Pazarlama alanında yaşanan değişimler sonucu ortaya çıkan çeşitlilikte,
doğrudan pazarlama kavramı ortaya çıkmıştır. Doğrudan pazarlama çalışmalarının
reklam çabalarına yansıması ise “doğrudan tepki reklamları” adı altında ele
alınmaktadır. Ancak söz konusu alana ilişkin literatürde doğrudan pazarlama ve
doğrudan tepki reklamlarına ilişkin karmaşa olduğu görülmektedir.
Literatürdeki karmaşaya reklam perspektifinden netlik kazandırılması, yaşanan
karmaşanın uygulamadaki kilit noktalarının belirlenmesi adına tüketicilere yönelik
araştırma yapılmıştır. Doğrudan tepki reklamlarının etkinliğini sağlamada
dikkate alınması gereken hususların belirlenmesi amacıyla şekillendirilen çalışmada
doğrudan tepki reklamlarının tüketicilerin satın alma eğilimlerine etki sürecine
ilişkin bir model önerisi sunulmaktadır. Araştırma sonuçlarına bağlı olarak
model yeniden şekillendirilmekte; geliştirilen model doğrultusunda alana ilişkin
çalışmalara ışık tutacak öneriler sıralanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 7 |