Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2013, Sayı: 7, 175 - 190, 28.06.2013

Öz











Pazarlama alanında yaşanan değişimler sonucu ortaya çıkan çeşitlilikte,
doğrudan pazarlama kavramı ortaya çıkmıştır. Doğrudan pazarlama çalışmalarının
reklam çabalarına yansıması ise “doğrudan tepki reklamları” adı altında ele
alınmaktadır. Ancak söz konusu alana ilişkin literatürde doğrudan pazarlama ve
doğrudan tepki reklamlarına ilişkin karmaşa olduğu görülmektedir.



Literatürdeki karmaşaya reklam perspektifinden netlik kazandırılması, yaşanan
karmaşanın uygulamadaki kilit noktalarının belirlenmesi adına tüketicilere yönelik
araştırma yapılmıştır. Doğrudan tepki reklamlarının etkinliğini sağlamada
dikkate alınması gereken hususların belirlenmesi amacıyla şekillendirilen çalışmada
doğrudan tepki reklamlarının tüketicilerin satın alma eğilimlerine etki sürecine
ilişkin bir model önerisi sunulmaktadır. Araştırma sonuçlarına bağlı olarak
model yeniden şekillendirilmekte; geliştirilen model doğrultusunda alana ilişkin
çalışmalara ışık tutacak öneriler sıralanmaktadır.



Kaynakça

  • ATKINSON, William. (2011). How to Build Customer Loyalty. Distrubutor Focus. May.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özen Okat Özdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Okat Özdem, Ö. (2013). DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(7), 175-190.
AMA Okat Özdem Ö. DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Yeni Düşünceler Dergisi. Haziran 2013;(7):175-190.
Chicago Okat Özdem, Özen. “DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 7 (Haziran 2013): 175-90.
EndNote Okat Özdem Ö (01 Haziran 2013) DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 175–190.
IEEE Ö. Okat Özdem, “DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 7, ss. 175–190, Haziran 2013.
ISNAD Okat Özdem, Özen. “DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 (Haziran 2013), 175-190.
JAMA Okat Özdem Ö. DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013;:175–190.
MLA Okat Özdem, Özen. “DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 7, 2013, ss. 175-90.
Vancouver Okat Özdem Ö. DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013(7):175-90.