Bireylerin içerisinde bulunduğu teknolojik gelişmeleri takip edebilmesi, çağın teknolojisini algılayabilme ve ihtiyaçları doğrultusunda uyarlayabilme yeterliliği teknoloji okuryazarlığı kavramı ile ifade edilmektedir. Toplumların artan teknoloji okuryazarlık düzeyi ise firmaları dijital dönüşümlere sevk etmiştir. Firmaların kaynaklarını etkin ve verimli kullanabilmesi için önemli adımlardan biri olan dijitalleşme, tüm sektörlerde etkisini göstermeye başlamıştır. Yüksek bir ivme ile ilerleyen teknoloji, hizmet sektörünü de dönüştürmeye başlamıştır. Hizmet sektörlerinde hem hizmet üretimleri hem de müşterilerle iletişim kanallarında değişimi meydana getirmiştir. Finansal hizmet sunan firmaların dijital dönüşümlerinin temellerinden biri de bireylerin sunulan yenilikleri özümseyebilme düzeyidir. Bu çalışma, 463 kişilik bir örneklem üzerinden elde edilmiş ve farklı yaş gruplarına dair teknoloji okuryazarlık düzeyi ve bunun finansal dijitalleşmeyi nasıl etkilediğine dair bulguları içermektedir. Katılımcılara anket yöntemi ile ulaşılmış, elde edilen verilere SPSS paket programı aracılığıyla; ortalama ve standart sapma, t-testi, Regrasyon, ANOVA ve farklılık analizleri uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlarda teknoloji okuryazarlığı ile finansal dijitalleşme arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiş ve bu ilişkinin yaş kuşakları özelindeki farklılığı incelenmiştir.
The ability of individuals to follow the technological developments in which they are involved, to perceive the technology of the age and to adapt it in line with their needs is expressed by the concept of technology literacy. The increasing technological literacy levels within societies have propelled companies towards digital transformations. Digitalization, an essential step for companies to efficiently utilize their resources, has begun to manifest its impact across all sectors. Technology, which is advancing at a high pace, has also started to transform the service sector. One of the foundations of the digital transformation of firms providing financial services is the ability of individuals to assimilate the innovations offered. It has brought about changes in both service production and communication channels with customers. This study is based on a sample of 463 individuals and includes findings on the level of technology literacy of different age groups and how this affects financial digitalization. The participants were reached by questionnaire method and the data obtained were analyzed by means of mean and standard deviation, t-test, regression, ANOVA and difference analysis through SPSS package program. In the results obtained, a significant relationship was found between technology literacy and financial digitalization and the difference of this relationship in terms of age generations was examined.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilim ve Teknoloji Sosyolojisi ve Sosyal Bilimler, İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 23 |