Araştırmada, Türkiye’nin Akdeniz Bölgesi’ndeki
ortaokul öğrencilerinin internete yönelik epistemolojik inançlarının ne düzeyde
olduğunu ortaya çıkarmak ve öğrencilerin internet kullanım örüntülerini tespit
etmek amaçlanmaktadır. Araştırmada verileri elde etmek için anket tekniği
kullanılmıştır. Anket hazırlanırken Strømsø ve Bråten (2010) tarafından revize
edilip son haline getirilen “İnternete Yönelik Epistemolojik İnanç Ölçeği”nden
yararlanılmıştır. Anket çalışması, Şubat 2019 - Nisan 2019 tarihleri arasında
yapılmış ve veriler katılımcılarla yüz yüze anket tekniği kullanılarak elde
edilmiştir. Araştırmanın evrenini, Akdeniz Bölgesi’ndeki okullarda öğrenim
gören yaklaşık 300 bin ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Adana ve Hatay
illerindeki ortaokullarda bulunan 400 öğrenci ise araştırmanın örneklemini
temsil etmektedir. Örneklem, tabakalı
örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Sıklık Analizi, Normallik
Analizi, T Testi ve Anova Testi kullanılmıştır. Analizden elde edilen bulgulara
göre, öğrencilerin internete yönelik epistemolojik inançları yüksek olmaktadır.
Epistemolojik inanç düzeyi, öğrencilerin cinsiyetleri ve yaşadıkları şehirlere
göre farklılık göstermemektedir. Ancak epistemolojik inanç düzeyi, öğrencilerin
yaşları ve bulundukları sınıfa göre farklılık göstermektedir. Yaş, sınıf ve
internet kullanım seviyesi arttıkça öğrencilerin internete yönelik
epistemolojik inançları da artış göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 12 |