bunlar zorunludur. Bu çalışmada müzik, bu doğrultuda ele alınır ve değerlendirilmeye çalışılır.
All the studies conducted on art history focus on the visual arts. In parallel, literature is added to the art discussions. The reasons for music sometimes being in the background in these discussions, and generally not being mentioned at all, are clear. Unlike all other arts, music does not contain a visual or textual component. Although references are made to elements such as sheet music, libretto, or literary works that constitute the program of the music, music requires performance. This situation poses a significant challenge for those unfamiliar with the building blocks of music history, music theory, and, in short, Western classical music. Speaking about music in this context is both appealing and challenging due to its integral presence in everyday life. The difference between liking and understanding a work of art is also applicable to music. Similarly, cultural capital is necessary to understand music. Music consistently serves as a marker of class distinction. It is essential to acknowledge that discussing music is quite difficult and complicated.
Conversations about music often encompass diverse topics such as class, society, culture, ethics, history, and philosophy. A comprehensive discourse on music includes these elements. In this study, music is evaluated and addressed in such a manner.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |