Kimi kaynaklarda Anadolu rock kimilerinde de Anadolu pop olarak adlandırılan popüler müzik türü, 2010’lu yıllardan itibaren kültürel akış içerisinde yeniden ivme kazanmaya başlamıştır. Bu ivmenin bir sonucu olarak hem yurtiçi hem de yurtdışı kaynaklarda Anadolu rock ile ilişkili sıklıkla tekrarlanan kavramlar, söz konusu türün yaşadığı canlanma sürecine ilişkin yeni analiz olanakları doğurmaktadır. Altın Gün gibi müzik gruplarına dair tanıtımların başı çektiği yazılar vasıtasıyla Anadolu rock canlanmasıyla ilgili tartışmaların retro, nostaljik ve egzotik gibi kavramları da içerecek şekilde yürütülmesi, Anadolu rock’ın yazınsal dünyada algılanışına yönelik kavramsal bir çerçeve çizilmesinin ve Anadolu rock canlanmasının hangi biçimlerde algılandığına dair tartışmaların gerekliliğini göstermektedir. Bu makalede de bu ihtiyacı karşılamak amacıyla, 2017 yılından beri aktif olarak hayatına devam eden Altın Gün isimli grubun kültürel akış içerisindeki hareketliliği bir örnek olay olarak ele alınmış; grubun müziksel ve müzik dışı gösterenler bağlamında değerlendirilmesi, yerel ve yabancı basında Anadolu rock canlanması olarak anılan olayla bağlantısı üzerinden yürütülmüştür. Bu değerlendirme doğrultusunda, Anadolu rock türünün ortaya çıkış evresine canlanma kavramıyla yaklaşmanın, türün güncel dinamizmine ilgi duyan akademisyenler için faydaları ele alınmıştır.
The popular music genre, referred to as Anatolian rock in some sources and Anatolian pop in others, has begun to gain momentum again in the cultural flow since the 2010s. The concepts that are frequently repeated in articles related to Anatolian rock in both domestic and foreign sources as a result of this momentum bring about new analysis opportunities regarding the revival process experienced by the said genre. As evidenced by the way discussions about the revival of Anatolian rock, led by articles promoting bands such as Altın Gün, are carried out in a way that includes concepts such as retro, nostalgic, and exotic, shows the necessity of drawing a conceptual framework for the perception of Anatolian rock in the literary world, and for discussions on the ways in which the revival of Anatolian rock is perceived. In order to meet this need, this article takes the mobility of the band Altın Gün, which has been active since 2017, within the cultural flow as a case study; the analysis of the band in the context of musical and non-musical signifiers is carried out through its connection with the event referred to as the Anatolian rock revival in the local and foreign press. In accordance with this analysis, the benefits of approaching the emergence phase of the Anatolian rock genre with the concept of revival have been addressed for academics who are interested in the current dynamism of the genre.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Müzikoloji ve Etnomüzikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 6 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |