Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE EFFECT OF PURCHASE INTENTION, PRICE AND PANDEMIC PERIOD ON TOTAL HOUSING SALES BY TIME SERIES ANALYSIS

Yıl 2021, Sayı: 16, 20 - 32, 31.12.2021

Öz

Increase in the time spent at home in the pandemic has also affected housing sales and made it important to determine the factors that affect sales. High financing need of the housing purchase will affect price; the complexity of the decision-making process will affect purchase intention and together they will affect home sales. For this reason, this study aims to examine the total house sales between January 2017 and August 2021 with the factors of the house unit price and the probability of buying or building a house in the next 12 months. Research findings show that the intention to buy a house does not cause the behavior of buying a house, but reversibly, especially during the pandemic, house sales are the reason for the probability of buying a house. The unit price and the effect of the pandemic period were determined as the reasons for the total house sales. Therefore, contrary to the expectations, the observed data showed that there is no connection between the purchase intention and the sales in the construction sector, and it was determined that external contingencies such as the pandemic were more decisive. Therefore, marketing mix strategies should aim to use contingencies rather than intent.

Kaynakça

  • AKALIN, M. (2016). Sosyal Konutların Türkiye’nin Konut Politikaları İçerisindeki Yeri ve TOKİ’nin Sosyal Konut Uygulamaları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 26, Sayı: 1, 107-124.
  • ALKAN, Ö. - KARAASLAN, A. - ABAR, H. - ÇELİK, A. K. - OKTAY, E. (2014). Factors Affecting Motives for Housing Demand: The Case of a Turkish Province. Theoretical and Empirical Researches in Urban Management. Cilt: 9, Sayı: 3, 70-86.
  • ARAS, L. (2019). İnsan Yaşamına Mimarca Dokunmak: Sosyal Sorumluluk ve ‘Ev’. GRID-Architecture Planning and Design Journal. Cilt: 2, Sayı: 2, 1-23.
  • BALCHIN, P. (1998). Housing. Applied Economics. Palgrave, London, 178-201.
  • BENNETT, A. R. (1997). The Five Vs‐a buyer’s Perspective of The Marketing Mix. Marketing Intelligence & Planning. Cilt: 15, Sayı: 3, 151-156.
  • BOZKURT, V. (2020). Pandemi Döneminde Çalışma: Ekonomik Kaygılar, Dijitalleşme Ve Verimlilik. COVID-19 Pandemı̇sı̇nı̇n Ekonomı̇k, Toplumsal ve Sı̇yasal Etkileri. 115-136, DOI: 10.26650/B/SS46.2020.005.08.
  • CRAVEN, M. - LIU, L. - MYSORE, M. - WILSON, M. (2020). COVID-19: Implications for Business. McKinsey & Company, 1-8.
  • DE CANNIÈRE, M. H. - DE PELSMACKER, P., - GEUENS, M. (2010). Relationship Quality and Purchase Intention and Behavior: The Moderating Impact of Relationship Strength. Journal of Business and Psychology. Cilt: 25, Sayı: 1, 87-98.
  • DEMİRGÜNEŞ, B. K. (2015). Sosyal Sorumluluk Projelerine Yönelik Tutumun, Satın Alma Davranışı ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt: 33, Sayı: 3, 47-74.
  • ER, F. - DURUCASU, R. (2016). İllere Göre Aylık Konut Satış Sayılarının Çoklu Uyum Analizi. İktisadi Yenilik Dergisi. Cilt: 4, Sayı: 1, 1-15.
  • FINGLETON, B. (2008). Housing Supply, Housing Demand, and Affordability. Urban Studies. Cilt: 45, Sayı: 8, 1545-1563.
  • GÜL, G., - ACAR, E. (2014). Gayrimenkul Geliştiricisi Yüklenici İnşaat Firmalarında Pazarlama Karmasının Oluşturulması. Proje ve Yapım Yönetimi Kongresi. 6-8 Kasım, Antalya.
  • İNCE, E., - DİNÇER, İ. (2017). Marka Kent Bağlamında Kent Kimliğinin Konut Projelerinin Pazarlanmasında Kullanılması: İstanbul Örneği. Megaron, Cilt: 12, Sayı: 4, 635-646. DOI: 10.5505/megaron.2017.50570.
  • KANJANAWATTANAWONG, N. A. (2014). The Marketing Mix and Demography Factors Affecting The Decision to Purchase A Residence in The Housing Project In Muang District, Nakhon Ratchasima. Review of Integrative Business and Economics Research. Sayı: 3, 129-135.
  • KILIÇ, H. Ö. - ÖZER, H. A. (2016). Konut Pazarlamasında Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi: Safranbolu Örneği. Business & Management Studies: An International Journal. Cilt: 4, Sayı: 2, 162-184.
  • KOÇ, E. - KAYA, K. - ŞENEL, M. C. (2017). Türkiye’de İnşaat Sanayi Sektörünün Gelişimi-Temel İnşaat Sanayi Göstergeleri. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi. Cilt: 6, Sayı: 2, 643-660.
  • KOZAK, M. A. - DOĞAN, M. (2014). Dinleme Davranışının Müşterinin Satın Alma Niyeti ve Satın Alma Davranışına Etkisi: Seyahat Acentası Satış Temsilcileri Kapsamında Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 15, Sayı: 2, 57-84.
  • LEE, T. H. (1963). Demand for Housing: A Cross-Section Analysis. The Review of Economics and Statistics. Cilt: 45, Sayı: 2, 190-196.
  • MEMİŞ, S. (2018). Tüketicilerin Konut Seçimini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. International Journal of Academic Value Studies. Cilt: 4, Sayı: 20, 652-66.
  • ÖZTÜRK, A. - KAPUSUZ, Y. E. - TANRIVERMİŞ, H. (2018). The Dynamics Of Housing Affordability and Housing Demand Analysis in Ankara. International Journal of Housing Markets and Analysis. Cilt: 11, Sayı: 5, 828-851.
  • PEÑA-GARCÍA, N. - GIL-SAURA, I. - RODRÍGUEZ-OREJUELA, A. - SIQUEIRA-JUNIOR, J. R. (2020). Purchase Intention and Purchase Behavior Online: A Cross-Cultural Approach. Heliyon. Cilt: 6, Sayı: 6, e04284.
  • RAUSCH, T. M., - KOPPLIN, C. S. (2021). Bridge the Gap: Consumers’ Purchase Intention and Behavior Regarding Sustainable Clothing. Journal of Cleaner Production. Sayı: 278, 123882.
  • ROVNER, M. (2020). Historic Contingency in Dolgeville, Los Angeles 1903-1910. Establishment of the Suburban Socioeconomic Condition. Ardeth. A magazine on the power of the project, Sayı: 6, 49-65.
  • RUONAVAARA, H. (2018). Theory of Housing, from Housing, about Housing. Housing, Theory and Society. Cilt: 35, Sayı: 2, 178-192.
  • SOLAK, A. O., - KABADAYI, B. (2016). An econometric Analysis of Housing Demand in Turkey. Advances in Management and Applied Economics. Cilt: 6, Sayı: 3, 47-57.
  • SU, Ö. - KAPLAN, B. (2017). Konut Pazarlamasında Pazarlama Karması Stratejileri Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt: 8, Sayı: 15, 1-26.
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Değerlendirme Raporu (2019), https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/03/Surdurulebilir-Kalkinma-Amaclari-Degerlendirme-Raporu_13_12_2019-WEB.pdf, Erişim: 03.10.2021.
  • Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Elektronik Veri Dağıtım Sistemi (EVDS), Türkiye toplam konut satış serisi, https://evds2.tcmb.gov.tr/index.php?/evds/serieMarket.
  • Tüketici Güven Endeksi Verileri, https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=ekonomik-guven-117&dil=1.
  • Tüketici Güven Endeksi, Eylül 2021 Haber Bülteni, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/OpenPdf?p=QaMvGlQME04cZ17cNXY7SpiNwZXuUU/H90VD2HqLQART8rQ/kJ5g6k1A9NpY76CLrYMP73LbbdT66Y6U/LDymtdfk54BG9cKbReR1uT19Gk=, Erişim: 13.09.2021.
  • UĞUR, L. O. - ÖZDEMİR, H. Ö. (2009). Konut Üretimi ve Konut Pazarlaması: Kırşehir İli Örneği. Engineering Sciences. Cilt: 5, Sayı: 2, 310-338.
  • ÜSTÜNDAĞLI ERTEN, Elif (2021). Pandemi Sürecinde Tüketici Güven Endeksi Değişkenlerinden Konut Satın Alma İhtimalinin Değerlendirilmesi ve Arıma Modeli ile Tahminlenmesi. Astana International Conference on Scientific Research, 23-24 Ekim 2021, Nur-Sultan, Kazakistan, ISBN: 978-625-7464-37-6, 108-125.
  • WANG, Z. - WANG, C. - ZHANG, Q. (2015). Population Ageing, Urbanization and Housing Demand. Journal of Service Science and Management. Cilt: 8, Sayı: 04, 516-525.
  • WEE, C. S. - ARIFF, M. S. B. M. - ZAKUAN, N. - TAJUDIN, M. N. M. - ISMAIL, K. - ISHAK, N. (2014). Consumers Perception, Purchase Intention and Actual Purchase Behavior of Organic Food Products. Review of Integrative Business and Economics Research. Cilt: 3, Sayı: 2, 378-397.
  • WETZSTEIN, S. (2017). The Global Urban Housing Affordability Crisis. Urban Studies, Cilt: 54, Sayı: 14, 3159-3177.
  • YU, L. - XU, W. (2021). Institutional Conformity, Entrepreneurial Governance and Local Contingency: Problematizing Central-Local Dynamics in Localizing China's Low-Income Housing Policy. Environment and Planning A: Economy and Space. 1-25, DOI: DOI: 10.1177/0308518X211061400.
  • ZAINON, N. - MOHD-RAHIM, F. A. - SULAIMAN, S. - ABD-KARIM, S. B. - HAMZAH, A. (2017). Factors Affecting The Demand of Affordable Housing Among The Middle-Income Groups in Klang Valley Malaysia. Journal of Design and Built Environment. 1-10.

SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ

Yıl 2021, Sayı: 16, 20 - 32, 31.12.2021

Öz

Pandemide evde geçirilen sürenin artması, konut satışlarını da etkilemiş ve satışları etkileyen faktörlerin belirlenmesini önemli kılmıştır. Konut satın alımının yüksek finansman ihtiyacı fiyatın; karar verme sürecinin karmaşıklığı da satın alma niyetinin konut satışları üzerinde etkili olacağını düşündürmektedir. Bu sebeple bu çalışma, 2017 Ocak – 2021 Ağustos ayları arasındaki toplam konut satışını, konut birim fiyatı ve gelecek 12 ayda konut satın alma veya inşa ettirme ihtimali faktörleriyle incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma bulguları göstermektedir ki konut satın alma niyeti, konut satın alma davranışına neden olmamaktadır ancak tersinir bir şekilde özellikle pandemi döneminde konut satışları, konut satın alma ihtimalinin nedeni olmaktadır. Birim fiyat ve pandemi döneminin etkisi ise, toplam konut satışlarının nedenleri olarak tespit edilmiştir. Dolayısıyla beklenenin aksine gözlemlenen veriler, inşaat sektöründe satın alma niyetiyle satışların bir bağının olmadığını göstermekte ve pandemi gibi dışsal durumsallıkların daha belirleyici olduğunu ortaya koymaktadır. Bu sebeple pazarlama karması stratejileri, niyet yaratmaktan ziyade durumsallıkları kullanmayı amaçlamalıdır.

Destekleyen Kurum

Destekleyen kurum bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • AKALIN, M. (2016). Sosyal Konutların Türkiye’nin Konut Politikaları İçerisindeki Yeri ve TOKİ’nin Sosyal Konut Uygulamaları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 26, Sayı: 1, 107-124.
  • ALKAN, Ö. - KARAASLAN, A. - ABAR, H. - ÇELİK, A. K. - OKTAY, E. (2014). Factors Affecting Motives for Housing Demand: The Case of a Turkish Province. Theoretical and Empirical Researches in Urban Management. Cilt: 9, Sayı: 3, 70-86.
  • ARAS, L. (2019). İnsan Yaşamına Mimarca Dokunmak: Sosyal Sorumluluk ve ‘Ev’. GRID-Architecture Planning and Design Journal. Cilt: 2, Sayı: 2, 1-23.
  • BALCHIN, P. (1998). Housing. Applied Economics. Palgrave, London, 178-201.
  • BENNETT, A. R. (1997). The Five Vs‐a buyer’s Perspective of The Marketing Mix. Marketing Intelligence & Planning. Cilt: 15, Sayı: 3, 151-156.
  • BOZKURT, V. (2020). Pandemi Döneminde Çalışma: Ekonomik Kaygılar, Dijitalleşme Ve Verimlilik. COVID-19 Pandemı̇sı̇nı̇n Ekonomı̇k, Toplumsal ve Sı̇yasal Etkileri. 115-136, DOI: 10.26650/B/SS46.2020.005.08.
  • CRAVEN, M. - LIU, L. - MYSORE, M. - WILSON, M. (2020). COVID-19: Implications for Business. McKinsey & Company, 1-8.
  • DE CANNIÈRE, M. H. - DE PELSMACKER, P., - GEUENS, M. (2010). Relationship Quality and Purchase Intention and Behavior: The Moderating Impact of Relationship Strength. Journal of Business and Psychology. Cilt: 25, Sayı: 1, 87-98.
  • DEMİRGÜNEŞ, B. K. (2015). Sosyal Sorumluluk Projelerine Yönelik Tutumun, Satın Alma Davranışı ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt: 33, Sayı: 3, 47-74.
  • ER, F. - DURUCASU, R. (2016). İllere Göre Aylık Konut Satış Sayılarının Çoklu Uyum Analizi. İktisadi Yenilik Dergisi. Cilt: 4, Sayı: 1, 1-15.
  • FINGLETON, B. (2008). Housing Supply, Housing Demand, and Affordability. Urban Studies. Cilt: 45, Sayı: 8, 1545-1563.
  • GÜL, G., - ACAR, E. (2014). Gayrimenkul Geliştiricisi Yüklenici İnşaat Firmalarında Pazarlama Karmasının Oluşturulması. Proje ve Yapım Yönetimi Kongresi. 6-8 Kasım, Antalya.
  • İNCE, E., - DİNÇER, İ. (2017). Marka Kent Bağlamında Kent Kimliğinin Konut Projelerinin Pazarlanmasında Kullanılması: İstanbul Örneği. Megaron, Cilt: 12, Sayı: 4, 635-646. DOI: 10.5505/megaron.2017.50570.
  • KANJANAWATTANAWONG, N. A. (2014). The Marketing Mix and Demography Factors Affecting The Decision to Purchase A Residence in The Housing Project In Muang District, Nakhon Ratchasima. Review of Integrative Business and Economics Research. Sayı: 3, 129-135.
  • KILIÇ, H. Ö. - ÖZER, H. A. (2016). Konut Pazarlamasında Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi: Safranbolu Örneği. Business & Management Studies: An International Journal. Cilt: 4, Sayı: 2, 162-184.
  • KOÇ, E. - KAYA, K. - ŞENEL, M. C. (2017). Türkiye’de İnşaat Sanayi Sektörünün Gelişimi-Temel İnşaat Sanayi Göstergeleri. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi. Cilt: 6, Sayı: 2, 643-660.
  • KOZAK, M. A. - DOĞAN, M. (2014). Dinleme Davranışının Müşterinin Satın Alma Niyeti ve Satın Alma Davranışına Etkisi: Seyahat Acentası Satış Temsilcileri Kapsamında Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 15, Sayı: 2, 57-84.
  • LEE, T. H. (1963). Demand for Housing: A Cross-Section Analysis. The Review of Economics and Statistics. Cilt: 45, Sayı: 2, 190-196.
  • MEMİŞ, S. (2018). Tüketicilerin Konut Seçimini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. International Journal of Academic Value Studies. Cilt: 4, Sayı: 20, 652-66.
  • ÖZTÜRK, A. - KAPUSUZ, Y. E. - TANRIVERMİŞ, H. (2018). The Dynamics Of Housing Affordability and Housing Demand Analysis in Ankara. International Journal of Housing Markets and Analysis. Cilt: 11, Sayı: 5, 828-851.
  • PEÑA-GARCÍA, N. - GIL-SAURA, I. - RODRÍGUEZ-OREJUELA, A. - SIQUEIRA-JUNIOR, J. R. (2020). Purchase Intention and Purchase Behavior Online: A Cross-Cultural Approach. Heliyon. Cilt: 6, Sayı: 6, e04284.
  • RAUSCH, T. M., - KOPPLIN, C. S. (2021). Bridge the Gap: Consumers’ Purchase Intention and Behavior Regarding Sustainable Clothing. Journal of Cleaner Production. Sayı: 278, 123882.
  • ROVNER, M. (2020). Historic Contingency in Dolgeville, Los Angeles 1903-1910. Establishment of the Suburban Socioeconomic Condition. Ardeth. A magazine on the power of the project, Sayı: 6, 49-65.
  • RUONAVAARA, H. (2018). Theory of Housing, from Housing, about Housing. Housing, Theory and Society. Cilt: 35, Sayı: 2, 178-192.
  • SOLAK, A. O., - KABADAYI, B. (2016). An econometric Analysis of Housing Demand in Turkey. Advances in Management and Applied Economics. Cilt: 6, Sayı: 3, 47-57.
  • SU, Ö. - KAPLAN, B. (2017). Konut Pazarlamasında Pazarlama Karması Stratejileri Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt: 8, Sayı: 15, 1-26.
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Değerlendirme Raporu (2019), https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/03/Surdurulebilir-Kalkinma-Amaclari-Degerlendirme-Raporu_13_12_2019-WEB.pdf, Erişim: 03.10.2021.
  • Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Elektronik Veri Dağıtım Sistemi (EVDS), Türkiye toplam konut satış serisi, https://evds2.tcmb.gov.tr/index.php?/evds/serieMarket.
  • Tüketici Güven Endeksi Verileri, https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=ekonomik-guven-117&dil=1.
  • Tüketici Güven Endeksi, Eylül 2021 Haber Bülteni, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/OpenPdf?p=QaMvGlQME04cZ17cNXY7SpiNwZXuUU/H90VD2HqLQART8rQ/kJ5g6k1A9NpY76CLrYMP73LbbdT66Y6U/LDymtdfk54BG9cKbReR1uT19Gk=, Erişim: 13.09.2021.
  • UĞUR, L. O. - ÖZDEMİR, H. Ö. (2009). Konut Üretimi ve Konut Pazarlaması: Kırşehir İli Örneği. Engineering Sciences. Cilt: 5, Sayı: 2, 310-338.
  • ÜSTÜNDAĞLI ERTEN, Elif (2021). Pandemi Sürecinde Tüketici Güven Endeksi Değişkenlerinden Konut Satın Alma İhtimalinin Değerlendirilmesi ve Arıma Modeli ile Tahminlenmesi. Astana International Conference on Scientific Research, 23-24 Ekim 2021, Nur-Sultan, Kazakistan, ISBN: 978-625-7464-37-6, 108-125.
  • WANG, Z. - WANG, C. - ZHANG, Q. (2015). Population Ageing, Urbanization and Housing Demand. Journal of Service Science and Management. Cilt: 8, Sayı: 04, 516-525.
  • WEE, C. S. - ARIFF, M. S. B. M. - ZAKUAN, N. - TAJUDIN, M. N. M. - ISMAIL, K. - ISHAK, N. (2014). Consumers Perception, Purchase Intention and Actual Purchase Behavior of Organic Food Products. Review of Integrative Business and Economics Research. Cilt: 3, Sayı: 2, 378-397.
  • WETZSTEIN, S. (2017). The Global Urban Housing Affordability Crisis. Urban Studies, Cilt: 54, Sayı: 14, 3159-3177.
  • YU, L. - XU, W. (2021). Institutional Conformity, Entrepreneurial Governance and Local Contingency: Problematizing Central-Local Dynamics in Localizing China's Low-Income Housing Policy. Environment and Planning A: Economy and Space. 1-25, DOI: DOI: 10.1177/0308518X211061400.
  • ZAINON, N. - MOHD-RAHIM, F. A. - SULAIMAN, S. - ABD-KARIM, S. B. - HAMZAH, A. (2017). Factors Affecting The Demand of Affordable Housing Among The Middle-Income Groups in Klang Valley Malaysia. Journal of Design and Built Environment. 1-10.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Üstündağlı Erten 0000-0001-5111-927X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Üstündağlı Erten, E. (2021). SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(16), 20-32.
AMA Üstündağlı Erten E. SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Yeni Düşünceler Dergisi. Aralık 2021;(16):20-32.
Chicago Üstündağlı Erten, Elif. “SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 16 (Aralık 2021): 20-32.
EndNote Üstündağlı Erten E (01 Aralık 2021) SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 16 20–32.
IEEE E. Üstündağlı Erten, “SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 16, ss. 20–32, Aralık 2021.
ISNAD Üstündağlı Erten, Elif. “SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 16 (Aralık 2021), 20-32.
JAMA Üstündağlı Erten E. SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2021;:20–32.
MLA Üstündağlı Erten, Elif. “SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 16, 2021, ss. 20-32.
Vancouver Üstündağlı Erten E. SATIN ALMA NİYETİ, FİYAT VE PANDEMİ DÖNEMİNİN TOPLAM KONUT SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ZAMAN SERİSİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2021(16):20-32.