In the past two decades, ethnomusicologists have studied music traditions worldwide, developing theories about the sustainability of music ecosystems (Schippers 2015, 2016). Others applied these models to examine the factors influencing the success or failure of music centres established in post-conflict zones with the aim of promoting the teaching, learning, and communal practice of music, in order to support the coherence of societies torn apart by conflict (Howell 2017, 2024). In this article, I examine the applied ethnomusicological interventions initiated by me and other scholars at the Highland Institute in Kohima and other academic institutions in Nagaland through the lenses of Schippers’ and Howell’s theory models. I argue that both models are useful tools to examine applied ethnomusicological interventions aimed at promoting ethnomusicological research at academic institutions in post-conflict zones, as happened in the case of our interventions at the Highland Institute.
Keywords: South Asia, post-conflict zones, Indigenous performing arts, music sustainability, applied ethnomusicology.
South Asia post-conflict zones Indigenous performing arts music sustainability applied ethnomusicology
n/a
n/a
1
n/a
Son yirmi yılda etnomüzikologlar dünya çapında müzik geleneklerini inceleyerek müzik ekosistemlerinin sürdürülebilirliği hakkında teoriler geliştirdiler (Schippers 2015, 2016). Diğerleri bu modelleri, çatışma sonrası bölgelerde kurulan müzik merkezlerinin başarısını veya başarısızlığını etkileyen faktörleri incelemek için uyguladılar ve çatışma nedeniyle parçalanmış toplumların tutarlılığını desteklemek için müzik öğretimini, öğrenimini ve toplumsal uygulamasını teşvik ettiler (Howell 2017, 2024). Bu makalede, Kohima'daki Highland Enstitüsü'nde ve Nagaland'daki diğer akademik kurumlarda benim ve diğer akademisyenlerin başlattığı uygulamalı etnomüzikolojik müdahaleleri Schippers ve Howell'ın teori modelleri merceğinden inceliyorum. Her iki modelin de, Highland Enstitüsü'ndeki müdahalelerimizde olduğu gibi, çatışma sonrası bölgelerdeki akademik kurumlarda etnomüzikolojik araştırmayı teşvik etmeyi amaçlayan uygulamalı etnomüzikolojik müdahaleleri incelemek için yararlı araçlar olduğunu savunuyorum.
Anahtar kelimeler: Güney Asya, çatışma sonrası bölgeler, yerli sahne sanatları, müzik sürdürülebilirliği, uygulamalı etnomüzikoloji.
Güney Asya çatışma sonrası bölgeler Yerli sahne sanatları müzik sürdürülebilirliği uygulamalı etnomüzikoloji
n/a
n/a
1
n/a
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Müzikoloji ve Etnomüzikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |