Sınıf dışı İngilizce, İngilizceyi ikinci veya yabancı dil olarak öğrenenlerin sınıf dışı İngilizce katılımlarını inceleyen yeni bir araştırma alanıdır. Bu bağlamda, bu çalışma, 2014–2024 yılları arasında Türkiye’de İngiliz Dili Eğitimi alanında yürütülmüş yüksek lisans ve doktora tezlerinde sınıf dışı İngilizce araştırma eğilimlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, betimsel bir araştırma tasarımı benimsenmiş ve veriler Türkiye Ulusal Tez Veri tabanındaki örneklemlerden toplanmıştır. Önceden belirlenmiş kategorileri (örn. tamamlanma yılları, tez türleri, yayın bilgisi, hedef katılımcılar, araştırma yöntemi, araştırma tasarımı ve veri toplama araçları) içeren bir rubrik temelinde toplam 22 tez analiz edilmiştir. Betimsel analiz bulguları, sınıf dışı İngilizce üzerine yapılan araştırmaların, özellikle Türkiye bağlamında, hâlen başlangıç aşamasında olduğunu göstermiştir. Son on yılda, bu konu yüksek lisans düzeyinde biraz daha fazla araştırılmış, doktora düzeyinde ise göz ardı edilmiş, sıklıkla anketler ve ölçekler aracılığıyla ölçülmüş ve genellikle duygusal değişkenlerle ilişkili olarak incelenmiştir. Sonuçlar, İngiliz dili eğitimi alanında yüksek lisans düzeyinde özellikle de doktorada yapılan sınıf dışı İngilizce araştırmaların azlığına işaret etmektedir. Ayrıca, bu çalışma, akademik dikkati sınıf dışı İngilizce konusunda olası araştırma boşluklarına, fırsatlara ve gelecek çalışmalara yönelik çıkarımlara çekmektedir.
Sınıf dışı İngilizce Sınıf dışı katılım Yabancı dil olarak İngilizce Veri tabanı
Extramural English is an emerging research area that investigates English as a second/foreign language (L2) learners’ out-of-class L2 engagement. In this respect, this study aims to showcase extramural English research tendency in graduate and postgraduate dissertations (M.A. and Ph.D.) conducted in Türkiye in the field of English Language Teaching (ELT) between 2014 and 2024. To this end, a descriptive research design was adopted, and data were collected from samples in the Turkish National Dissertations Database. A total of 22 dissertations were analyzed based on a rubric, including predetermined categories (e.g., years of completion, types of dissertations, publication information, target participants, research method, research design, and data collection tools). The findings of the descriptive analysis indicated that research on extramural English still remains at an early developmental stage, particularly within the Turkish context. It was explored slightly more at the master's level, overlooked at the doctoral level, frequently measured through questionnaires and scales, and often examined in relation to affective variables over the last decade. The results point out the scarcity of extramural research undertaken at the graduate level, particularly at the postgraduate level in ELT. Further, the study draws scholarly attention to the possible research gaps, opportunities, and implications for further directions on extramural English.
Extramural English Out-of-class Engagement EFL Dissertations Database
Çalışma doküman incelenmesine dayandığı için etik kurul belgesine gerek duyulmamıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 18 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 23 |