Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opportunities, Limits and Inequalities in Music Technologies: A Study of Women's Experiences of the Voice of Women Project

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 451 - 461, 30.11.2024

Öz

Abstract
The globalization process that has been going on since the 1980s has been accompanied by major transformations in new media, information and communication technologies. The speed and intensity of these transformations are deeply felt in social, cultural and artistic areas and are restructuring these areas. Especially in the last twenty years, in post-modern life that has been shaped around internet technologies and social media platforms, time and space are moving away from each other (Giddens, 2005), and the opportunities offered by technological opportunities make it possible to be everywhere at any time.
Technological innovations and the constant movement and competition within internet networks also give a different breath to musical practices and force the relationships in this area to change. Indeed, musical technologies are gaining a central place in the music world day by day, repositioning all the actors in this area around technology. While the circulation and production of music in every area through technology increases the opportunities, it also deepens the inequalities in access. Again, as in every area, women are more restricted, damaged and obstructed in technical matters. However, any disadvantages that women may experience due to being women reinforce this.
Keywords: Music technologies, digital divide, gender and music, cultural capital, inequality in music.

Kaynakça

  • Aydemir, M. A. (2011). Toplumsal İlişkilerin Sosyal Sermaye Değeri (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk U niversitesi, Konya.
  • Baştu rk Akça, E. ve Kaya, B. (2016). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Perspektifinden Dijital Bölünme ve Farklı Yaklaşımlar. Intermedia International e-Journal, Fall, December 2016/3(5): 301-319.
  • Bourdieu, P. ve Wacquant, L. (2012). Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar (Nazlı Ö kten, Çev.). I stanbul: I letişim. Bourdieu, P. (2015). Pratik Nedenler (Hu lya Ug ur Tanrıo ver, Çev.). s.37-43. I stanbul: Hil Yayın.
  • Bourdieu, P. (2017). Ayrım: Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi (Derya Fırat ve Gu nce Berkkurt, Çev.). s.167. Ankara: Heretik.

Müzik Teknolojilerinde İmkanlar, Sınırlar ve Eşitsizlikler: Kadınların Voice of Women Projesi Tecrübeleri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 451 - 461, 30.11.2024

Öz

Özet
1980’lerden bu yana yaşanan küreselleşme sürecine yeni medya, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki büyük dönüşümler eşlik etmektedir. Bu dönüşümlerin hızı ve yoğunluğu toplumsal, kültürel ve sanatsal alanlarda derinden hissedilmekte ve bu alanları yeniden yapılandırmaktadır. Özellikle son yirmi yılda internet teknolojileri ve sosyal medya platformları ekseninde şekillenen post-modern yaşamda zaman ve mekân birbirinden uzaklaşmakta (Giddens, 2005), teknolojik olanakların sunduğu imkanlar her an her yerde bulunmayı mümkün kılmaktadır.
Teknolojik yenilikler ve internet ağları içerisinde sürekli hareket ve rekabet halinde olma durumu müzikal pratiklere de farklı bir soluk kazandırmakta ve bu alandaki ilişkileri değişime zorlamaktadır. Nitekim müzikal teknolojiler günden güne müzik dünyasında merkezi bir yer edinmekte, bu alandaki tüm aktörleri teknoloji etrafında yeniden konumlandırmaktadır. Müziğin her alanda teknoloji aracılıyla dolaşımı ve üretimi imkanları artırmakla beraber erişimdeki eşitsizlikleri de derinleştirmektedir. Yine her alanda olduğu gibi kadınlar teknik konularda daha çok kısıtlanmakta, örselenmekte ve engellenmektedir. Ancak kadınların kadın olmakla beraber yaşayacakları herhangi bir dezavantajlı durum bunu perçinlemektedir.
Anahtar Kelimeler: Müzik teknolojileri, dijital bölünme, toplumsal cinsiyet ve müzik, kültürel sermaye, müzikte eşitsizlik.

Kaynakça

  • Aydemir, M. A. (2011). Toplumsal İlişkilerin Sosyal Sermaye Değeri (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk U niversitesi, Konya.
  • Baştu rk Akça, E. ve Kaya, B. (2016). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Perspektifinden Dijital Bölünme ve Farklı Yaklaşımlar. Intermedia International e-Journal, Fall, December 2016/3(5): 301-319.
  • Bourdieu, P. ve Wacquant, L. (2012). Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar (Nazlı Ö kten, Çev.). I stanbul: I letişim. Bourdieu, P. (2015). Pratik Nedenler (Hu lya Ug ur Tanrıo ver, Çev.). s.37-43. I stanbul: Hil Yayın.
  • Bourdieu, P. (2017). Ayrım: Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi (Derya Fırat ve Gu nce Berkkurt, Çev.). s.167. Ankara: Heretik.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dilşah Kaymaz 0009-0000-8382-9946

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2024
Kabul Tarihi 28 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaymaz, D. (2024). Müzik Teknolojilerinde İmkanlar, Sınırlar ve Eşitsizlikler: Kadınların Voice of Women Projesi Tecrübeleri Üzerine Bir İnceleme. Etnomüzikoloji Dergisi, 7(2), 451-461.