Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI

Yıl 2008, Sayı: 3, 231 - 250, 02.03.2008

Öz











İletişim ve teknoloji alanında
yaşanan gelişmeler sonucunda uluslararası rekabet yoğunlaşarak ekonomilerin
adeta karşılıklı bağımlılaşmasına neden olmuş, ortaya çıkarı bu durum ise
firmaları sadece yerel pazarlar değil uluslararası pazar değişkenlerini içeren stratejiler
geliştirmeye yönlendirmiştir. Geliştirilen stratejik pazarlama planlarının
hayata geçirilmesinde v e başarısında iletişim stratejilerine işlerlik
kazandırılması önemli rol oynamaktadır. Bununla birlikte tüketicilerle ve çevreyle
iletişimi sağlayan tüm unsurların bir arada ve tek bir mesaj çerçevesinde, tek
bir kaynaktan yönetilmesi rekabette farklılığı sağlamaktadır. Bütünleşik pazarlama
iletişimi olarak bilinen bu anlayışta, pazarlama hedeflerine ulaşabilmek için firmanın
iletişim amacıyla kullanabileceği tüm araçlara bütünsel bakış açısının getirilmesi
esastır. Tüketici davranışları açısından etkili olan ve iletişimin yönünü belirleyen
bir diğer etmen de kültürdür. Kültür firmaların pazarlama iletişimi uygulamalarında
mesaj oluşumundan, mesajın algılanışı, mesajın yayınlanacağı aracın seçimine
kadar iletişimin kalitesini belirleyici özelliğe sahiptir. Dolayısıyla bu
çalışmada, değişen pazarlama koşullarına bağlı olarak işletmelerin pazarlama iletişimi
uygulamalarında yansıtılan kültürel değerler ve bunların etkileri üzerine dikkat
çekilmeye çalışılmaktadır.



Kaynakça

  • ANHOLT, Simon (2003). Global Markaların Yerel Çuvallamaları. Çev. Gonca Canan. İstanbul: Media Cat Yayınları.
Yıl 2008, Sayı: 3, 231 - 250, 02.03.2008

Öz

Kaynakça

  • ANHOLT, Simon (2003). Global Markaların Yerel Çuvallamaları. Çev. Gonca Canan. İstanbul: Media Cat Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İşıl Karpat Aktuğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Mart 2008
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karpat Aktuğlu, İ. (2008). KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(3), 231-250.
AMA Karpat Aktuğlu İ. KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI. Yeni Düşünceler Dergisi. Mart 2008;(3):231-250.
Chicago Karpat Aktuğlu, İşıl. “KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 3 (Mart 2008): 231-50.
EndNote Karpat Aktuğlu İ (01 Mart 2008) KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 3 231–250.
IEEE İ. Karpat Aktuğlu, “KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 3, ss. 231–250, Mart 2008.
ISNAD Karpat Aktuğlu, İşıl. “KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 3 (Mart 2008), 231-250.
JAMA Karpat Aktuğlu İ. KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI. Yeni Düşünceler Dergisi. 2008;:231–250.
MLA Karpat Aktuğlu, İşıl. “KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 3, 2008, ss. 231-50.
Vancouver Karpat Aktuğlu İ. KÜLTÜRÜN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ VE FARKLI ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARINDA KÜLTÜREL DEĞERLERİN AKTARIMI. Yeni Düşünceler Dergisi. 2008(3):231-50.