Research Article
BibTex RIS Cite

DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma

Year 2013, Issue: 7, 175 - 190, 28.06.2013

Abstract











Pazarlama alanında yaşanan değişimler sonucu ortaya çıkan çeşitlilikte,
doğrudan pazarlama kavramı ortaya çıkmıştır. Doğrudan pazarlama çalışmalarının
reklam çabalarına yansıması ise “doğrudan tepki reklamları” adı altında ele
alınmaktadır. Ancak söz konusu alana ilişkin literatürde doğrudan pazarlama ve
doğrudan tepki reklamlarına ilişkin karmaşa olduğu görülmektedir.



Literatürdeki karmaşaya reklam perspektifinden netlik kazandırılması, yaşanan
karmaşanın uygulamadaki kilit noktalarının belirlenmesi adına tüketicilere yönelik
araştırma yapılmıştır. Doğrudan tepki reklamlarının etkinliğini sağlamada
dikkate alınması gereken hususların belirlenmesi amacıyla şekillendirilen çalışmada
doğrudan tepki reklamlarının tüketicilerin satın alma eğilimlerine etki sürecine
ilişkin bir model önerisi sunulmaktadır. Araştırma sonuçlarına bağlı olarak
model yeniden şekillendirilmekte; geliştirilen model doğrultusunda alana ilişkin
çalışmalara ışık tutacak öneriler sıralanmaktadır.



References

  • ATKINSON, William. (2011). How to Build Customer Loyalty. Distrubutor Focus. May.
Year 2013, Issue: 7, 175 - 190, 28.06.2013

Abstract

References

  • ATKINSON, William. (2011). How to Build Customer Loyalty. Distrubutor Focus. May.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özen Okat Özdem This is me

Publication Date June 28, 2013
Submission Date April 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 7

Cite

APA Okat Özdem, Ö. (2013). DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(7), 175-190.
AMA Okat Özdem Ö. DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Yeni Düşünceler Dergisi. June 2013;(7):175-190.
Chicago Okat Özdem, Özen. “DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 7 (June 2013): 175-90.
EndNote Okat Özdem Ö (June 1, 2013) DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 175–190.
IEEE Ö. Okat Özdem, “DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 7, pp. 175–190, June 2013.
ISNAD Okat Özdem, Özen. “DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 (June 2013), 175-190.
JAMA Okat Özdem Ö. DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013;:175–190.
MLA Okat Özdem, Özen. “DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 7, 2013, pp. 175-90.
Vancouver Okat Özdem Ö. DOĞRUDAN TEPKİ REKLAMCILIĞI: Türkiye’deki Uygulamaların Tüketici Perspektifinden Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013(7):175-90.